Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0 V6] Nagle problem z odpalaniem :/
Autor Wiadomość
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 22-04-2016, 07:19   [3.0 V6] Nagle problem z odpalaniem :/

Witam

Jeszcze do dzisiaj rano auto odpalało "na dotyk". Na prawdę o to się nigdy nie martwiłem, bo odpalało bez problemu.
Jednak dzisiaj rano nagle nie kręci :/ Przekręcam kluczyk tylko pojedynczy klik i nic się nie dzieje, nawet nie próbuje kręcić...
Prąd jest, bo wszystko działa, ale nie kręci... Znaczy po którymś tam przekręceniu odpalił bez problemu. Dojechałem do pracy, zgasiłem, próbuję odpalić i znowu nie chce kręcić... I nie wygląda mi to na rozrusznik, bo bardziej wygląda jakby sygnał do niego nie dochodził albo coś.
Dodam, że jak przekręcę kluczyk na pozycję "ON" to zostają zapalone światełka akumulatora, oleju i hamulca ręcznego. Jak próbuję odpalić to (w momencie kiedy nie odpala, bo jak odpala to wszystko znika) nie odpala i do tych 3 dochodzi jeszcze światełko ANIT-LOCK
Miał ktoś tak kiedyś? Co z tym zrobić póki jeszcze odpala i mogę podjechać do mechanika...
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-04-2016, 07:39   

W momencie odpalania, jak nie chce zakręcić, to spróbuj czymś puknąć w rozrusznik. Jeśli wtedy odpali, to najprawdopodobniej szczotki rozrusznika do wymiany.
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 22-04-2016, 08:08   

Kurde tak nagle bez żadnych wcześniejszych objawów rozrusznik by nagle przestał działać? :(
Dobrze kojarzę, że rozrusznik jest od strony pasażera? Akurat teraz w aucie nie mam nic konkretnego czym mógłbym go puknąć... Mam latarkę metalową, ale nie wiem czy od góry do rozrusznika sięgnę ;)

A jak jest "neutral safety switch" albo "inhibitor switch", to coś co blokuje odpalenie auta na biegu, po polsku żebym mógł mechanika zapytać o sprawdzenie.
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
hunter871 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 65
Skąd: Namysłow
Wysłany: 22-04-2016, 10:58   

wyglada na to ze skończył sie akumulator też tak mialem spaliła sie cela w aku i jest slaby prąd dlatego gasna kontrolki po przekreceniu kluczyka
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 22-04-2016, 11:14   

Znaczy aku+olej+ręczny zawsze świecą jak kluczyk jest w pozycji "ON", znikają tylko jak już odpali czyli normalnie :)
Akumulator raczej wygląda na zdrowo naładowany, bo cała elektronika działa jak należy.
Sprawdzę jego napięcie dzisiaj u mechanika, bo akurat jestem umówiony na sprawdzanie składu mieszkanki paliwa czy nie za słaba.
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 22-04-2016, 12:30   

Piszesz, że niekiedy odpala bez zastrzeżeń, więc baterię raczej bym wykluczył. Zachowanie kontrolek wskazuje, że przyczyna leży także poza rozrusznikiem.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-04-2016, 12:30   

Jak by była wina akumulatora to podczas próby odpalania przygasały by prawie do zera kontrolki ciśnienia oleju i ładowana. Jak tak się nie dzieje lub przygasają tylko nieznacznie to raczej wina szczotek rozrusznika. U mnie w Carismie też do końca kręcił aż raz nie zakręcił w ogóle, odpaliłem na pych. Następnego dnia z rana odpalił jakby nigdy nic a następnym razem już nie zakręcił. Puknięcie kluczem do kół pomogło, od razu odpalił, wina była kompletnie zdartej jednej szczotki, druga była z milimetr dłuższa. Jeśli pod maską od góry widać rozrusznik to jest to najprostszy test czy to wina szczotek.
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 22-04-2016, 12:36   

