[3.2 DID] rozruch z pilota |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
robek295
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012 Posty: 100 Skąd: Iceland, Reykjavik
|
Wysłany: 23-05-2016, 20:55
|
|
|
5a i 1000v czyli moze byc wieksza ale nie mniejsza? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-05-2016, 21:17
|
|
|
Chodzi oczywiście o 5A przy napięciu 12V zresztą te 5A w opisie dotyczy raczej napięcia 12V a nie 1000 Wszystkie żarówki od kierunków to około 100W na diodę to będzie około 50W więc te 5A spokojnie wystarczy zresztą takie diody są standardowo dodawane do zestawów z sterownikami centralnych zamków. |
|
|
|
 |
robek295
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012 Posty: 100 Skąd: Iceland, Reykjavik
|
Wysłany: 24-05-2016, 00:03
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Chodzi oczywiście o 5A przy napięciu 12V zresztą te 5A w opisie dotyczy raczej napięcia 12V a nie 1000 Wszystkie żarówki od kierunków to około 100W na diodę to będzie około 50W więc te 5A spokojnie wystarczy zresztą takie diody są standardowo dodawane do zestawów z sterownikami centralnych zamków. |
w moim zestawie nie bylo bo kolo napisal ze mam podlaczyc pod swiatla pozycyjne |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-05-2016, 06:39
|
|
|
Jak pod pozycje to i tak byś potrzebował takich diod bo te światła rozdzielone są na dwie strony chyba żebyś podłączył się po między przekaźnik a bezpieczniki ale to raczej by było trudniejsze w zrealizowaniu niż podłączenie pod przewody idące do lamp.
Jeszcze, dla bezpieczeństwa sterownika, spytaj sprzedawcę czy wyjście do sygnalizacji światłami realizowane jest przekaźnikiem a jak nie, to czy można podpinać do niego żarówki o takiej łącznej mocy jak mają kierunki. Raczej jest to wyjście z przekaźnika ale dla pewności lepiej zapytać szczególnie przez to, że zasugerowali Ci podłączenie pod pozycje. |
|
|
|
 |
robek295
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012 Posty: 100 Skąd: Iceland, Reykjavik
|
Wysłany: 24-05-2016, 11:24
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Jak pod pozycje to i tak byś potrzebował takich diod bo te światła rozdzielone są na dwie strony chyba żebyś podłączył się po między przekaźnik a bezpieczniki ale to raczej by było trudniejsze w zrealizowaniu niż podłączenie pod przewody idące do lamp.
Jeszcze, dla bezpieczeństwa sterownika, spytaj sprzedawcę czy wyjście do sygnalizacji światłami realizowane jest przekaźnikiem a jak nie, to czy można podpinać do niego żarówki o takiej łącznej mocy jak mają kierunki. Raczej jest to wyjście z przekaźnika ale dla pewności lepiej zapytać szczególnie przez to, że zasugerowali Ci podłączenie pod pozycje. |
Jak pisalem gdzie podlaczyc ten bialy kabelek od sterowania swiatlami to mi odpisal ze
2.Proponuję podłączyć się pod + pozycyjnych. Może Pan też pod kierunkowskazy ale przewód biały trzeba by rozdzielić 2ma diodami prostowniczymi (2 z 6ciu jak na załączonym schemacie) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-05-2016, 18:40
|
|
|
Czyli można za pomocą takich diod jak napisałem. A co do plusa pozycyjnych to przy tylko takim połączeniu migała by tylko jedna strona pozycyjnych. Aby migały obie trzeba by podpiąć się pod obydwie strony także przez takie diody albo pod manetkę w trochę inny sposób. |
|
|
|
 |
robek295
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012 Posty: 100 Skąd: Iceland, Reykjavik
|
Wysłany: 24-05-2016, 23:37
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Czyli można za pomocą takich diod jak napisałem. A co do plusa pozycyjnych to przy tylko takim połączeniu migała by tylko jedna strona pozycyjnych. Aby migały obie trzeba by podpiąć się pod obydwie strony także przez takie diody albo pod manetkę w trochę inny sposób. |
tak jak piszesz, wkoncu kupilem se probowke z krokodylkiem i bez problemu znalazlem kabelki kierunkow na kostce w kabinie kolo bezpiecznikow wiec jest jedno z glowy teraz musze sie dowiedziec gdzie moge kupic takie diody,
zostala sprawa podlaczenia startera, czyli tych kabli sygnalowych jak swiece, cis.. oleju jak ktos wie gdzie szukac tych sygnalow to bylo by git |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-05-2016, 06:45
|
|
|
Diody dostaniesz w każdym sklepie elektronicznym lub w punktach naprawy RTV tylko jeśli jesteś teraz za granicą to raczej lepiej wysyłkowo lub podłączyć się bez diod chociażby tylko pod jedną stronę.
