Przesunięty przez: tyku 27-04-2015, 20:45 |
Sprzęgło - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 16-09-2015, 08:02
|
|
|
Cytat: | Wysłany: 29-09-2013, 19:16
No fakt - zdarza mi się, że szarpnie skrzynia
Zwyczajnie nie wcisnę odpowiednio sprzęgła i szarpnie czasami (tak z raz na 200km średnio)
Komplet sprzęgła? Nie strasz mnie Krzychu. | Pamiętasz Rafał swoje posty? Czy to to samo? Czy słyszysz jakieś odgłosy w skrzyni/sprzęgle? Być może to sprzęgło. Ale prawidłową diagnozę postaw u mechanika. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16-09-2015, 08:26
|
|
|
mjsystem napisał/a: | Czy słyszysz jakieś odgłosy w skrzyni/sprzęgle? |
Raczej nie słyszę - zdarza mi się.. że skrzynia zatrzeszczy przy wbijaniu biegu tak raz na 15km-30km powiedzmy (czasami wcale nie wrzucę biegu -raz na 100-200km) - , ale jak widzę, jak Ojciec w Pandzie zmienia biegi (w szczególności wsteczny - za każdym razem trrkkzzgrzt), to aż tak źle nie zmieniam.
Samochód łapie taką trzesiawkę i zapłon trochę gorzej działa - tzn. jak odpala, to zdarza mu się trochę dłużej pracować w stanie wibracji (kiedy na moje oko rozrusznik już nie pracuje - bo kluczyk jest w pozycji (zapłon off), a silnik nie złapał jeszcze prawidłowych obrotów i się dławi - może jakieś kable są do przeczyszczenia, a problem jest z układem zapłonowym. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 16-09-2015, 18:38
|
|
|
RalfPi, To raczej nie sprzęgło. Szukaj dalej |
|
|
|
 |
kolarz
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 1 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-03-2016, 19:49 Sprzęgło Lancer
|
|
|
W lancerze 1.6 ślizga się sprzęgło. Auto ma przejachane dopiero 10300 km. Czy miał ktoś taki przypadek i czego można spodziewać się po ASO. Swoją drogą to zaczynam być rozczarowany tą marką. Mam jeszcze hyundaia Accenta, który ma przejechane 170000 km i sprzęgło jest jak nowe. |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 19-03-2016, 20:04
|
|
|
Mechanikiem nie jestem ale to wcale nie musi być sprzęgło.Może to być też coś z wysprzęglikiem. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
jarmat62
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1,8 sportback Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 9 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 01-04-2016, 16:37 Jakie łożysko do sprzęgła Lancer 1,8 CX3A
|
|
|
Witam .Po 59 tyś zaczyna szumieć łożysko na sprzęgle .W serwisie zaśpiewali za oryginał 1020 zł bez roboty.Są tańsze zamienniki które firmy polecacie ??? |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 01-04-2016, 20:34
|
|
|
jarmat62 napisał/a: | W serwisie zaśpiewali za oryginał 1020 zł |
Jeżeli chodzi Ci o łożysko oporowe: Numery OEM: 2324A077, 2324A080, to cena 1020 zł wydaje się być mocno przesadzona.
SACHS 3182 600 169 - 527,92 zł - Motointegrator
LUK 510 0108 10 - 496,21 zł - Motointegrator
AISIN CSCM-902 - 512,03 zł - Motointegrator
FAG ZA2702.7.1 - - Motointegrator
TRW AUTOMOTIVE PJQ154 - 864.31 zł - InterCars
FTE – ZA2702.7.1 - 661.04 zł - InterCars
VALEO – VAL810011 - 859.84 zł - InterCars
ASHIKA 90-05-510 - 1210 zł w iParts
JAPANPARTS CF-510 - 857 zł w iParts
|
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
jarmat62
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1,8 sportback Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 9 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 06-04-2016, 14:30
|
|
|
tyku napisał/a: | jarmat62 napisał/a: | W serwisie zaśpiewali za oryginał 1020 zł |
Jeżeli chodzi Ci o łożysko oporowe: Numery OEM: 2324A077, 2324A080, to cena 1020 zł wydaje się być mocno przesadzona.
