 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wymiana płynu wspomagania |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz J
Mitsumaniak

Auto: Grandis 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 104 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 13-04-2016, 10:45 Wymiana płynu wspomagania
|
|
|
Z racji wolnego popołudnia zabrałem się w końcu do wymiany płynu. Mój był już mocno zużyty. Kolor był daleki od ideału. Wymiana to max 1 godzinka i min 1 browar ☺
Czynności wykonujemy przy zgaszonym silniku.
1. W celu łatwiejszego obracania kierownicą niektórzy proponują podnieść przód auta, ja zastosowałem inną metodę: najechałem kołami na plik gazet
2. Strzykawką z wężykiem odciagamy płyn ze zbiorniczka.
3. Odpinamy węże: powrotny (cieńszy) i zasilający (grubszy) uwaga: wyleci trochę płynu!
4. Demontujemy zbiorniczek,czyścimy benzyną ekstrakcyjną i montujemy.
5. Podłączamy wąż zasilający i zaślepiamy króciec do którego dochodzi wąż powrotny.
6. Wąż powrotny wkładamy do butelki.
zdjęcie poglądowe
7. Zalewamy pod korek zbiorniczka świeżym płynem.
8. Kręcimy kierownicą max w lewo i max w prawo. CAŁY CZAS KONTROLUJEMY POZIOM PŁYNU W ZBIORNICZKU!! Poziom płynu nie może spaść poniżej węża zasilającego.
9. Kierownicą kręcimy do czasu gdy do butelki wracał będzie świeży płyn. Ja na przepłukanie zużyłem 1l.
10. Skręcamy wąż powrotny, uzupełniamy poziom w ZBIORNICZKU i podpalany silnik. Po chwili sprawdzamy poziom płynu i uzupełniamy enentualny niedobór.
U mnie stary płyn wyglądał tak:
stary płyn
Teraz jest o niebo lepiej. Do swojego Miśka kupiłem płyn Mobil ATF320. Za 60.000 następna wymiana |
|
|
|
 |
|
|