Jeśli nie masz schematu to najlepiej rozkręcić licznik i prześledzić odpowiednie połączenia od samych kontrolek. |
|
|
|
 |
robek295
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012 Posty: 100 Skąd: Iceland, Reykjavik
|
Wysłany: 25-05-2016, 13:59
|
|
|
A jest taki schrmat gdzies do pobrania? Bo szukalem w necie i nie moglem nic znalesc
[ Dodano: 26-05-2016, 22:55 ]
robek295 napisał/a: | A jest taki schrmat gdzies do pobrania? Bo szukalem w necie i nie moglem nic znalesc |
panowie mozecie doradzic jak mam zlokalizowac sygnal z predkosciomieza? w sesie jak do tego dojde czym sprawdzic piny w kostce zegarow
[ Dodano: 28-05-2016, 18:06 ]
plecho1 napisał/a: | Diody dostaniesz w każdym sklepie elektronicznym lub w punktach naprawy RTV tylko jeśli jesteś teraz za granicą to raczej lepiej wysyłkowo lub podłączyć się bez diod chociażby tylko pod jedną stronę.
Jeśli nie masz schematu to najlepiej rozkręcić licznik i prześledzić odpowiednie połączenia od samych kontrolek. |
a moze byc dioda IN5406 ? takie dwie posiadam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-05-2016, 07:58
|
|
|
Raczej powinna też wytrzymać ale jednak lepiej założyć mocniejsze. Jak się uszkodzi to w sumie nic złego się nie stanie bo albo stracisz sygnalizację lub połączą się na stałe obie strony kierunkowskazów w zależności jak się dioda uszkodzi. Co do odnalezienia tych sygnałów to nie bardzo jestem w stanie pomóc na odległość. |
|
|
|
 |
robek295
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012 Posty: 100 Skąd: Iceland, Reykjavik
|
Wysłany: 29-05-2016, 12:10
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Raczej powinna też wytrzymać ale jednak lepiej założyć mocniejsze. Jak się uszkodzi to w sumie nic złego się nie stanie bo albo stracisz sygnalizację lub połączą się na stałe obie strony kierunkowskazów w zależności jak się dioda uszkodzi. Co do odnalezienia tych sygnałów to nie bardzo jestem w stanie pomóc na odległość. |
prubuje znalesc te sygnaly i chyba najwiekszy problem mam z obrotomierzem
jeszcze pytanko czy moze ktos wie na co reaguje kontrolka zazenia zwiec na minus czy na plus w pajero 3,2 did 2000r |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-05-2016, 13:08
|
|
|
Raczej masa jest cały czas a +12V jest odłączane po nagrzaniu się świec ale lepiej sprawdzić czyli jeden koniec probówki do masy a drugi to plusa kontrolki i załącz świece, jeśli po zagrzaniu probówka zgaśnie, to to pod ten plusowy podłączaj. |
|
|
|
 |
robek295
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012 Posty: 100 Skąd: Iceland, Reykjavik
|
Wysłany: 29-05-2016, 15:58
|
|
|
ok kontrolka swiec zlokalizowana i podlaczona dziala na minusie
teraz olej znalazlem kontrolke cisnienia oleju ale dziala tez na minusie a w instrukcji pisze (wejscie sygnalu cisnienia oleju +) to gdzie teraz zaczac szukac to?
i znalazlem kontrolke parking ale ona dziala na plusie a w instrukcji jest podlaczyc minus |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-05-2016, 17:52
|
|
|
Polaryzację sygnału najłatwiej zmienić za pomocą takiego przekaźnika
Jeśli sygnał + chcesz zmienić na minus to do jednego z zacisków cewki przekaźnika czyli 85 lub 86 podłączasz ten sygnał + a do drugiego wtedy - z masy auta natomiast do styku 30 podpinasz minus z masy auta bo minusowy sygnał chcesz uzyskać. Po takim podpięciu na zacisku 87 uzyskasz sygnał masy
Do tego celu najlepiej użyć małych przekaźników tego typu bo maja małe rozmiary http://allegro.pl/przekaz...5545157284.html |
|
|
|
 |
|