SACHS 3182 600 169 - 527,92 zł - Motointegrator
LUK 510 0108 10 - 496,21 zł - Motointegrator
AISIN CSCM-902 - 512,03 zł - Motointegrator
FAG ZA2702.7.1 - - Motointegrator
TRW AUTOMOTIVE PJQ154 - 864.31 zł - InterCars
FTE – ZA2702.7.1 - 661.04 zł - InterCars
VALEO – VAL810011 - 859.84 zł - InterCars
ASHIKA 90-05-510 - 1210 zł w iParts
JAPANPARTS CF-510 - 857 zł w iParts
|
Dzięki za odpowiedzi.Zakupiłem Aisina
za 390 zł teraz będzie czekać na wymianę |
|
|
|
 |
matiudgk
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan 1.8 143KM Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Tarnobrzeg/Rzeszów
|
Wysłany: 02-06-2016, 17:52
|
|
|
Od jakiegoś czasu przy zmianie biegów, w szczególności 1-2, 2-3 i odwrotnie, słyszę dość charakterystyczne piłowanie po puszczeniu sprzęgła, czasem też słyszę ten dźwięk kiedy puszczam gaz i np. podjeżdżam pod światła a mam obroty tak w granicach 2-3,5k rpm. Czy to może być wysprzęglik, czy przyczyna jest inna? Miał ktoś już coś takiego? |
|
|
|
 |
555544443333
Nowy Forumowicz
Auto: lancer X 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2016 Posty: 1 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 15-06-2016, 22:20
|
|
|
Czesc,
Mam lancera X 2.0 140 km DiD. Od pewniego czasu wydaje mi sie, ze mam problem ze sprzeglem - jak silnik sie nagrzeje troche, to wcisniecie sprzegla powoduje skrzypienie, dodatkowo mniej mocy wtedy ma samochod i zdarza sie, ze ponad 2500 obrotow wydobywa sie "wirujacy odglos" z silnika. Juz mialem szukac sprzegla do wymiany, az tu nagle pojawila mi sie zolta kontrolka. Po wpisaniu do neta - kontrolka silnika, a po uruchomieniu samochodu pojawia sie na srodku panelu czerowony napis "check" oraz ikonka taka jak tu:
https://www.google.pl/sea...AmzSp3YnCBSM%3A
Czy to mozliwe, ze mam zapchany filtr czastek stalych i przez to moc silnika spadla i dlatego zapalila sie zolta kontrolka ? Na autostrade, czy do mechanika ?
Co radzicie z tym sprzeglem ? 130kk przejechane, moze juz czas ?
Czy moze ktos polecic jakiegos mechanika w Krakowie, ktory sie zna na tej marce ?
Dzieki Wam |
|
|
|
 |
rolnikon
Mitsumaniak
Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 214 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-06-2016, 13:21
|
|
|
555544443333, najpierw spróbuj autostradę |
|
|
|
 |
sakej2
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2017 Posty: 42 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-06-2017, 22:41 [CY3A 1.8] Sprzęgło
|
|
|
Cześć,
po jakim czasie/km musieliście wymienić sprzęgło?
Czy ktoś wie fabrycznie co było montowane? Exedy? |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-06-2017, 06:20
|
|
|
Zdecydowana większość z nas nie musiała. |
|
|
|
 |
Yorii
Forumowicz Metalurg
Auto: LancerX sedan 1.6 117KM invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 53 Skąd: Skopanie/Kraków
|
Wysłany: 18-06-2017, 20:19
|
|
|
Witam,
Poczytałem trochę w tym temacie co tu piszecie.
Może komuś pomogę a może nie .
1 Kolega pisał u góry że się ślizga sprzęgło po 10 000 ... Mi w nówce tez się ślizgało i nie jest to nic strasznego chyba że faktycznie to usterka, bądź użytkownik w okresie układania szalał jak diabeł i upalił. Po tym jak się silnik u mnie ułożył zaczęła się ostrzejsza jazda i ślizganie ustało.
2 Wymiana sprzęgła zależy od stylu jazdy, ja jeżdżę jak wariat strasznie dużo magluje biegami hamuje silnikiem itd, mam już 90 tyś i na razie się nie zapowiada że będzie taka potrzeba.
3 W silnikach 1.6 nie jestem pewien na 100% ale chyba jest 2 masa i to ona pochłania drgania skrętne. Nie wiem czy teraz farmazonu nie pisze ale usłyszycie ją na wbitym jale na gałce zmiany biegów, oczywiście sprzęgło musi być puszczone, wtedy powinniście usłyszeć cykanie jak zaworowe mniej więcej, natomiast jak wciśniecie sprzęgło odgłos ucichnie (początek końca 2masy).
4 luz zaworowy może powodować podszarpywanie i problemy z paleniem itd, producent pisze ze powinno się sprawdzić po 100 000 ale jak się ma gaz to po 50 000 już . Rozmawiając kiedyś z magikiem od tych spraw wiem ze dla Polski z uwagi na jakość paliw powinno się przyjąć interwały bez gazu - 80 000 z gazem 40 000 .
5 zbyt szybka zmiana biegów (sportowa z niedociśnięciem sprzęgła do końca ..takim kopnięciem i przeforsowaniem siłowo biegu) w wypadku niedobrania obrotów może uszkodzić tłumiki drgań i zaczną klekotać .. albo nie zdąży się zsynchronizować bieg i odbiją się zęby przekładni będzie zgrzyt. |
|
|
|
 |
|