Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ręczny
Autor Wiadomość
Grzegorz J 
Mitsumaniak


Auto: Grandis 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 104
Skąd: Starachowice
  Wysłany: 04-03-2016, 06:37   Ręczny

Chłopaki czy ktoś rozbierał ten mechanizm?

Wczoraj okazało się że nie do końca odbija ręczny w prawym kole. Muszę to rozebrać i dotrzeć do przyczyny. Czy ktoś miał z tym do czynienia i może podzielić się cennymi uwagami co i jak, na co zwrócić uwagę, czy jest jakiś zestaw naprawczy?

Dziękuję...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-03-2016, 08:34   

Tam asz tarczobęben, zatem musisz przygotować sie najlepiej na rozebranie obu strona naraz.
Zaopatrz sie w kobyłki aby równomiernie podnieść zadek auta, zrzuć koła, zrzuć zaciski z jarzmami, w tarczy jest otwór do regulacji rozparcia jałowego szczęk 52301


Postaraj sie skręcić śrubę (tak aby się skróciła)

Zrzuć tarcze byle nie prać młotkiem po piąscie i elemencie ciernym

Ukaże Ci się zestaw szczęk ze spręzynkami, teraz zaczyna sie karkołomne zadanie bo manewry skutecznie ogranicza piasta, ale dobrze zaopatrzec się w tęgie szczypce na wzór



Zanim podemontujesz to albo zapamietaj powyzszy obrazek albo zrób własne zdjęcie.
Pościągaj zabezpieczenia szczęk i spręzynek, powli, bez pośpiechu i uwaznie bacząc gdzie co na swoim miejscu.
Jak będziesz miał szczęki w reku proponuje rozebrać łyżke 50314 (zabezpiecza ja podkładka w ksztalcie podkowy, wystarczy ja lekko rozgiąc, a przy montazu zagiąć), oczyścić i nasmarować sworzeń po którym pracuje, podkładać do kupy.

Kolejno proponuje sprawdzić jak pracują linki na sucho, na opuszczonym lewarku recznego i poluzowanej regulacji linki, sprawdzić dlugosc linki wystajacej od tarczy kotwicznej, zaciagnąc reczny, sprawdzić czy po spuszczeniu wraca do pierwotnego wymiaru, jezeli nie trzeba się zainteresować tym co ją blokuja, zapewne przygotować na wymiane.

Po dokłądnym zrobieniu wszystkiego po oczyszczeniu i poskładaniu, proponuje zalozyc tarcze i przykrecic na po przekatnej na 2 nakretki, regulowac nakretka przez dziure w tarczy do momentu az tarcza zostanie zablokowana bez możliwosci obrocenia reką w zadna stronę - cofnąc regulacje o jakies 5-6 zabków, tarcza powinna obracac sie swobodnie.

Zlikwidowac luz jalowy lewarka recznego do momentu az przy zaciaganiu lewarka bedzie odczuwalna natychmiastowa reakcja linki. sprawdzić na tarczach czy obracaja sie swobodnie.
Zaciągnąc reczny na jeden zabek - sprawdzic czy na tarczach zaczyna byc odczuwalny lekki opor w miare rownomierny po obu stronach, klejno zaciagnac na drugi zabek i ponownie sprawdzicczy opor na tarczach po obu stronach jest rownomierny.

W razie koniecznosci poprawić regulacje, po opuszczeniu mechanizmu recznego tarcze maja sie obracac swobodnie

montujemy zaciski z jarzmami po uprzedniem ich przegladzie, zakladamy kola, możemy udac sie na stacje diagnostyczna w celu weryfikacji oporów toczenia oraz rownomiernosci sily hamowania dla hamulca postojowego na obu kołach.

Przyjemnej zabawy ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Grzegorz J 
Mitsumaniak


Auto: Grandis 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 104
Skąd: Starachowice
Wysłany: 04-03-2016, 11:05   

Dziękuję stary !!

Pełen szacunkowych dla twojego opisu :)
 
 
BTV 
Forumowicz

Auto: Space Star 1.6, Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 144
Skąd: Puławy
Wysłany: 12-03-2016, 14:29   

robertdg, mistrzostwo świata, ja również dzięki :) .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.