Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:53
popychacze
Autor Wiadomość
Zwierzu 
Forumowicz


Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-12-2015, 11:11   

Razorsl napisał/a:
Ja kupilem saojego miska 1,5 miesiaca temu ze stanem licznika(oryginalnym) 170000 km. Poprzedni wlasciciel wymienial popychaczs prz stanie licznika 160000 km na co mam paragon i fakture. Zalozyl popychacze lif mi6 4g63 ktore kupil od top end power z pulaw za 671 zl. Podobno byly one zamawiane z usa. Takie moje pytanie, czy to normalne ze przy takich malych przebiegach padaja takie rzeczy w tak prostym z budowy silniku? Wada fabryczna jakas?


Z tego co udało mi sie dowiedzieć, wyczytać to standardowo były montowane popychacze z dziurką 1mm te o ktorych piszesz to są właśnie popychacze topline z dziurką 3mm i podobno sa to poprawione lepsze popychacze.
U mnie padły te popychacze chyba z powodu zbyt lekkiej eksploatacji auta.
Chodzi o to ,że od nowości autem jeździł mój ojciec który nie przekracza raczej 60km/h i przypuszczalnie obciążenie tych popychaczy było dużo mniejsze niż przewidział producent w takim silniku.
Gdzieś przeczytałem ,że producent przewiduje popychaczy co 100 tys km ale nie wiem czy to prawda.
_________________

 
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 25-12-2015, 11:46   

Razorsl, moim zdaniem działanie zamierzone - obecne samochody projektowane są przez księgowych, a nie inżynierów. Tak więc nie wymagaj żywotności od podzespołów.

Zwierzu, regenerowane HLA - jeśli ktoś wie co robi, to wolę regenerowane HLA niż zamienniki, które będą miały żywotność na poziomie 60kkm.
A i wolę kupić sprawną OEMową używkę niż zamiennik.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Zwierzu 
Forumowicz


Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-12-2015, 11:58   

Janq napisał/a:
Razorsl, moim zdaniem działanie zamierzone - obecne samochody projektowane są przez księgowych, a nie inżynierów. Tak więc nie wymagaj żywotności od podzespołów.

Zwierzu, regenerowane HLA - jeśli ktoś wie co robi, to wolę regenerowane HLA niż zamienniki, które będą miały żywotność na poziomie 60kkm.
A i wolę kupić sprawną OEMową używkę niż zamiennik.


No to byś sie przejechał na takim podejściu bo jakoś wszyscy tunerzy w USA dla fur na 1/4 mili natychmiast w evo wymieniali te popychacze właśnie na topline.
Wiec zakładanie czegoś a priori powoduje częste wprowadzenie w błąd.

A jak przeczytasz co napisałęm wcześniej o dziurce 1mm i 3mm to będziesz wiedział czemu nie zakładam OEM a tym bardziej używki.
Pomijam kwestię ,że nie da się sprawdzić czy popychacz jest ok czy nie dlatego wymienia się wszystkie no chyba ze popychacz stnął i jest zupełna lipa.

Planuje blisko 400KM w tym aucie i możesz mi wierzyć ,że nie oszczędzam 1000 czy 1500zł na naprawie tylko szukam najlepszego rozwiązania.
_________________

 
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 25-12-2015, 12:22   

Jeśli chcesz coś koło 400KM i kręcenie powyżej 7krpm, to proponuję przejść z HLA na solida. Do tego twardsze sprężynki (nawet podwójne) i talerzyki.

Nigdzie wcześniej nie napisałeś, że chcesz aż tyle wyrzeźbić z silnika :] SR20Di/De/DE/DEH, z tego co pamiętam na standardzie ma dziurę w HLA 2-2,5mm :d
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Zwierzu 
Forumowicz


Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-12-2015, 12:30   

Zgadza sie tutaj nie pisałem w sensie w tym wątku zarazie jedynie 260KM i 370Nm ale to i tak już okolo 6s do 100:)



SR20Di/De/DE/DEH, z tego co pamiętam na standardzie ma dziurę w HLA 2-2,5mm

Sam widzisz ,że inż MItsu coś spaprali dając 1mm:)
_________________

 
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 25-12-2015, 17:59   

Zwierzu, ale jeśli chcesz kręcić powyżej 7krpm i mieć spokój, to zamiast HLA, ładuj Solidy, ale to dalej wiadomo inne wałki etc.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Razorsl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2015
Posty: 12
Skąd: Słupsk
Wysłany: 25-12-2015, 20:50   

Powiedzcie mi a jak w tych silnikach wyglada sprawa awarii uszczelki pod glowica albo napinacza hydrulicznego rozrzadu? Czesto zdarzaja sie tego typu usterki w tych silnikach?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-12-2015, 20:41   

Razorsl napisał/a:
Powiedzcie mi a jak w tych silnikach wyglada sprawa awarii uszczelki pod glowica albo napinacza hydrulicznego rozrzadu? Czesto zdarzaja sie tego typu usterki w tych silnikach?


