 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[ALL] THE ONLY WAY IS SWAP |
Autor |
Wiadomość |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2009, 16:58
|
|
|
po rozmowie z Matejką padł kolejny teoretycznie P&P pomysł na swap.
volvo T4. co myślicie ? trudno ? łatwo ? jakie elementy Mateusz musi pomierzyć żebyśmy mieli pewność że silnik ten zmieści się bądź nie do budy CJ ?
w końcu 200 KM i 300 Nm, oraz możliwość zainstalowania "pssssssytka"
[ Dodano: 26-02-2009, 03:21 ]
sam sobie odpowiem na pytanie...
skoro weszło do cari to w colcie czy lacerze problemem powinno być tylko ewentualny inny rozstaw osi, czyli krótsze półośki powinny załatwić sprawę ?
http://www.racingforum.pl...opic=62315&st=0 |
|
|
|
 |
colt85rs
Nowy Forumowicz
Auto: colt 1,3 99rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 8 Skąd: ruda śląska
|
Wysłany: 24-11-2009, 22:15
|
|
|
witam po długiej przerwie.. dawno mnie tu nie było musiałem nawet stworzyć nowe konto wstyd się przyznać ale chyba z nieużytkowania zostało osunięte albo ... mniejsza z tym
niepotrzebnie założyłem dziś nowy temat który został zamknięty, ale kto nie przeczytał niech wie co mi się dziś przydarzyło
Miałem pecha jadąc spokojnie nagle coś uderzyło pod maska.. spoglądam do tyłu patrze leży jakieś kółko silnik zgasł.. nie dało się go odpalić.. podczas jazdy.. myślałem ze coś przejechałem i uderzyło w silnik i dlatego zgasł, zatrzymałem się spoglądam na silnik patrze brak 2 pasków klinowych a koło wała ukręciło się; ehh/ miał przejechane tylko 80tyś km
Rozumiem ze ta naprawa jest bezsensowna i kosztowna
szukam po allegro innego silnika do mojego colta
nasunęła mi się myśl aby włożyć coś mocniejszego myślę tu o 1600
Pytanko moje brzmi czy jest na forum ktoś kto wyciagnał motor 1300 i włożył 1600
jaki to jest wydatek ? jak juz pakować kase to moze lepiej dołozyc i mieć coś mocniejszego pod maska niz 75 kucyków
czytając forum każdy pisze coś innego.
co dokładnie prócz silnika trzeba wymienić jest to colt CJO 1,3 99roczek
szukam fachowej porady
prosze o pomoc i zrozumienie
dzięki!!
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-11-2009, 22:27
|
|
|
colt85rs, wcześniejszy temat został zamknięty - ponieważ powtarzał się po raz kolejny.
Otrzymałeś dwa linki do tematów, które są dla Ciebie niezbędne. Uwierz mi, nie osiągniesz niczego jeśli nie będzie Ci się chciało, a po tym co robisz widzę, że nie zadałeś sobie trudu przeczytania tego tematu: http://forum.mitsumaniaki...5fb3a84b#593887, do którego link podał Ci Fragu
Tego tematu jak rozumiem również nawet nie przejrzałeś. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
colt85rs
Nowy Forumowicz
Auto: colt 1,3 99rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 8 Skąd: ruda śląska
|
Wysłany: 25-11-2009, 11:49
|
|
|
Marcin-Krak, rozumiem dlaczego wczesniejszy temat został zamkniety ..
jeśli chodzi o linki które podaliście mi czytalem lecz kazdy pisze coś innego i dlatego poprosilem o to czy ktoś na forum robił juz takiego SWAPA
dziś rozmawiałem z mechanikiem i powiedzial abym dal sobie spokój, abym kupił 1.3 i bedzie ok wszystko bez problemow i taniej
znalazłem ladny silniczek na allegro http://www.allegro.pl/ite...z_2001_rok.html
rozumiem ze podejdzie bez zadnych problemów bo 1999 a 2001 to był ten sam silnik z tego co widze chyba ze sie myle?
