Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
04-05-2008, 01:35
[MSS ALL] KAROSERIA Wycieraczka tylna
Autor Wiadomość
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 27-10-2010, 12:37   

Więc może to jest powodem problemów z wycieraczkami?
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
jewiurz 
Forumowicz


Auto: był MSS 1.6 Comfort 2004
Kraj/Country: Russia
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 112
Skąd: Legionowo
Wysłany: 27-10-2010, 13:34   

nie. problemem jest korodująca i zacierająca się ośka wycieraczki
 
 
 
Lukaso 
Mitsumaniak

Auto: był Lancer 1.8 LPG SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 09-04-2011, 15:16   Rozkręcenie mechanizmu tylniej wycieraczki

Witam,

Zebrałem się w końcu i zdemontowałem cały mechanizm tylnej wycieraczki. Pewnie będę szukał tego silnika co niby pasuje od Seicento..... Sam silniczek chodzi z oporami i coś go blokuje w środku (pewnie rdza która dostała się do środka). Zanim zdemontowałem parę razy zakręcił z uniesioną wycieraczką stanął, jak go popchnąłem to znowu z 2 razy i się zablokował i tak w kółko.

Nie mam na razie tych kluczy trox i zastanawiam się czy po rozkręceniu ich wyjdzie ten trzpień z elementu mocującego do szyby. Jeżeli tak to być może wystarczy przeczyścić to wszystko a nie zastanawiać się nad kupnem nowego. Czy ktoś już to robił i ten trzpień da radę zdemontować tak aby dokładnie oczyścić ????


[img][/img]
 
 
saymon 
Forumowicz


Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 41
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 09-04-2011, 16:33   

Silniczka prawdopodobnie nie będzie trzeba nawet rozkręcać. Trzpien trzeba wybić, przeczyścić i przesmarować. Rok temu robiłem ten zabieg i narazie działa dobrze. Z tym że u mnie rdza zjadła nakrętkę razem z gwintem na tuleji.
_________________
Wcześniej Cari 1.6
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 10-04-2011, 20:16   

Wg załączonego foto to tam nie ma czego wybijać po prostu nie ma tam już gwintu -urwał się i tyle

[ Dodano: 10-04-2011, 20:18 ]
kolegosaymon, jak Ci działa wycieraczka bez gwintu to jej atrapa jest
saymon napisał/a:
Z tym że u mnie rdza zjadła nakrętkę razem z gwintem na tuleji.
_________________

 
 
Lukaso 
Mitsumaniak

Auto: był Lancer 1.8 LPG SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 10-04-2011, 21:05   

futrzany napisał/a:
Wg załączonego foto to tam nie ma czego wybijać po prostu nie ma tam już gwintu -urwał się i tyle


Gwintu trochę jest nakrętka jest pordzewiała która na ten gwint nachodziła i pewnie ta rdza weszła między powierzchnie metalowe. Właśnie pytanie jak to od siebie teraz odseparować aby oczyścić i przesmarować. Brat mówi że nie ruszać tylko wymoczyć to teraz w jakimś specjalnym preparacie który posiada w pracy. Ja osobiście wolałbym to o ile się da rozebrać i porządnie oczyścić przesmarować.
 
 
saymon 
Forumowicz


Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 41
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 11-04-2011, 07:55   

Wybić trzeba bo opór stawia właśnie trzpień który obraca się w tej tuleji z której opadł gwint. To musi chodzić gładko (młotek nieodzowny). Trzeba to rozłożyć przeczyścić i nasmarować. U minie po poskładaniu wszystkiego z powrotem jest ok. Pod samym ramieniem wycieraczki włożyłem jeszcze podkładkę. Całość w kupie trzyma nakrętka ramienia wycieraczki. Wszystko działa dobrze, nic nie przecieka.
_________________
Wcześniej Cari 1.6
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 11-04-2011, 19:27   

saymon napisał/a:
Silniczka prawdopodobnie nie będzie trzeba nawet rozkręcać. Trzpien trzeba wybić, przeczyścić i przesmarować. Rok temu robiłem ten zabieg i narazie działa dobrze. Z tym że u mnie rdza zjadła nakrętkę razem z gwintem na tuleji.
Miałem taką samą sytuację iteż już wszystko działa.

