Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
24-10-2007, 21:48
[CJxA] Skrzypi sprzęgło
Autor Wiadomość
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 26-09-2006, 20:34   

Da sie Panowie da,,, i to w prostu sposób...

Na Twoim miejscu to poprosiłbym kogoś żeby wciskał sprzęgło a Ty dokładnie stwierdx gdzie to skrzypi....

Jeżeli łapa skrzyni...
Ściagamy gumę osłaniającą... na mały pędzelek smar (tawot grafitowy) drugą ręka odchylamy łapę sprzegła i ładnie tam pędzelkiem smarujemy... można drugi raz poprawkę zrobić... i spokój na dłuuugi czas :mrgreen: - to tak z "autopsji"

Ale.......

Jeśli to w kabinie...
Jak Ty Panie kolego słyszysz to wyraźnie w aucie to ja bym sie czepił samego "pedału" sprzegła i jego ułożyskowania - a jest on ułożyskowany na teflonowej tulejce... czasami lubi mocno skrzypić... zaznaczam że pryskanie WD40 nic nie da.. trzeba rozebrac i przesmarować... troszke więcej zabawy - dużo więcej zabawy... ale równiez pomaga...

Pozdrówka - i miłej zabawy
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24346
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-09-2006, 20:42   

Hmmm - ale jak chcesz posmarować główkę widelca, skoro ona jest wciśnięta w korpus skrzynki? Dużo łatwiej posmarować wałek na którym jeździ łożysko, ale tej główki to nie widzę możliwości...
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 26-09-2006, 20:46   

Darku mi chodzi o to "jabłko" na którym waha sie łapa sprzęgła... tam właśnie bardzo często skrzypi... i do tego jest dojście... trzeba sobie przyświecić i wszystko jest OK...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24346
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-09-2006, 20:51   

no mi też w takim razie chodziło o jabłko :)
cóż - w Galancie nie jest to takie proste, ale fakt - nigdy nie świeciłem tam latarką, może stąd niewiedza
bo tak na chłopski rozum, to jestem w stanie sobie uświadomić jak tam dojść

są w zasadzie 2 rzeczy do posmarowania (po to jest smar w zestawie sprzęgła): jabłko widelca i wałek sprzęgłowy
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 26-09-2006, 21:11   

Dokładnie... co do smarów itd...
-powiem szczerze że nie wiem jak jest w Galach.. nie uskuteczniałem tych czynności na Galowskich skrzyniach :mrgreen:

W Coltolotach z kolei a i owszem robiłem - więc nie piszę ciężkiej "wykminy" tylko opisuje poprostu co miałem kiedys okazje zrobić...... poskutkowało w 100% wiec dlatego tez pozwalam sobie poradzić patencik Kolegom.... :D

Pozdr
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 21:36   

Joż mowiłem, że nie skrzypi w kabinie tylko zaj.. w komorze skrzyni biegów. Swieciłem do środka i nic nie udało się wypatrzeć chyba że włoże łep o środka, żeby patrzeć prostopadle do otworu osłonietego tyą gumą. Ni wiem czy to możliwe jeszcze sproboje.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 26-09-2006, 21:39   

Jeszcze raz powtarzam..... ja to zrobiłem w kilku egzemplarzach więc dlaczego Ty byś nie mógł tego zrobić.... - nie musisz w sumie tam zaglądac - podziałaj troszke na pamieć i wyobraźnie... o ile widziałeś jak to wgląda...
Uważaj żebys nie upaprał sprzegła smarem bo będzie bubu...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 21:46   

Właśnie jak to wygląda dlatego pytałem o jakieś schematy mechaniczne. Cholernie boję się zapaprać tarczy. Powiedz jak głęboko od korpusu skrzyni jest to mocowanie (jabłko).
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 26-09-2006, 21:54   

w granicach 120 - 150mm od otworu gdzie jest guma osłonowa...

Pamietaj że samrujesz z przeciwnej strony łapy niż jest tarcza więc - jak zrobisz to w miaę uważnie, nie usmarujesz sprzęgła....

Dodam - idź po łapie po przeciwnej niż jest sprzęgło a napewno napotkasz to "jabłko"..

Pozdrówka
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 23:29   

;dd; a mnie padło słoneczko po 120tys!! taki psikus..wymienilem całosc na daikina i po 15tys padl docisk ---zrobilem reklamacje (uznali ze wada materialu i wymienili na nowe)..ale ile mnie to nerwow kosztowalo i mam dosyc sprzegielek pierdulek na zawsze;d..teraz mam NKK..jak tak czytam o 200tys!! 300tys!! u Was to pozazdroscic....heh

pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-04-2007, 12:20   

Jest taka sprawa, że haczą mi się biegi w skrzyni. Wszystkie. Mechanik stwierdził, że mam zapowietrzony układ wysprzęglania. Sprzęgło "chwyta" w 1/3 długości skoku pedału od dołu. Moim zdaniem to świadczy o dobrym stanie sprzęgła. Co Wy na to? Autem rusza się bardzo płynnie, bez zarzutu. I jeszcze jedno ważne pytanie: Jaki płyn mam kupić do sprzęgła DOT-3 czy DOT-4? Ten co jest wlany ma kolor taki ciemnożółty wchodzący w brąz. Płyn hamulcowy jest tego samego koloru. Z góry dzięki za szybką odpowiedź.
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2007, 14:23   

Hugo napisał/a:
Sprzęgło "chwyta" w 1/3 długości skoku pedału od dołu.

tak jak powinno.
co do płynu masz napisane w książce serwisowej-DOT-3 chyba.
albo zapowietrzony albo nie wysprzegla :idea:
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2007, 14:25   

Płyn DOT-3 i DOT-4 są mieszalne, różnią się tylko temp wrzenia.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-04-2007, 22:32   

bear007 napisał/a:
tak jak powinno.

Wiem, ale biegi się haczą. Samo sprzęgło musi być najwyraźniej OK. Pojadę na odpowietrzenie go.
Kuczan napisał/a:
Płyn DOT-3 i DOT-4 są mieszalne, różnią się tylko temp wrzenia.
Jesteś pewien na 100%?
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2007, 23:43   

na 1000000%
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.