pozdrawiam
zakupiony mam nadzieje ze bedzie mi dlugo służył |
_________________ zajechałem COLTA !!
 |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 18-03-2010, 12:21
|
|
|
[Swap Cj1 1,3 -> Carisma 1,8 SOHC] - podchodów ciąg dalszy
1. Wydech - wystarczy oryginalny z CJ, czy będzie go dławić?
2. Elektryka - tak własciwie to przy przekładce całej wiązki z komputerem trzeba w czymś piny/kostki zmieniać? Inaczej postawione pytanie - mając cała carismę 1,8 i całego colta 1,3 braknie czegoś w elektryce? Czy ktoś z Szanownych podjąłby się pomocy w ogarnięciu tej elektryki za riewielkim wynagrodzeniem?
3. Chłodnica - w CJ jest zdrowiutka, w Cari taka sobie - lepiej zostawić i kontrolować czy daje radę czy od razu kombinować z wymianą?
Ech, jakbym miał 1,6 to prawdziwy plug n play, a tak to jednak wychodzi więcej niż 3 godzinki z piwkiem |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 18-03-2010, 12:43
|
|
|
Koyocik napisał/a: | 2. Elektryka - tak własciwie to przy przekładce całej wiązki z komputerem trzeba w czymś piny/kostki zmieniać? Inaczej postawione pytanie - mając cała carismę 1,8 i całego colta 1,3 braknie czegoś w elektryce? | Jeśli masz wszystko w komplecie to nic nie braknie. Jedynie jak będziesz zostawiał chłodnicę z Colta to może być (ale nie musi) jakaś roszada z czujnikami temp w chłodnicy/wiatraku
Koyocik napisał/a: | 3. Chłodnica - w CJ jest zdrowiutka, w Cari taka sobie - lepiej zostawić i kontrolować czy daje radę czy od razu kombinować z wymianą? | Chłodnica spokojnie da radę. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-04-2015, 10:43
|
|
|
Witam. Co myślicie o przeszczepie do CJ silnik 4g63 2.0 133 lub 136 kM z galanta EA ?. słyszeliście o takim swapie? pasuje ten silnik bez rzeżby? |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 25-04-2015, 11:37
|
|
|
Bez sensu - nie będzie to jechało ,a żeby poczuć korzyści z pojemności to jeszcze autostrad tylu nie mamy .
Wrzucić wrzucisz - jak 2.5 wchodzi to i 2.0 wejdzie, ale o takim swapie jaki Ci chodzi po głowie jeszcze nie słyszałem/czytałem.
Przyglądnij się GDI z Carismy - szlak masz przetarty, pojemność mniejsza, moc niewiele niższa, moment praktycznie identyczny |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-04-2015, 14:40
|
|
|
mkm napisał/a: | Przyglądnij się GDI z Carismy - szlak masz przetarty, pojemność mniejsza, moc niewiele niższa, moment praktycznie identyczny |
Jak już wsadzać to 6A13 z galanta EA - ciężar praktycznie ten sam, silnik dużo lepszy. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
deny96
Nowy Forumowicz
Auto: Galant AVANCE sedan manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2013 Posty: 12 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-05-2016, 09:56 Swap?? remont??