futrzany napisał/a:
jak Ci działa wycieraczka bez gwintu to jej atrapa jest
A nieprawda :P U mnie gwintu nie ma nawet milimetra więc tą nakrętkę wyrzuciłem i poskładałem same osłonki. Nawet miałem do Ciebie dzwonić po mechanizm ale okazało się że wszystko działa a wycieraczka zbiera idealnie. Tylko jak się palcem naciśnie ośkę to chowa się około 10-15 mm do środka klapy, ale później wraca :) Powiem szczerze że chodzi to wszystko dużo lżej i dużo szybciej niż przez ostatnie 3 lata :) A wodę zbiera rewelacyjnie.
saymon napisał/a:
Wybić trzeba bo opór stawia właśnie trzpień który obraca się w tej tuleji z której opadł gwint.
Dokładnie. Chodzi o oś wycieraczki. Polecam wybijanie przez nakrętkę (póki się da), bo ja o tym zapomniałem i musiałem gwintować. Po rozebraniu oś wsadziłem w wiertarkę i przeszlifowałem papierkiem ściernym (najpierw 150 później 2500). Następnie potrzebne jest wiertło 10,0 mm bo tyle dokładnie ma otwór na ośkę. Więc wiertło nie rozwierca tylko zbiera cały syf ze środka. Później tylko przesmarować i złożyć do kupy.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Macka 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5
Skąd: Inąd
Wysłany: 18-05-2011, 23:53   

Ja z kolei doszedłem do drugiej śruby i okazało się, że nie mam odpowiedniego klucza (jakaś 22a w przybliżeniu). Mam pytanie: co dalej po odkręceniu tej śruby? Żeby wyjąć silniczek nie trzeba dobierać się od wewnątrz? Wybicie trzpienia - możliwe dopiero po rozmontowaniu całości, od wewnątrz klapy? Osłona plastikowa jest na jakichś zatrzaskach czy tylko tych 2 śrubach w uchwycie?
Jestem początkującym "grzebaczem", więc potrzebuję tłumaczenia jak dla 5latka :)
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 19-05-2011, 12:17   

Macka napisał/a:
Żeby wyjąć silniczek nie trzeba dobierać się od wewnątrz?
Trzeba. Na dwóch śrubach jest mocowany uchwyt, a na nim kostka, którą trzeba odpiąć. Jak odkręcisz to później silnik od tego uchwytu też odkręć.
Macka napisał/a:
Wybicie trzpienia - możliwe dopiero po rozmontowaniu całości, od wewnątrz klapy?
Dokładnie i jeszcze przed tym trzeba zdemontować osłonę widoczną na zdjęciu kolegi Lukaso. A po zdjęciu osłony trzeba zdemontować taki jakby mini wałek korbowy z korbowodem (o ile pamiętam to to się daje zdjąć z tego dużego białego koła zębatego, a po stronie osi którą będziesz wybijać może zostać).
Macka napisał/a:
Osłona plastikowa jest na jakichś zatrzaskach czy tylko tych 2 śrubach w uchwycie?
Dwie śruby w uchwycie i ok. 8 zatrzasków.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Gabriel68 
Forumowicz


Auto: MSS Space Star 1.3 Family 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-08-2011, 22:47   

Misiek mnie uprzedzał, wysadzał bezpiecznik od wycieraczek raz na cztery pięć dni. Nie mogłem namierzyć o co chodzi, po którymś bezpieczniku nagle tylna wycieraczka stanęła i z tyłu poszedł dym. Na razie rozłączyłem na kostce i walczę z demontażem całego mechanizmu, ale ponawiam pytanie z pierwszego posta czy mechanizm i silniczek będzie pasował od cari? Tak na oko wyglądają podobnie.

