Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
08-12-2008, 10:20
Obroty silnika przy zmianie biegów.
Autor Wiadomość
multikos 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan 1,6 Invite `15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2015, 08:55   

Dzięki za odpowiedź. W tym problem, że jeździłem i jeżdżę wieloma samochodami - nowymi i starymi i naprawdę nigdy nie miałem takiej sytuacji. Fakt, że to mój pierwszy japoniec, bo wcześniej raczej to były niemieckie i francuskie autka.
No właśnie nie wiem, czy to nie ma żadnego znaczenia w sensie technicznym.
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-12-2015, 08:56   

multikos napisał/a:
No właśnie nie wiem, czy to nie ma żadnego znaczenia w sensie technicznym.

Jak robisz przebiegi 20-40kkm rocznie i nie jeździsz cały czas w korku, to myślę, że to bez znaczenia.
Sprzęgło wymienisz przy 150-200kkm (np. oczywiście).
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
marcink 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 568
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-12-2015, 11:52   

Brzm jakbyś za wcześnie dodawał gazu/zbyt wolno puszczał sprzęgło. Mam tak zawsze jak przesiadam między autami o różnym wieku/stopniu wyeksploatowania.
Z drugiej strony z tego co piszesz (spore doświadczenie, częste zmiany aut) coś może być na rzeczy ze sprzęgłem. Możesz zweryfikować to na przynajmniej 2 sposoby:
1) podjedź do aso i poproś mechanka, żeby to sprawdził/przejedź się z nim za kółkiem i zbacz czy też będzie miał problemy (jeśli nie, to oznacza, że to kwestia wprawy)
2) przejedż się demówką i sprawdź czy tam sprzęgło chodzi tak samo

Ps. Jaki masz przebieg? U mnie z czasem wszystko zaczyna chodzić lepiej (biegi, sprzęgło. Na początku musiałem je dociskać palcami dość mocno, żeby biegi wchodziły gładko poniżej pewnych obrotów). Mam najechane niecałe 6k km od 1 lipca.
 
 
multikos 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan 1,6 Invite `15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2015, 14:37   

Hej, dzięki! Wpadłem na podobne rozwiązania kilka dni temu :) Mechanik się przejechał i miał tak samo, ale on utrzymuje, że Lancery tak mają. Taka trochę spychologia. Nawet nie trochę. Jechałem inną demówką i mam wrażenie, że było dużo lepiej niż u mnie ale jednak podobne symptomy były - tylko, że ta demówka miała z 15 kilko km... więc... Np. nie miała w ogóle podbicia obrotów przy zmianie biegów! ale przy ruszaniu można było wyczuć i zobaczyć to falowanie / skakanie obrotów.
Przebieg mam 1000 km.
Z tym dodawaniem gazu i sprzęgłem. Kurcze, czego ja już nie robiłem. Naprawdę ogarniam te tematy :)
Mam już szczerze dosyć tego. Na razie delikatnie badam temat i stąd pytanie tutaj. Nie dam się spławić w ASO ale z drugiej stronę chcę mieć mocniejsze podstawy i pewność.
 
 
 
marcink 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 568
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-12-2015, 16:04   

Przy 1000 km masz dopiero co dotarty silnik, u mnie tak po ok 3000 wszystko zaczęło fajniej pracować (nie tylko sprzęgło ale też manetki za kierownicą chodzą dużo płynniej).

.. albo to ja się "dotarłem" tzn. przyzwyczaiłem.
_________________
Mój misiek
Ostatnio zmieniony przez marcink 14-12-2015, 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 14-12-2015, 17:17   

multikos napisał/a:
Przebieg mam 1000 km


to dopiero się przyzwyczajasz do auta- z czasem i sprzęgło ogarniesz :)
_________________

 
 
 
LuckyLegs 
Mitsumaniak


Auto: Lancer SB 1.8b
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 147
Skąd: WE
Wysłany: 15-12-2015, 07:46   

U mnie jest podobnie ale przy uruchamianiu silnika - bez dotykania gazu obroty szybują na sekundę do ok 1500 i natychmiast opadają. Normalka czy usterka ?
 
 
marcink 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 568
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-12-2015, 08:23   

Normalka.
_________________
Mój misiek
 
 
multikos 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan 1,6 Invite `15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2015, 14:43   

LuckyLegs napisał/a:
U mnie jest podobnie ale przy uruchamianiu silnika - bez dotykania gazu obroty szybują na sekundę do ok 1500 i natychmiast opadają. Normalka czy usterka ?


Też tak mam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.