Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
[O1 2.0 +LPG] Falujące obroty i "tykanie" pod mask
Autor Wiadomość
walas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 7
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 09-05-2016, 15:52   

Odnośnie moje problemu zauważyłem dzisiaj dziwne zjawisko,
jeżeli jadę ponad 20km/h i wrzucę na luz, to obroty falują cały czs między 1200 a 1500,
natomiast jak się zatrzymam, to obroty są na poziomie 1500 (+-100)

Kupiłem nowy silniczek krokowy - po jego założeniu silnik ma cały czas 5000 obrotów.

Jak myślicie gdzie szukać przyczyny?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21021
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-05-2016, 17:18   

Może warto spróbować nauki obrotów, choć nie wiem czy w O1 też ją można przeprowadzić :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 14-07-2016, 10:01   

Pytanie mam odnośnie wersji Turbo 2.0

1. Ta wersja posiada krokowy ? Szukam i nie mogę namierzyć, gdzie?
2. Umyłem przepustnice, ale czy Wasze również są lekko otwarte i prześwit jest widoczny ?

Na zimnym 1500, po chwili spada do 1100 a po przejechaniu 1km~ 900 i na postoju czuć nierówną pracę. Strzałka obrotów delikatnie drży co 2-3 sekundy, czuć lekkie wibracje w tym czasie a dźwięk pracy jest nierówny.
Czytam o adaptacji, jeszcze tego nie robiłem.

Podciśnienia sprawdziłem, wszystkie są
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 14-07-2016, 10:57   

jaroo0 napisał/a:
Pytanie mam odnośnie wersji Turbo 2.0
1. Ta wersja posiada krokowy ? Szukam i nie mogę namierzyć, gdzie?
Turbo czy nie turbo musi mieć krokowca. W wersji bez turbo z linką krokowiec jest poniżej przepustnicy i otwiera taki bypass przy zamkniętej klapce. W wersji turbo pedał gazu ma tylko potencjometr a krokowiec steruje bezpośrednio klapką przepustnicy.

jaroo0 napisał/a:
Na zimnym 1500, po chwili spada do 1100 a po przejechaniu 1km~ 900 i na postoju czuć nierówną pracę. Strzałka obrotów delikatnie drży co 2-3 sekundy, czuć lekkie wibracje w tym czasie a dźwięk pracy jest nierówny.
Ja mam to samo na wersji bez turbo, walczę od dwóch lat bezskutecznie.
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 14-07-2016, 11:38   

elektryk napisał/a:
Turbo czy nie turbo musi mieć krokowca. W wersji bez turbo z linką krokowiec jest poniżej przepustnicy i otwiera taki bypass przy zamkniętej klapce. W wersji turbo pedał gazu ma tylko potencjometr a krokowiec steruje bezpośrednio klapką przepustnicy.


A wiec krokowiec jest zintegrowany z przepustnicą, bo wersji turbo wygląda tak:




Teraz tylko pytanie, bo po umyciu nie jest szczelnie zamknięta, prześwituje się lekko. Mogę zamknąć ręką, ale powraca w pozycję poprzednią. Ktoś pamięta czy tak samo miał? Może ten typ tak ma albo dostał strzał i przeskoczyła łopatka temu jest prześwit?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 14-07-2016, 12:54   

jaroo0 napisał/a:
Teraz tylko pytanie, bo po umyciu nie jest szczelnie zamknięta, prześwituje się lekko. Mogę zamknąć ręką, ale powraca w pozycję poprzednią. Ktoś pamięta czy tak samo miał? Może ten typ tak ma albo dostał strzał i przeskoczyła łopatka temu jest prześwit?
W 2.0 bez turbo klapka nie jest hermetycznie szczelna i widać niewielki prześwit. Z drugiej strony jakby miała być hermetyczna to na krawędzi byłby jakiś uszczelniacz gumowy.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 14-07-2016, 13:05   

W turbo też się do końca nie domyka... Podczas jazdy na biegu, ale bez gazu (hamowanie silnikiem) przepustnica wg. czujników jest otwarta w 3%, natomiast przy pełnym obciążeniu otwarcie sięga 90%
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 17-07-2016, 12:46   

elektryk napisał/a:
Ja mam to samo na wersji bez turbo, walczę od dwóch lat bezskutecznie.


Wina falujacych obrotów przy 900rpm została wyeliminowana.

Pasek wyrównujący, ten dolny, był źle zgrany a nawet był luźny. Teraz niestety chyba zbyt mocno napięty bo po nagrzaniu słychać szelest w dolnej części rozrządu. Nie mniej jednak obroty spadają do 900 i równo pracuje.

Ps. Przy okazji zauważyłem pęknięty kolektor wydechowy :( a śruby tak zapieczone, że odkręcić ich nie idzie bez zdejmowania głowicy.
 
