 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.5 TD] zerwany pasek balansowy |
Autor |
Wiadomość |
michoł
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 179 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 15-01-2016, 15:50 [2.5 TD] zerwany pasek balansowy
|
|
|
Miałem wyciek oleju od dość dawna, podejrzewałem uszczelniacz na wale ale czasu nie było żeby się tym zająć.
Dziś rozebrałem to cholerstwo i moim oczom ukazał się taki oto widok:
Dodam że rozrząd robiłem jakieś 60 tys temu, oba paski Contitech i napinacze INA.
Na pewno puścił uszczelniacz na górnym balansie i stamtąd był duży wyciek.
Czy pasek mógł szczelić od tego że, kąpał się w oleju ? Dobrze że rozrządu nie zerwało.
Oba wałki kręcą się bez oporów, i nie mają jakiś wyczuwalnych luzów. Napinacz też ok.
Jak zdemontować koła balansów ? I z jaką siła mają być dokręcone ? nie mogę tego nigdzie znaleźć.
Czy koło na wałek pasuje tylko w jednej pozycji ? robił to ktoś?
Pilne |
|
|
|
 |
banderas40
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 314 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: 16-01-2016, 21:23
|
|
|
Jak ja kocham te Sądeckie słowa . Michoł strzelić a swoją drogą szczęście że nie zwalił paska rozrządu bo by były kłopoty i to niezłe. |
_________________ Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem
 |
|
|
|
 |
michoł
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 179 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16-01-2016, 23:37
|
|
|
oj tam, to nie na temat jest u nas w ns paski szczelają
A wracając do tematu to znowu sam sobie odpowiadam, ale napiszę gdyby ktoś też się zastanawiał jak to ugryźć.
Tak, koła pasują tylko w jednej pozycji na wałki, także nie ma problemu że coś się poprzestawia. Potem trzeba tylko na znaki poustawiać.
Na koło przy pompie (górny balans) założyłem stary pasek i ścisnąłem francuzem, jakoś poszło. Z dolnym jest łatwiej bo w obudowie jest szczerbinka przez którą można zablokować koło płaskownikiem. Uwaga przy wymianie uszczelniaczy, lepiej zaopatrzyć się w nowe tulejki na wałki balansowe (jeśli gdzieś są w sprzedaży) bo moje były ostro zjechane. Nowych nie miałem ale założyłem je tyłem do przodu. Przez to uszczelniacz pracuje w innym miejscu powinno być dobrze. Gdybym miał na pewno dał bym nowe, ale trzeba było to dziś poskładać.
Nowe: Paski,napinacze, tuleja na pompie oleju, uszczelniacze na wał korbowy, rozrządu, na balansach, śruba na wał. Ciekawe ile wytrzyma. Nigdy nie widziałem paska rozrządu który pracował w oleju, ale ten który pękł dało się rozerwać w rękach. Miał jakieś 60 tys. jak pisałem Contitecha, kupiony w IC , ale może olej tak go załatwił. |
Ostatnio zmieniony przez michoł 17-01-2016, 18:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 17-01-2016, 10:35
|
|
|
michoł nie którzy ida na łatwizne i przy wymianie rozrządu nie wymieniają paska balansowego a potem zaczynaja sie kłopoty przerabiałem takia sam temat |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|
|