 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
Planuje zakup Outlandera |
Autor |
Wiadomość |
axit
Nowy Forumowicz
Auto: szukam Outlandera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 6 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 07-05-2016, 11:37 Planuje zakup Outlandera
|
|
|
Witam niedawno sprzedałem swoja stara Hondę CRV (98 rok) i rozpocząłem poszukiwanie czegoś nowszego. N.i.m w grę wchodzi Outander. Mam kilka pytan bo chciałbym porównać do tego co miałem. Rozpatruję wersję z silnikiem 2.0 136KM.
1. Rodzaj napędu - jaki jest i jak się załącza? Na niektórych fotach widziałem chyba przycisk 4wd lock - czy to jakaś możliwość blokowania?
2. Jak ten silnik znosi LPG bo jest plan zakupu z LPG lub montaż.
3. Sprawa regulacji zaworów: ręczna (śruba / płytki) czy hydraulika?
4. Grzanie / ciepło / termostat. W CRV termostat był na wierzchu ( ale zdarzyły mi się już samochody z termostatem pod rozrządem no i jak szybko grzeje sie silnik / Przełącza sie na LPG i jaka jest wydajność grzania na krótkich trasach zimą? W CRV po 2 km byl na LPG a po 4 miałem saunę w środku bez względu na temp na zewnątrz.
5. z grafik z necie wynika że wysokość wsiadania jest na podobnym poziomie jak w CRV - czy wsiada sie wysoko (prześwit na poziomi około 20 cm)
6. Jak z ewentualną głębokością brodzenia i jeżdżenia w zw "OFF roadzie "
7. średniego spalania LPG spodziewam sie na poziomie 12l/100 ??????
8. KROZJA - lubi outlandera ? Powiedzmy ze niebita sztuka. |
|
|
|
 |
Kafarnauster
Nowy Forumowicz Mateusz
Auto: Outlander 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-05-2016, 13:15
|
|
|
1. typowo szosowe 4x4 , bez możliwości blokowania
2. lpg znosi dobrze, oczywiście jeśli gazownik nie da ciała
3. hydraulika
4. tak jak w Twoim opisie CRV, no ta sauna przy -15st.C to raczej przesada
5. mam ponad 1,9m i nie narzekam, lepiej jak w każdym sedanie ale nie trzeba się wdrapywać jak do np. Honkera
6. zapomnij o offroadzie, to nie jest taka konstrukcja... przejedziesz po błotnistej drodze, wyjedziesz z każdej zaspy itp. ale lepiej nie opuszczaj drogi. Porównuję oczywiście do honkera którym w razie potrzeby mogłem jeździć po drzewkach cieńszych od ręki...
7. u mnie to 10 jeśli wlokę się 80-90km/h i 20 jeśli śpieszę i na autotradzie jadę 150-170. standardowo 12-13 l gazu i ok. 1lbenzynki na odpalanie jeśli kręcę się po warszawie unikając korków.
8. mój jest raczej niebity i zaczynają kwitnąć tylko tylne nadkola, mam go od roku, rocznik 2003, przebieg wg. licznika 204k. powiedziałbym że nie jest w tej kwestii źle jak na 13 latka |
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 07-05-2016, 21:59
|
|
|
Kafarnauster napisał/a: | 8. mój jest raczej niebity i zaczynają kwitnąć tylko tylne nadkola, mam go od roku, rocznik 2003, przebieg wg. licznika 204k. powiedziałbym że nie jest w tej kwestii źle jak na 13 latka | mam dokładnie tak samo |
_________________ Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest |
|
|
|
 |
axit
Nowy Forumowicz
Auto: szukam Outlandera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 6 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 08-05-2016, 09:59
|
|
|
Kafarnauster napisał/a: | 1. typowo szosowe 4x4 , bez możliwości blokowania
2. lpg znosi dobrze, oczywiście jeśli gazownik nie da ciała
3. hydraulika
4. tak jak w Twoim opisie CRV, no ta sauna przy -15st.C to raczej przesada
5. mam ponad 1,9m i nie narzekam, lepiej jak w każdym sedanie ale nie trzeba się wdrapywać jak do np. Honkera
6. zapomnij o offroadzie, to nie jest taka konstrukcja... przejedziesz po błotnistej drodze, wyjedziesz z każdej zaspy itp. ale lepiej nie opuszczaj drogi. Porównuję oczywiście do honkera którym w razie potrzeby mogłem jeździć po drzewkach cieńszych od ręki...
7. u mnie to 10 jeśli wlokę się 80-90km/h i 20 jeśli śpieszę i na autotradzie jadę 150-170. standardowo 12-13 l gazu i ok. 1lbenzynki na odpalanie jeśli kręcę się po warszawie unikając korków.
8. mój jest raczej niebity i zaczynają kwitnąć tylko tylne nadkola, mam go od roku, rocznik 2003, przebieg wg. licznika 204k. powiedziałbym że nie jest w tej kwestii źle jak na 13 latka |
Nie chce porównywać do typowo terenowych tylko do poprzedniej hondy CRV I
-Co do 4x4 to o CRV tez mówią ze nienadaje sie do off.....( a ludzi i tak katują je w terenie) ale dla moich wymagan dawała radę - czasem kulig w lesie itd chodzi mi raczej o metode zapinania napedu - czyli 4x4 działa caly czas z mechanizmami różnicowymi na osiach czy jak w cRV potrafi się zapiać po 2-5 sekund (jak wykryje że tylko przednie koła sie kręcą)i zrobić malego psikusa kierowcy?
