Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Wymiana felg - wibracje przy hamowaniu
Autor Wiadomość
ziutoon
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2007, 16:47   

Tak jak sugerowaliscie zmienilem kola z powrotem na zimowki no i sie przejechalem i o dziwo wszystko bylo OK wiec z powrotem zalozylem alusy i znow sie przejechalem i okazało się że też jest OK i juz nie ma drgan...

(Sprawdzilem otwor centrujacy w obu felgach jest to 56mm, stozki srub sa identyczne i dobrze dociagaja felge.)

ale niestety po zrobieniu większej ilosci km - nie zawsze ale co jakis czas zdazaja sie drgania ale nie tak jak wczesniej przy kazdym hamowaniu.

Podejrzewam ze są to jedank tarcze hamulcowe.

Sprawdzilem klocki wszystkie 4 sa zuzyte w takim samym stopniu, ale jedno kolo strasznie sie grzeje podczas jazdy bylo tak tez juz wczesniej.

Po przejechaniu paru km z normalnym hamowaniem, srub na lewym kole nie da sie dotknac a te na prawym sa poprostu cieple.


Teraz moje pytanie czy cos sie dzieje z tarczami czy może cos gorszego w sensie jakies łożysko??

A i czy tarcze po odkreceniu kół powinny sie tak delikatnie ruszac na boki jak by byly nie dokręcone? Wynikalo by z tego że to felga trzyma tarczę.

Jakie kupic tarcze i jaki jest przyblizony koszt? Rozumiem ze propozycje z allegro odpadaja za 70 pln szt

pozdrawiam
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 15-04-2007, 18:33   

Sprawdż lub mechanik niech to zrobi od razu PRAWDOPODOBNIE MECHANIZM ,KTóRY TRZYMA KLOCKI HAMULCOWE JEST ALBO LUżNY LUB ZAPIETRZONY .TRZEBA ROZEBRAć ,WYCZYśCIć ,NASMAROWAć IZłOżYć
ABY SPRAWDZIć CZY TO TA USTERKA PODNIEś SAMOCHóD NA LEWARKU JEDNA OSOBA NIECH WSIąDZIE DO SAMOCHODU DRUGA RęKOMA ZAKRęCI KOłEM OSOBA W SAMOCHODZIE OSTRO ZACHAMUJE I TAK KILKA RAZY ZA KARZDYM RAZEM PO PUSZCZENIU PEDAłA CHAMULCA KOłO POWINNO SIę LEKKO KRęCIć SPRAWDż PRAWE I LEWE KOłO
NA PODNIESIONYM IZACHAMOWANYM KOLE RUSZAJ DOPRZODU ITYłU OSOBA W śRODKU TRZY :oops: MA NOGę NA CHAMULCU NIE POWINNO SIę WYCZUć LUZU :roll:

[ Dodano: 15-04-2007, 18:50 ]
PRZEPRASZAM NIE POWINNO SIę PISAć PEDAłA : :oops:
TYLKO PEDAłU CHAMULCA :o

:oops: ops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

POZDROWIENIA :rolleyes:

[ Dodano: 15-04-2007, 18:54 ]
JESZCZE JEDNO PRZY TYM SPRAWDZANIU ZABEZPIETRZ SAMOCHóD ABY NIE SPADł ZLEWARKA BO MOżE STAć SIę NIESZCZęśCIE :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

[ Dodano: 15-04-2007, 19:06 ]
SPRAWDż ET FELGI TEJ NOWEJ CZY JEST TO SAMO CO W STAREJ
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-04-2007, 19:38   

Miroslaw1305 napisał/a:
Sprawdż lub mechanik niech to zrobi od razu PRAWDOPODOBNIE MECHANIZM ,KTóRY TRZYMA KLOCKI HAMULCOWE JEST ALBO LUżNY LUB ZAPIETRZONY .TRZEBA ROZEBRAć ,WYCZYśCIć ,NASMAROWAć IZłOżYć
Dokładnie musisz to sprawdzić. Miroslaw1305, następnym razem nie wprowadzaj tyle chaosu w swoich postach przez te emotikony i wyłącz CAPS LOCK jeśli możesz.
 
 
ziutoon
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2007, 19:50   

oki zrobie to jak najszybciej,

a czy jedna osoba jest w stanie to zrobić sama tzn rozebrac przesmarowac i zlozyc bo jesli chodzi o mnie to z rozlozeniem nie bedzie problemu ale co do zlozenia moga byc :) czy bedzie potrzebna druga osoba w celu nacisniecia czegos tam podaczas wciskania czegos tam itp...

bo jak to nie jest zbyt skomplikowane to moge sie pokusic i sam to zrobic ale jesli nie to chyba lepiej oddac do magika

tylko po co przeplacac :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-04-2007, 20:44   

Sam to zrobisz.
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 15-04-2007, 21:55   

jeśli nie masz wiedzy i praktyki z mechaniki to sam nie przystępój do naprawy
natomiast sprawdzenie możesz zrobić samemu przy pomocy kogoś ,który będzie umiał nacisnąć nogą dokładnie Ci to opisałem Jeśli tego nie rozumiesz to nie ryzykój swojego i innych zdrowia Nie muszę prawić morałów na temat sprawności samochodu Zwłaszcza układu jezdnego i chamulców

emotikony :oops: miały oddać Mójbłąd stylistyczny
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-04-2007, 22:52   

U mnie wibracje pojawiają się jak zhamuję ostro z prędkości powyżej 150 km/h to przy ok. 50 km/h zaczyna drżeć kierownica. Karoseria nie. Tarcze mam jeszcze grube, okładzin na klockach jest ok. połowa grubości. U siebie podejrzewam przegrzane klocki hamulcowe. Jednak rzadko tak ostro hamuję, więc nie przeszkadza mi to. U Ciebie na stalowych kołach niedrży a na alufelgach tak-nie mam pojęcia co to może jeszcze być :roll:
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 16-04-2007, 15:41   

U mnie drgania pojawialy sie po mocniejszym hamowaniu (gwaltownie np od 180 do 60) i bylo to juz nie drganie ale poprostu wyrywalo kierownice... przyczyna... przegrzane tarcze (osemkowaly sie po nagrzaniu nikomu nie zycze takiej jazdy bardzo niemile doznania) zmiana na brembo i jak reka odjal:) tarcze po zdjeciu widac ze sa az fioletowe i widac ze wsrodku kilka z "rzeberek" bylo peknietych
Przyczyna przegrzania.. zapieczony tlokw zacisku... spuscizna po poprzednim wlascicielu...
(najgorsze ze hamulce na przegladzie wypadly imponujaco... a jednak byly do roboty)

W momencie pojawienia sie drgan 1 co robie sprawdzam kola pozniej przeglad hamulcow i ewentualna naprawa... wkoncu to jeden z bardzo waznych ukladow w samochodzie:) (oczywiscuie zaraz po zderzakach:P )
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.