[CJ1A 1.3] Strzały gazu , nie wkręca się na obroty |
Autor |
Wiadomość |
francy
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2015 Posty: 4 Skąd: Daleko
|
Wysłany: 31-12-2015, 13:37 [CJ1A 1.3] Strzały gazu , nie wkręca się na obroty
|
|
|
Witam po wymianie rury dolotowej powietrza , która była pęknięta z moim coltem wciąż takie same objawy.
Może zacznę od początku...
Kupiłem colta który ma problemy z odpalaniem na benzynie , a w sumie w ogóle nie pali.
Gościu u którego kupiłem mówił , że pompa była wymieniana. (wczoraj sprawdzałem , nie ma jej pod siedzeniem ...ale poprzedni właściciel twierdzi że została zamontowana gdzieś indziej no i żeby ja zobaczyć trzeba wyjąć bak)
Pomijając benzynę.
Auto odpala na samym gazie . Jest to zwykły gaz.Tzw z mikserem.
Wymieniłem standardowo przewody , świece,czyściłem przepustnice , mikser itd oraz tą rurę dolotową.
Ale to nic nie pomogło auto dalej ma nierówne obroty.Nie wkręca się na wyższe obroty na biegu , ale już na luzie tak.
Dochodzi do 2tys. i dalej już nie idzie.No i dodatkowo od czasu do czasu strzeli.
Parownik levato.
Ktoś zrobił jakąś kombinacje .
Biały kabel leci dołem do butli ale tam do niczego nie jest podpięty.
Porządek już jest zrobiony stare zdjęcia.
Co to może jeszcze być??
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 31-12-2015, 16:05
|
|
|
Na początku warto sprawdzić luz zaworowy i ewentualnie wyregulować zawory bo podparte zawory mogą dawać taki efekt oraz warto sprawdzić błędy silnika. Jeśli masz autko starsze niż 2001 to błędy powinno się dać wymrugać mostkując piny 1 z 4 w złączu diagnostycznym, jak to zrobić masz opisane tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 Następnie warto przyjrzeć się dokładnie układowi wysokiego napięcia.
A tak poza tym to masz niezły bajzel z tym LPG, w tego typu silniku powinna być instalacja sekwencyjna a nie I generacji. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 31-12-2015, 18:15
|
|
|
Jeżeli strzela to jest za mało paliwa
plecho1 napisał/a: | warto sprawdzić luz zaworowy i ewentualnie wyregulować zawory bo podparte zawory mogą dawać taki efekt |
Mogą i nie mogą jezeli podparte nierówna praca silnika i trudny rozruch a tu widac że na gazie odpala |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 31-12-2015, 18:19
|
|
|
Ale mimo wszystko warto sprawdzić bo w tak zaniedbanym aucie wszystkiego można się spodziewać. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-12-2015, 18:23
|
|
|
milo napisał/a: | Jeżeli strzela to jest za mało paliwa | Albo zły punkt zapłonu, albo walnieta synchronizacja rozrządu, etc. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 31-12-2015, 19:06
|
|
|
robertdg napisał/a: | albo walnieta synchronizacja rozrządu |
Masz na mysli przesunięty rozrząd ?
Wszystko może być ,ale druciarstwo to jest pod maską |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
francy
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2015 Posty: 4 Skąd: Daleko
|
Wysłany: 01-01-2016, 15:49
|
|
|
To od czego panowie zacząć? Trochę zauważyłem jest dziurawy wydech,to może być przyczyną? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-01-2016, 19:12
|
|
|
Sprawdź co Ci sugerowałem. |
|
|
|
 |
francy
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2015 Posty: 4 Skąd: Daleko
|
Wysłany: 08-01-2016, 21:54
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Sprawdź co Ci sugerowałem. |
sprawdziłem , błędów ani luzów nie ma.Co do paliwa znalazłem problem , a mianowicie odcięty przekaźnik pompy paliwa (jak to to )
Nie wiem jak go podłączyć bo jest tylko końcówka do tego kabelka biało-brązowego , ale cienki nie wiadomo gdzie idzie.Może wiesz jak ma być podłączone?
Sprawdziłem pompke na krótko i działa .
A ta biała kostka to do czego i to czarne to regulator napięcia czy co?
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-01-2016, 22:17
|
|
|
francy napisał/a: | ani luzów nie ma. | To znaczy, że nie ma luzów zaworowych czy że są w normie?
Ta biała kostka wygląda jak od sterownika centralnego zamka lub alarmu, na pewno nie jest oryginalna.
Najprawdopodobniej jest to przekaźnik pompy paliwa a te poobcinane przewody to jakiś efekt próby zrobienia odcięcia pompy paliwa jako funkcji immobilisera, dlatego pewnie jest obok ta biała wtyczka.
Sprawdź, czy jak włączysz na zapłon, to czy na tym grubym nie obciętym od kostki przekaźnika jest napięcie 12V, jeśli nie to sprawdź czy jest od niego przejście do kostki pompy paliwa. Być może poobcinane przewody są połączone z tą białą podłużną kostką. |
|
|
|
 |
|