Przez 12 lat jak siedzę przy tych autach , tylko ram mi sie zdarzyła awaria napinacza hyd. ( Eclipse) , o awarii uszczelki pod głowica typu przepalenie itp nie słyszałem , jedynie lekkie wycieki oleju po str. kanału olejowego .

Czy to motor 4G63 , czy np Galant V6 6A13 obydwa przypadki to uszczelki metalowe trzywarstwowe.
 
 
bleki28 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 26
Skąd: Sędziszów
Wysłany: 28-12-2015, 19:11   

U mnie to popychacze klepną gdy silnik zimny i obciążony gdy się nagrzeją cisza. Po zmierzeniu ciśnienia na zimnym silniku na pierwszym cylindrze 11,5 dalej 13,13,5i 12,5 .Jak jest w 4g63 wolno ssącym silniku czy trzeba zdejmować w wałki by je wymienić ?Gdzieś na necie oglądałem fotoleracje w silniku 24v mitsubishi bez zdejmowania do kompletu popychaczy był specjalny klucz łatwo i szybko
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 29-12-2015, 09:22   

bleki28 napisał/a:
U mnie to popychacze klepną gdy silnik zimny

To mi dzisiaj tak około 4-5 sekund było słychać - temp. w garażu +3 stopnie, wydaje mi się że jest ok, zanim się oleje dostanie na górę silnika to tak będzie lekko słychać, ciekaw jestem czy ktoś kto stosuje rozgłośniony modykikator + pozbył się tego zjawiska :P
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
Zwierzu 
Forumowicz


Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2016, 17:46   

Popychacze wymienione na topline, nastała cisza.
_________________

 
 
 
jagro 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 11
Skąd: podlaskie
Wysłany: 12-01-2016, 15:29   

Zwierzu,jakie były objawy niedomagających popychaczy[stukały na zimnym,na ciepłym,na jakim zakresie obrotów] i czy nowe sam zakładałeś,dużo z tym roboty?
I jeszcze jedno,jaki olej zalewasz do silnika?
 
 
KUTER 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 19
Skąd: Legionowo
Wysłany: 16-07-2017, 20:34   

od zakupu outlandera z przebiegiem 108 tys zrobiłem jakieś 3tys. Zrobiłem rozrząd, serwis olejowy (motul 10w40), założyłem LPG. Pojawiło się cykanie pod pokrywą rozrządu gdy zimny, na ciepło też to słychać ale mało- trzeba otworzyć maskę żeby usłyszeć. Moja diagnoza- popychacze zaworowe. Powiedzcie o co chodzi z tymi dwoma rodzajami popychaczy?
http://www.iparts.pl/czes...-23-267302.html

http://www.iparts.pl/czes...2-50007599.html

Wyglądają inaczej, a niby oba pasują do silnika 4g63. Do wymiany rozumiem potrzeba zdejmować wałki...? nie wyjadą żadnym fajnym sposobem?
 
 
Zwierzu 
Forumowicz


Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-07-2017, 20:44   

jagro napisał/a:
Zwierzu,jakie były objawy niedomagających popychaczy[stukały na zimnym,na ciepłym,na jakim zakresie obrotów] i czy nowe sam zakładałeś,dużo z tym roboty?
I jeszcze jedno,jaki olej zalewasz do silnika?


Na zimny było stukanie, potem nawet na ciepłym. Olej Motul 300V

[ Dodano: 16-07-2017, 19:46 ]
KUTER napisał/a:
od zakupu outlandera z przebiegiem 108 tys zrobiłem jakieś 3tys. Zrobiłem rozrząd, serwis olejowy (motul 10w40), założyłem LPG. Pojawiło się cykanie pod pokrywą rozrządu gdy zimny, na ciepło też to słychać ale mało- trzeba otworzyć maskę żeby usłyszeć. Moja diagnoza- popychacze zaworowe. Powiedzcie o co chodzi z tymi dwoma rodzajami popychaczy?
http://www.iparts.pl/czes...-23-267302.html

http://www.iparts.pl/czes...2-50007599.html

Wyglądają inaczej, a niby oba pasują do silnika 4g63. Do wymiany rozumiem potrzeba zdejmować wałki...? nie wyjadą żadnym fajnym sposobem?


Odezwij się do mnie mam komplet topline praktycznie nowych popychaczy.
_________________

 
 
 
KUTER 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 19
Skąd: Legionowo
Wysłany: 16-07-2017, 21:23   

pewnie te z olx z przebiegiem 1000km za 450zł komplet? Tylko widzisz, moje pytanie było inne: czemu popychacze wyglądające na zupełnie inne miałyby pasować do 4g63. Mam plan namierzyć który daje dupy i wymienić jeden ew. dwa. Pytałem jeszcze, czy daje się je wymienić bez wyjmowania wałków. Na YT koleś diagnozuje i zabiera się za wymianę w eclipsie bez zdejmowania wałków, a to ta sama rodzina silników. Anyway, dzięki za odpowiedź. Jeśli zdecyduję się na wymianę kompletu to wiem gdzie uderzać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.