Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Drgania na biegu jalowym
Autor Wiadomość
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 20-07-2013, 09:08   

jafo2 napisał/a:
Czy przy wyciąganiu kopułki trzeba na coś zwracać uwagę.
Jak z wyprzedzeniem zapłonu, muszę zaznaczyć pozycje?
Chce zobaczyć jak wyglądają styki, może się zasyfiły.

W zasadzie wymiana kopułki to prosta sprawa.
Ściągasz przewody, odkręcasz 3 śrubki i jest. :)
Nic nie regulujesz, palec da się zamontować tylko w jednej pozycji.
Jednak nie licz na wielką poprawę po wymianie.
U mnie styki były zaśniedziałe, a grafit zablokowany i mocno wypalony.
Po wymianie na nową kopułkę, palec i cewkę nic się nie zmieniło.
Dalej wypadają zapłony.
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-07-2013, 10:55   

Aparat da się założyć tylko w jednej pozycji wiec nie musisz nic oznaczać. Jeśli nie masz oznaczonych kabli WN to oznacz w kolejności.

Ale szkoda Twojej pracy...
 
 
jafo2 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 247
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 20-07-2013, 14:45   

Wymieniać nie mam zamiaru tylko ewentualnie oczyścić jeśli zaśniedziałe.
Poczytałem temat o przeróbce aparatu zapłonowego (pozbycie się kopułki).
Czekam na wyniki. Szkoda że V nie ma rozwiązać z 2 litrówki. Tam nie miałem problemu z wypadającymi zapłonami.
_________________
Nie ma to jak miś!!!
 
 
 
Pabulon 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-03-2015, 16:25   [EA2A/W 2.0] Drgania na luzie przy rozgrzanym silniku

Witam. Zacząłem robić trasy i zwróciłem uwagę że na dobrze rozgrzanym silniku auto na luzie przenosi odczuwalne drgania na karoserię i kierownicę. Gdy tylko dodam minimalnie gazu do 900/1000 obr/min to przestaje. Efekt nie jest jakiś radykalny ale chciałbym się z tym uporać. Dodatkowo auto pracuje głośniej przy obrotach 2400-2800, coś chyba wpada w rezonans. Również wtedy czuć drgania pod pedałem gazu.

Ostatnio miałem wymieniany rozrząd który miał źle ustawioną pompę olejową i wtedy z kolei telepało strasznie powyżej 3000 obr/min (efekt rezonansu przy 2400-2800 już wtedy był) Szukałem wówczas pomocy tutaj i ją znalazłem, mam nadzieję że teraz też traficie w 10. :D
Auto wciąż jest jeszcze trochę zmulone notoryczną jazdą po mieście przez wiele miesięcy. Olej 5W40. Nowe łożyska w alternatorze.
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-03-2015, 18:19   

Wypadałoby przeczyścić dolot w komplecie z przewodami vacum, sprawdzić tłumik (dwururke od kolektora do złacza elastycznego, lubi pękać na połaczeniu 2-1), samo złacze elastyczne plus osłony termiczne rur wydechowych i katalizatora, poduchy silnika i skrzyni.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Pabulon 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-03-2015, 16:32   

Gdy drgania ulegają zmniejszeniu po wciśnięciu pedału sprzęgła to co to może oznaczać ?
_________________

 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10746
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-03-2015, 21:49   

Pabulon napisał/a:
Gdy drgania ulegają zmniejszeniu po wciśnięciu pedału sprzęgła to co to może oznaczać ?

Ze skrzynia biegów powoduje drgania, może łożyska? Jakieś niepożadanie dzwięki?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Pabulon 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-03-2015, 22:14   

Na niewysprzęglonym też są ale mniejsze, zresztą to mam wrażenie zależy od wszystkiego, od kaprysów, od pochylenia drogi, od tego jak długo tkwię w korku... będę zakładał gaz niebawem, przy okazji wymienię wszystkie świece, potem będę się zastanawiał co dalej.
_________________

 
 
madluke 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2015, 11:37   

Ja teraz też zmagam się z podobnym problemem i nie wiem gdzie mam szukać. Świece, kable, cały aparat zapłonowy, uszczelki pod pokrywami i świecami wymienione (w tym uszczelki i świece dwa razy przez spartoloną robotę mechanika). Problem z wypadającym zapłonem rozwiązany, ale... auto odpala, pracuje całkiem równo, ale siedząc w środku drży lekko na każdym biegu (najmniej na D). Pod machą nie ma żadnych dziwnych dźwięków, ale jak dotykam silnika, to cały drży. Rozrząd kompletny wymieniony w styczniu. Zastanawiam się, czy jak wypadał mi zapłon na 1 i 2, to czy przypadkiem nie mógł przeskoczyć o jeden ząbek.