edit

Rozebrałem mechanizm i on sam wygląda ok. Sprawdziłem kable i wygląda, że na wtyczce powinny byś dwa plusy i jeden minus. Jeden plus powoduje (sygnałowy, czyli podawany z przerwami lub ciągle w zależności od trybu pracy wycieraczek) rozpoczęcie ruchu w jedna stronę , a drugi podawany stale powoduje zamkniecie cyklu i powrót wycieraczek. Wygląda że nie mam tego drugiego czyli muszę szukać przerwanego przewodu. Jednak dym z tyłu to już inna sprawa coś się sfajczyło i teraz korzystając ze zdjęcia silnika chyba do forda (wygląda bardzo podobnie do naszego) co to jest ta część (ona się sfajczyła)


Uploaded with ImageShack.us

Czy to jakiś termik? Za co odpowiada i co tam ewentualnie można wstawić? Nawet drobne rady mile widziane.

[ Dodano: 06-08-2011, 01:13 ]
edit
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 20-05-2012, 00:08   

Temat trochę stary i pewnie rozwiązałeś problem wycieraczki... mi to wygląda na porządną diodę. U mnie nawet nie ma co odkręcać, nakrętka centralna sama odpadła :( To wygląda jakby odlew korpusu był kiepskiej jakości lub nakrętka z nim się "gryzła". Na pewno błędem konstrukcyjnym jest umieszczenie dyszy spryskiwacza bezpośrednio nad osią...

Mam pomysł na zabezpieczenie, ale czekam na nowy mechanizm. Jak przyjdzie i zamontuję to się pochwalę.

PS. to w końcu pasuje od innego auta czy pozostaje tylko oryginał do MSS?

Co do pasowania od carismy. Na pierwszy rzut oka, mechanizm będzie pasował, ale.... jak widać tu http://allegro.pl/silnicz...2351316243.html i tu http://allegro.pl/carisma...2339927399.html mechanizm nie ma nagwintowania, a tylko uszczelniacz. Gdyby dorobić jakiś dodatkowy wspornik poprawiający doleganie do otworu w szybie, to zdało by egzamin. Inaczej będzie latać jak w oryginale z oberwaną nakrętką.

Nie podglądałem jak to jest w cari, ale sądząc po ramionach wspornika, tylko on dopycha mechanizm do uszczelki.

Co sądzicie o pomyśle na taki wspornik? Byłby to jakiś "przełom" w walce z tą wadą.

[ Dodano: 29-05-2012, 10:19 ]
"Wymieniłem mechanizm tylnej wycieraczki też wymieniony. Zastanawiam się czy do tego kapturka, który chroni centralną nakrętkę nie nawalić silikonu lub lepiej wazeliny. Odizolowałoby to gwint od czynników atmosferycznych oraz płynu do spryskiwaczy. Co sądzicie o takim zabiegu? Dodatkowo dałem małą podkładkę między wspomniany kapturek a ramię wycieraczki. Zapobiegnie odskakiwaniu od tego rowka w plastikowym pierścieniu."
_________________
Pozdrawiam
 
 
bazkomp 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 14
Skąd: Racibórz
Wysłany: 23-03-2016, 11:52   [MSS 1.6] Naprawa wycieraczki tylnej

Ostatnio chciałem dokręcić śrubę mocującą silnik tylnej wycieraczki do szyby i dostałem załamania. Trzpień na którym przykręcone jest samo ramię wycieraczki jest tak zardzewiałe że nie ma co i do czego dokręcić. Finał jest taki że silnik luźno lata w otworze szyby, woda leje się do bagażnika...

Moje pytanie. Czy ten trzpień jest wymienny. Jak bym np. kupił zepsuty silnik ale z dobrym trzpieniem i nakrętką to można je pozamieniać? Czy niestety zostaje zakup całego silniczka.
Space star 2004 po lifcie.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-03-2016, 13:20   

Tutaj mały faq jak się do tego zabrać :wink: .
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86584
Niestety trzpień nie posiada osobnego nr. OE, czyli pozostaje poszukać dawcy :doubt: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
bazkomp 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 14
Skąd: Racibórz
Wysłany: 29-03-2016, 11:28   

i właśnie mam problem z dawcą :(
jak by ktoś coś miał... ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.