-czyli sprawa z LPG wiadoma
- zaworów do 10 - 15 kkm też nie trzeba regulować
- no moze faktycznie z sauną po 4 km to przesadziłem, ale ciepło leciało juz z nawiewów własnie przy -15*
- o wysokość i wsiadanie to chodzi mi raczej w kontekscie wożenia osoby starszej która ma problem z wsiadaniem i wysiadaniem z niskich samochodow - musi byc cos na ksztalt wysokosci krzesła domowego.
-4x4 Ma pozwolić przejachać po błotnistej wiejskiej drodze (do domku teściów) ominąc wyzsze krawęzniki, zrobić kulig (w prywatynm lesie) gdzie oski się zakopią.
Spalanie widze standardowe dla tego typu samochodów
- co do rdzy jesli nie bita to o wymiane progów nie musze się widze martwić, a reszte dam do ogarniecia w razie W zaufanemu lakiernikowi.
A jaki jest standardowy rozmiar felgi / opony
AHA czy ktos jeździ w tych samochodach na oponach caloraocznych? Lub tzw AT typu BFG AT bo do CRV nie dało sie BFG załozyć bez podnoszenia do góry.
A istotna sprawa silnik na paskurozrządu czy łańcuchu? Kolizyjny? |
|
|
|
 |
Kafarnauster
Nowy Forumowicz Mateusz
Auto: Outlander 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-05-2016, 11:51
|
|
|
- 4x4 stałe, nie żaden haldex
- wysokość najlepiej jak sam sprawdzisz oglądając pierwszy egzemplarz - mi pasuje
- 215/65R16 - AT czy nie - zmieścisz jeśli nie będziesz szalał z rozmiarem
- na pasku, kolizyjny |
|
|
|
 |
axit
Nowy Forumowicz
Auto: szukam Outlandera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 6 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 08-05-2016, 14:10
|
|
|
Jeszcze jedno czy Outlandery I mają jakieś " wady" o których mówi sie TTTM i trzeba sie pogodzić ( przykład to padające komputery silnika w Astrze II) |
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 08-05-2016, 22:12
|
|
|
axit napisał/a: | Jeszcze jedno czy Outlandery I mają jakieś " wady" o których mówi sie TTTM i trzeba sie pogodzić ( przykład to padające komputery silnika w Astrze II) |
tak ciężko wchodzący 2 bieg |
_________________ Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 08-05-2016, 23:13
|
|
|
Co do rdzy to progi i wszelkie "zawinięcia" blach, np kant maski przedniej, dolna krawędź tylnej, dolna krawędź drzwi, kant tylnych nadkoli itp.
Co do psujących się elementów to:
- sterownik wentylatorów, wiele osób pisało na forum
- zużywające się sprzęgło, przy takiej masie pojazdu do przewidzenia
- krzywiące się przednie tarcze hamulcowe, z powodu masy pojazdu i kiepskiego chłodzenia tarcz
- zrywające się karby na wałku pomiędzy skrzynią a transferem, japaneze twierdził że to się lubi zepsuć i jak ludzie wymieniają skrzynię to czasem też wałek jest zjechany
- psujące się pompy wspomagania, trudny dostęp na rynku wtórnym, nie wiem czy się psują czy często ulegają uszkodzeniu przy dzwonach
- pękające klosze przednich reflektorów
- tylne zawieszenie wielo-wahaczowe, dużo elementów które się zużywają
- różne cyrki ze skrzyniami biegów, nawet jak są sprawne to różni ludzie skarżą się na różne biegi
- "gubiące się" rolety tylnego bagażnika |
|
|
|
 |
MarcinGdy
Forumowicz
Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 56 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-05-2016, 09:14
|
|
|
Kolega widzę planuje identyczny skok motoryzacyjny do mojego
Też miałem CRVke tyle że rocznik 2001 (147 koni), zmieniłem na O1T z kilku względów.
1. Ruda zaraza - Honda miała jakieś obcierki i co roku coś wyłaziło.
2. Niedostatki mocy - chciałem coś co będzie miało słuszne odejście.
3. Nie potrzebowałem już auta tak dzielnego w terenie, Honda dawała radę zaskakująco dobrze.
W Hondzie siedzisz wyżej, wygodniej wsiada i wysiada się osobom starszym-wiem z autopsji.
Mitsu ma faktycznie problemy ze skrzynią, ogólnie jest dość mało precyzyjna, zimą ja na przykład mam problem z wbiciem wstecznego i jedynki.
Outlander ma mniejszy prześwit, nie będziesz mógł tak poszaleć jak CRV, grzanie w mitsu jak dla mnie OK, nie widzę specjalnych różnic.
Na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad wersją Turbo, więcej frajdy z jazdy. |
|
|
|
 |
|
|