Dodam, że kilka razy zdarzyło się tak, że stojąc na światłach silnik trzyma równo niskie obroty i nagle na ok. 2 sek obroty lekko spadają, silnik się zakrztusi i wracają z powrotem do normy. Nie wiem co jest grane.
 
 
dmi 
Mitsumaniak


Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 475
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27-03-2015, 12:04   

madluke napisał/a:
Dodam, że kilka razy zdarzyło się tak, że stojąc na światłach silnik trzyma równo niskie obroty i nagle na ok. 2 sek obroty lekko spadają, silnik się zakrztusi i wracają z powrotem do normy. Nie wiem co jest grane.


możliwe,że miałeś włączoną klimatyzację, potrafi ona na chwilę "przymulić"

Co do drgań to szukałbym również problemu w mocowaniach silnika, możliwe,że po prostu "łapy" są zużyte.
 
 
madluke 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2015, 13:28   

Łapy oblukam - jedną wymieniałem, bo było tak, że mocowanie sobie, a guma z tuleją sobie :)

Klimy nie używałem jeszcze (chcę najpierw ściągnąć w jakimś zakładzie czynnik, wymienić osuszacz, nabić i z-ozonować :) ).
 
 
Pabulon 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-04-2015, 17:47   

U mnie powodem drgań były przewody zapłonowe. Wystarczyło popsikać na nie płynem do mycia szyb i obroty zaczynały falować. W trakcie nawet delikatnego wyginania przewodu wyłączały się cylindry.
_________________

 
 
michal098_1992 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Niegowa
Wysłany: 06-06-2015, 11:43   Galant 2.5 drżenie silnika na postoju

witam, ostatnio zauważyłem że na postoju silnik(ciepły/zimny) jakby drżał jak położyłem rękę na kolektorze to były wyczuwalne te drżenia,... czym to może być spowodowane??
 
 
i7Piotrek 
Mitsumaniak

Auto: Mistsubishi Colt (CJ1A) 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 33
Skąd: Tychy
Wysłany: 22-04-2016, 18:41   

Pabulon napisał/a:
Gdy drgania ulegają zmniejszeniu po wciśnięciu pedału sprzęgła to co to może oznaczać ?

U mnie drgania zaczynają się w okolicach 2000rpm i gdy dodam gazu a silnik zwiększy obroty to drgań nie ma (podczas jazdy), skrzynia automat, to mnie zastanawia bo opony to nie będą...
 
 
 
ŁukaszK. 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 GLS '98 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 104
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21-05-2016, 18:18   

Jak mam załączoną klimę to drży mi na jałowym biegu niesamowicie. Dzisiaj pierwszy raz jak wciskałem sprzęgło podczs jazdy to aż prawie przygasał. Jak wyłaczylem klime to obroty równo sie trzymały. słychać ze wiarak szybciej pracuje w miare mojego dodawania obrotów.. Nie wiem co to moze być:/ Przepustnica i krokowy czyszczone kilka miesiecy temu. Kable raczej ok bo nie widzialem przebić. No może bardzo delikatne.. Może to być od akumulatora czy alternatora? A moze co innego?
A moze słabo naciagniety pasek z klimy? Bo zawsze rano albo po dłuzszym postoju cos tam pisknie. Objawy falowania mam od jakiegos czasu i to jaks ie nagrzeje. A dzis bylo cieplo na dworze i moze nagrezał sie pasek od slonca i stad odrazu sie pojawil problem?

Zmierzylem napięcie na akumulatorze przy okazji i na jałowym biegu wyszło 12.4v przy klimie itd (uczyłem obrotow).. Alternator?? Jak myślicie?
_________________
impossible is nothing
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.