 
Ambroży 
Forumowicz
Ambroży

Auto: Outlander I 2006 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 35
Skąd: ŁOMIANKI
Wysłany: 01-08-2016, 22:56   

U mnie sprawa wygląda trochę inaczej niż wszyscy opisują. Zimny silnik gaśnie na jałowych obrotach, ciepły pracuje normalnie. Wyczyściłem przepustnicę i czujnik położenia, krokowca wykompałem w myjce ultradźwiękowej. Po poskładaniu postawiłem go na włączonym silniku i miał zbyt wysokie obroty. Po 10 minutach przejażdżka i dalej zbyt wysoko. Następnego dnia rano Powrót do gaśnięcia. Co ciekawe ECU z rana widzi przepustnicę jako całkiem zamkniętą. na ciepło jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-08-2016, 01:22   

Ambroży napisał/a:
U mnie sprawa wygląda trochę inaczej niż wszyscy opisują. Zimny silnik gaśnie na jałowych obrotach, ciepły pracuje normalnie. Wyczyściłem przepustnicę i czujnik położenia, krokowca wykompałem w myjce ultradźwiękowej. Po poskładaniu postawiłem go na włączonym silniku i miał zbyt wysokie obroty. Po 10 minutach przejażdżka i dalej zbyt wysoko. Następnego dnia rano Powrót do gaśnięcia. Co ciekawe ECU z rana widzi przepustnicę jako całkiem zamkniętą. na ciepło jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.
Pachnie to padającym krokowcem. W jakim płynie go wykąpałeś, może wypłukałeś smar ze środka? Sprawdź też "bruzdy" w tulei z której wychodzi "kołek", może są wytarte i "kołek" się obraca zamiast wysuwać.
 
 
Ambroży 
Forumowicz
Ambroży

Auto: Outlander I 2006 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 35
Skąd: ŁOMIANKI
Wysłany: 02-08-2016, 21:26   

Mycie było w wodzie destylowanej i następnie w izopropanolu. Na kołku trochę kamienia, któremu pomogłem mechanicznie. Silniczek pracuje w płynie chłodniczym i nie podejrzewałem, że w środku ma być smar, więc nie zwracałem na to uwagi. Co do tych bruzd, to może być przyczyna, bo jak składałem do kupy całość, to zwróciłem uwagę, że kołek ma spore luzy.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-08-2016, 23:03   

Ambroży napisał/a:
Mycie było w wodzie destylowanej i następnie w izopropanolu. Na kołku trochę kamienia, któremu pomogłem mechanicznie. Silniczek pracuje w płynie chłodniczym i nie podejrzewałem, że w środku ma być smar, więc nie zwracałem na to uwagi. Co do tych bruzd, to może być przyczyna, bo jak składałem do kupy całość, to zwróciłem uwagę, że kołek ma spore luzy.
Silniczek NIE pracuje w żadnym płynie, tylko na sucho. Kołek może się ruszać, natomiast nie powinno się go dać obracać (aż do wykręcenia), przed obracaniem blokują te boczne karby i wyżłobienia które z czasem się wycierają.
Tu widać jak pracuje podobny kołek w silniczku od Eclipse https://www.youtube.com/watch?v=ajA-9DAR5wE
 
 
Kochan 
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 197
Skąd: Kostrzyn / Szczecin
Wysłany: 04-08-2016, 20:06   

Kurcze często go widywałem w Szczecinie (Outka)
http://www.gs24.pl/wiadom...jecia,10481873/
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 04-08-2016, 23:04   

Kochan napisał/a:
Kurcze często go widywałem w Szczecinie (Outka)
http://www.gs24.pl/wiadom...jecia,10481873/
Gaz nie wybuchł nagle w okolicach zbiornika, ale ulatniał się przez dłuższy czas, skoro nawet zebrał się w drzwiach i rozsadziło płaty drzwi od wnętrza. Wygląda to na zbiorowe samobójstwo, bo żeby jechać w smrodzie od nawaniacza to trzeba się zmusić.
 
 
Ambroży 
Forumowicz
Ambroży

Auto: Outlander I 2006 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 35
Skąd: ŁOMIANKI
Wysłany: 05-08-2016, 22:10   

Rzeczywiście jakaś dziwna akcja z tym gazem. A wracając do obrotów w outku to byłem przekonany, że silniczek jest otoczony płynem, chociaż to pewnie jakieś dogrzewanie przepustnicy. Kupuję silniczek i zdam relację po wymianie.

[ Dodano: 15-08-2016, 22:35 ]
Założyłem używany silniczek i mam teraz 2000 obrotów non stop. Wydaje mi się, że widziałem na forum procedurę nauki obrotów ale jakoś teraz jej nie mogę znaleźć. Może ktoś pamięta gdzie jest?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.