 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
[I 2.0T] Wał napędowy |
Autor |
Wiadomość |
Sadziprz77
Nowy Forumowicz Sadziprz
Auto: Outlander I, 2,0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 20 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 23-06-2016, 12:15 [I 2.0T] Wał napędowy
|
|
|
Witam serdecznie, szukam pomocy dotyczącej układu napędowego, mam pytanie - czy wał napędowy 2,0T różni się od 2,0? oraz czy tylny dyfer 2,0T różni się od 2,0? a jeśli się różni to czym? może da się przełożyć część mojego wału do tamtego? A może pasuje od 2,4? |
|
|
|
 |
apollo99
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 84 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-06-2016, 18:29
|
|
|
Wał napędowy powinien być taki sam jak w 2.0, ale tylny most już nie koniecznie, bo każda wersja ma inne przełożenie główne. |
|
|
|
 |
Sadziprz77
Nowy Forumowicz Sadziprz
Auto: Outlander I, 2,0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 20 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 24-06-2016, 07:52 wał napędowy
|
|
|
Ciekawy temat kolega poruszył odnośnie przełożeń (rzeczywiście dyfer nieznacznie się różni, przynajmniej wejściem, wyjściem nie) , czy ktoś mógłby napisać jaką prędkość ma w 2,0 przy jakich obrotach? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 24-06-2016, 09:32 Re: wał napędowy
|
|
|
Sadziprz77 napisał/a: | Ciekawy temat kolega poruszył odnośnie przełożeń (rzeczywiście dyfer nieznacznie się różni, przynajmniej wejściem, wyjściem nie) , czy ktoś mógłby napisać jaką prędkość ma w 2,0 przy jakich obrotach? | Wydaje mi się że błąd pomiaru nie pozwoli wykryć różnic. Weź ściągnij serwisówke, tam jest dokładnie napisane która przekładnia ma jakie przełożenie, powinny być też rysunki z pokazanymi różnicami. |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 24-06-2016, 23:55
|
|
|
Buszując po forum spotkałem się ze sprzecznymi opiniami nie wiem z czego one wynikają. Ja miałem dyfer czy też transfer z wolnossącego 2.0 i przełozenie było identyczne jak w 2.0T bodajże 56/14, tylny most również identyczne przełożenie, jedyny problem to wejście do dyfra w turbiaczu ma 42 mm a w zwykłym 32 mm i tu trzeba mechanika który to ogarnie i przełoży, wał jest ten sam znaczy się pasuje P&P. Nie teoryzuję tylko piszę z doświadczenia. |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
apollo99
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 84 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-06-2016, 09:43
|
|
|
Można założyć inny tylny most,tylko pytanie czy nie ucierpi na tym centralny mechanizm różnicowy, bo wał napędowy będzie potrzebował wykonać więcej obrotów na przejechanie tego samego dystansu niż wyjście napędu na koła przednie,co może powodować naprężenia w centralnym mechanizmie różnicowym i jego szybsze zużycie. Nie bardzo potrafię to wytłumaczyć ,dlatego też nie powinno zakładać się kół o różnej wielkości na osi przedniej i tylnej do czterołapa |
|
|
|
 |
MarcinGdy
Forumowicz
Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 56 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-06-2016, 10:35
|
|
|
Jak przerabiałem u siebie temat prawdopodobnie padniętego tylnego dyfra, to było tak że jak kupiłem dyfer od zwykłego 2.0 i zawiozłem do mechanika, to ten stwierdził, że jest inne przełożenie vs 2.0T.
Dyfer w oryginale od 2.0T musiał zrobić ~2,7 pełnego obrotu żeby obrócić wał o 360°,
podczas gdy w wersji 2.0 było to coś ponad 3,5 czy bliżej 4.
Mówił, że przy takiej różnicy skrzynia rozdzielcza dostała by po dupsku.
(zaznaczam, że się nie znam , podaję tylko info jakie dostałem od mechaniora) |
|
|
|
 |
apollo99
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 84 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-06-2016, 17:29
|
|
|
Mechanior dobrze prawił,po prostu trzeba założyć komplet- tylny most i transfer z tej samej wersji silnikowej |
|
|
|
 |
|
|