|
|
|
Witam. Kupiłem żonie cj0 1.3 12v 98r z fajnym wyposażeniem w zdrowej budzie, oczywiście na dzień dobry wymiana oleju, filtrów, świec, przewodów WN, kopułki, palca, silnik suchutki, wszystko pięknie gdyby nie to że po przejechaniu 3 tys km bagnet suchy, dolałem 1 litr oleju bo tyle miałem w bańce, doszło pod minimum...teraz się zastanawiam nad zmianą silnika...dużo poczytałem na temat swapu i tak nad tym myślę bo tego po klimie strasznie osłabia...pewnie kupię bez problemu od kogoś z forumowiczów 1.3 12v ale dalej będzie słabo, może ktoś mi podpowie co będzie szybsze, najlepiej P&P, swap na 1.3 16v czy 1.6?? nie znam jeszcze symboli silników, zawsze siedziałem w hondzie i tamten temat ogarniam..swap zrobię sam bo już takie zmiany robiłem w civicu, tylko nie wiem na co swapować, czy będzie odczuwalny taki swap? może lepiej zrobić oryginalny silnik, plan głowicy, nowe pierścienie, lekki zamach, zmienić dolot (chociaż jest przepływka i to może aż tak dużo nie dać jak w hondzie), wyciąć kata (jak się ma do tego druga sonda za katem, nie będzie komp świrował?) i przelot do ostatniego tłumika? co polecicie? nie musi być to demon prędkości w końcu to auto dla żony ...pozdrawiam |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 18-05-2016, 14:34
|
|
|
mi się trafiła carisma msx 4g93 dohc 140 kucy i powoli zaczynam batalię . |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-05-2016, 15:39
|
|
|
deny96, Honda rządzi się nieco innymi prawami. W mitsu otwarcie wydechu i dolotu może spowodować spadek mocy a nie wzrost.
Jeśli chodzi o swap pamiętaj, że jeśli podnosisz moc trzeba będzie też wyhamować auto.
Najprościej chyba będzie kupić przerdzewiałego colta 1,6 i przełożyć hamulce i silnik (nie wiem jak było w CJ możliwe, że zawias też jest lepszy w 1,6).
Silnik będzie też pasował z Carismy, Space star.
Następnym krokiem jest znaleźć colta CJ0 GTI (wychodziły tylko na japonie) lub Carismę MSX (taki sam silnik) i włożyć 1,8 140 koni. Znaleźć sprawny 1,8 4G93 140 koni to będzie graniczyło z cudem.
Następne w kolejności jest 2,0 4G63. Wersja bez turbo jest łatwa do znalezienia (135-150 koni) i może być z takich aut jak eclipse, Lancer CS, Galant E5 lub EA. Tutaj będzie minimalnie większa rzeźba, bo hamulce mądry człowiek zrobi (pasują z MINI) a do tego warto wszelkie półośki itp...
Podobnie będzie 2,0 V6 (mivec lub bez) z FTO.
Następny w kolejności jest 2,5 V6 z Galanta. Kilka takich aut widziałem. Bez zrobienia przeniesienia napędów, hamulców, zawieszenia itp nie podchodź. W sumie można zrobić wszystko, również do EVO swap hamulców z fiata 126p ale niektóre mody świadczą o braku wyobraźni i logicznego myślenia u kierowcy.
Kolejnym krokiem jest 2,0 turbo 4G63t z Eclipse turbo/EVO/Outlander turbo. Zabawa z silnikiem turbo to już inna bajka i inne ceny... bo szkoda robić taki silnik i wystroić na 200 czy 220 koni... a to już kompletna modyfikacja auta. Wtedy też można się bawić w 4x4 (widziałem takie cudo).
Do każdego silnika co nie był wyjęty z colta trzeba robić/przerabiać wiązkę elektryczną, do niektórych skrzynię biegów zmieniać itp... Najłatwiej kupić całego dawcę postawić obok biorcy i tak dłubać (ja tak miałem robione).
Ja osobiście bym wkładam wolnossące 2,0 4G63 i robił mocne hamulce i utwardzony zawias. |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
deny96
Nowy Forumowicz
Auto: Galant AVANCE sedan manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2013 Posty: 12 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-05-2016, 22:11 Swap?? remont??
|
|
|
Misiek dzięki za wyczerpujący wykład ale aż tak bardzo nie będę się bawił w modyfikacje colta, bardziej myślałem o 1.3 16 lub 1.6, tak aby jak najmniej przeróbek było, mam do wzięcia carisme 1.8 rok 96, rozbity z przodu ale odpala, silnik ma 276tys, za 700zł całość, myślę nad tym, czy nie będzie za dużo przeróbek, tylko że od razu swap hebli, może i pompy paliwa jak trzeba, ktoś coś takiego robił?? jakieś wskazówki?? |
|
|
|
 |
|
|