Właśnie jak Georg piszesz.
Dlatego wydaje mi się (po grzebaniu w internecie), że to może być ten cały "neutral safety switch" albo "inhibitor switch" tylko nie mogę znaleźć jak to po polsku ugryźć. To się znajduje tylko przy skrzyniach automatycznych. Czujnik biegu jałowego?
plecho1, ale jak w końcu zaskoczy i kręci to odpala w sekundę jakby rozrusznik działał bez zarzutu. Bardziej mi to wygląda jakby sygnał nie dochodził...
A może to tylko jakiś bezpiecznik? Może stacyjka? Nie lubię siedzieć w robocie bez możliwości od razu iścia ;) i sprawdzenia co tam w aucie nie gra. Siedzę i myślę i szukam i coraz poważniej to wygląda ;)

o chyba o tym mówię:
http://e-pajero.pl/skrzyn...7-8604a015.html
najgorsze, że z USA mógłbym to zamówić za 200zł(razem z dostawą) tyle, że by to do mnie szło ponad miesiąc...
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
Ostatnio zmieniony przez Sir Stanczyk 22-04-2016, 12:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 22-04-2016, 13:14   

Sir Stanczyk napisał/a:
najgorsze, że z USA mógłbym to zamówić za 200zł(razem z dostawą) tyle, że by to do mnie szło ponad miesiąc...
Może lepiej upewnić się, że przełącznik selektora jest rzeczywiście uszkodzony... :wink:

Z tego co kojarzę, jest tam jeszcze pod maską przekaźnik rozrusznika - można go sprawdzić a przy okazji, podając napięcie na styk w gnieździe można wykluczyć uszkodzenie rozrusznika.
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 22-04-2016, 13:24   

Za dwie godziny będę wiedział co nie tak jest :)
Sprawdzę:
1. Napięcie w akumulatorze
2. Napięcie w przekaźniku rozrusznika
3. Bogactwo mieszanki paliwowej ;)
4. Bezpieczniki
5. Może ten pozycjoner jeśli go da radę sprawdzić
6. Stacyjkę
7. Zaśniedziałość przewodów od aku
Coś jeszcze ktoś proponuje? ;)
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 22-04-2016, 22:47   

Panie, i czego się dowiedziałeś ? masz jakiś trop ?
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 23-04-2016, 15:59   

Witam

Czego? Że problem zniknął tak nagle jak się pojawił.
Wszystkie badania wyszły b.dobrze. Nie wykryłem żadnych nieścisłości :/
No tego pozycjonera nie sprawdziłem, bo on albo w skrzyni albo pod autem się znajduje.
A tak to wszystko ok...
Zobaczymy co czas pokaże. Może (MOŻE) jakiś fałszywy alarm tylko... gorszy moment auta ;)
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
lapa16 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport 3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 88
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-04-2016, 10:10   

Nie dawaj się namówić nikomu na żadne pukanie młotkiem czy czym kolwiek w rozrusznik, pęknie Ci w środku jakis element i bedziesz musiał pozniej kleic lub wymieniac. Juz był taki fachman co pukał mi w rozrusznik w terrano i mialem do wymiany bo cały popękany..
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 27-04-2016, 10:14   

Wiem, dlatego to dla mnie zawsze ostateczność ;)
Wolę przepchać kawałek, żeby szczotki się obróciły, jak odpali to znaczy że gdzieś szczotki nie równe ;)
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-04-2016, 10:42   

Delikatnie puknąć a walić młotkiem bez opamiętania to zupełnie co innego. Jeśli szczotki są na styk to nawet drobne drgnięcie potrafi pomóc w styku i rozrusznik zakręci. Jak się tak boisz, to możesz też wyjąć rozrusznik i go rozebrać i wtedy będzie wszystko jasne.
Jeśli skrzynia automatyczna to oczywiście elektronika czy czujnik w skrzyni też może stwarzać taki problem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.