| 
		Czujnik położenia kierownicy - steering wheel sensor | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Grid  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-01-2016, 22:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | TCL może być powiązany bo to ten sam kontroler ECU zarządza i AYC i TCLem. Jeżeli miałbym zgadywać to może chodzić o brak sygnału stopnia skręcenia kierownicy. Potem to już kwestia softu czy system uzna że brak danego sygnału oznacza niemożliwość działania AYC czy AYC i TCL razem. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-01-2016, 10:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ciekawe co może być nie tak skoro przełożyłem cały przełącznik zespolony z manetkami... Dawcą był rocznik 1996, a biorcą 1997. No nic jutro wymrugam błąd. 
 
 
[ Dodano: 01-02-2016, 22:48 ]
 
Oto link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=szjQi7DmDWU
 
 
Jakie tu są kody błędów AYC i TCL, bo ja się już pogubiłem. I czym się zająć? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Grid  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-02-2016, 07:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  31 steering sensor (ST−1, ST−2 and ST−N) system (broken wire) 27− 18 
 
 | 	  
 
 
Wyszło na to że dobrze zgadywałem - czujnik położenia kierownicy. No to trzeba prześledzić te kabelki i tutaj tkwi problem. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-02-2016, 09:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dzięki Bogu nic nie wskazuje na uszkodzenie czujników ABS-u przy kołach, bo jak rozumiem one też obsługują system TCL? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-02-2016, 18:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Też.
 
Ale u ciebie jest problem w kierze. Czujnik skrętu jest na górze kolumny. Albo nie wpiąłeś wtyczki, albo nadszarpnąłeś kabelki. | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-02-2016, 20:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | swinks_UK, to taki czarny czujnik na dole przez który obraca się ta metalowa tarczka, tak? Jeśli dobrze pamiętam to jego 2 pinowa wtyczka jest po lewej stronie przełącznika zespolonego. Napewno ją wpiąłem, więc podejrzewam, że muszę szukać problemu po kablach w dół kolumny. Pewnie poprzedni właściciel coś narył... Dla pewności sprawdzę przejścia kabli miernikiem. A powiedz mi jeszcze, czy jeśli usunę przyczynę tych błędów to kontrolki TCL i AYC same zgasną czy tylko pod MUT-em? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-02-2016, 21:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Same zgasną.
 
Zwykłe odpięcie aku i się kody zresetują. To nie srs     
 
Poza tym Evoscanem je ogarniesz bez problemu. | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-02-2016, 21:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No właśnie tak myślałem czy czasem nie są takie jak SRS. Dzięki za wszystkie informacje, muszę ugasić te 2 zołzy, bo spać przez nie nie mogę     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-02-2016, 11:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hugo to będzie wtyczka nr C-106 na schemacie. Jest na dole kolumny kierowniczej. 5 pinów : 2 zasilające (+ i masa) i 3 sygnałowe.
 
Sygnał leci zarówno na komp TCL jak i AYC (rozdziela się gdzieś za wtyczką). Niestety nie mam schematu od vr4 tylko od Evo, ale ten układ wygląda tak samo. Chyba, że chcesz schemat z v6 to zrobię print screena. | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-02-2016, 13:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               swinks_UK, na jakim schemacie?     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-02-2016, 21:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tu masz schemat Galanta V6 n/a, sygnał leci na komp TCL:
 
 
 
 
Tutaj masz schemat z Evo 8, jak widzisz sygnał rozdziela się na kompy ASC (AYC) i ABS, w przypadku Galanta VR4 to będzie rozdział na kompy TCL, AYC i ABS.
 
  | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 piotrkor1  		  
		 
         Forumowicz piotrkor1
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-02-2016, 20:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hugo, Tutaj schemat z Legnum.
 
  | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-02-2016, 19:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki wszystkim za naprowadzenie gdzie szukać problemu. Okazało się jednak, że w starym przełączniku zespolonym jest i tarczka i czujnik położenia kierownicy, więc założyłem z powrotem cały przełącznik i obie kontrolki zgasły     Jestem bardzo happy.
 
Nie doszukałem się żadnych różnic w obu czujnikach i ich wiązkach, więc najprawdopodobniej musiałem uszkodzić tamten czujnik podczas demontażu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |