Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Cewka zapłonowa
Autor Wiadomość
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 09-03-2015, 14:17   

Napisze tutaj o tym problemie z cewkami:

Hej,

Piszesz że zamieniłeś cewki miejscami i 2 miechy spokój. Problem wrócił - a o ile pamiętam to ciągle do cewki na 1 i 4 garze jest podłączona instalacja elektryczna od gazu, która jest dziwnie i niechlujnie pociągnięta. Czy ten problem jest tylko na gazie czy też na benzynie? Jeśli tylko na gazie, to ciągle obstawiam że problem dotyczy instalacji elektrycznej gazu - wystarczy że na przewodzie od obrotów silnika od instalacji gazowej pojawi sie 0V albo +12V i komputer zauważy złą prace cewki - wypadną zapłony, tym bardziej że to nie są cewki a tranzystory mocy wobec czego podanie masy albo napięcia w dziwnym momencie zupełnie dziwnie wysteruje tranzystor. Wtedy właśnie zapłony wypadną. Natomiast jak wyłączysz zapłon, to ECU komputera ma wysoka impedancję na wyjściach i tranzystor w cewce zostanie rozładowany do masy, tj jeśli był przytkany to wróci do stanu początkowego. Na schemacie strzałką jest przepływ prądu - równie dobrze jeślicoś się dzieje na tym przewodzie to w komputerze tranzystor wyjściowy moze być przesterowany i efekt będzie ten sam.

Ponizej wycinek ze schematu o czym piszę:

_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
Szafiq 
Mitsumaniak

Auto: Black EA2W '99 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 152
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 11-03-2015, 07:30   

sebek76 napisał/a:
Witam co sądzicie o tej cewce czy warto ją kupić czy ktoś używa takiej cewki proszę o odp ?
http://allegro.pl/cewka-z...5068670071.html


Ja używam takich cewek od 2 dni dopiero, bo oczywiście wypadały zapłony na gazie.
Po wymianie jest wszystko ok,cewki pasują i działają. Kupiłem nawet od tej firmy co podałeś w linku,przesyłka była u mnie na drugi dzień. Wcześniej używałem samych fajek do cewek Oyodo i 4,5roku pracowały bez problemu.
 
 
 
sebek76 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 157
Skąd: zabrze
Wysłany: 11-03-2015, 13:59   

Właśnie zastanawiam się czy kupić cewki z NGK 270zł za szt czy te z oyodo za 115zł za szt może ktoś coś doradzi ?
 
 
francuz83 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-03-2015, 16:50   

mackbeth napisał/a:
Napisze tutaj o tym problemie z cewkami:

Hej,

Piszesz że zamieniłeś cewki miejscami i 2 miechy spokój. Problem wrócił - a o ile pamiętam to ciągle do cewki na 1 i 4 garze jest podłączona instalacja elektryczna od gazu, która jest dziwnie i niechlujnie pociągnięta. Czy ten problem jest tylko na gazie czy też na benzynie? Jeśli tylko na gazie, to ciągle obstawiam że problem dotyczy instalacji elektrycznej gazu - wystarczy że na przewodzie od obrotów silnika od instalacji gazowej pojawi sie 0V albo +12V i komputer zauważy złą prace cewki - wypadną zapłony, tym bardziej że to nie są cewki a tranzystory mocy wobec czego podanie masy albo napięcia w dziwnym momencie zupełnie dziwnie wysteruje tranzystor. Wtedy właśnie zapłony wypadną. Natomiast jak wyłączysz zapłon, to ECU komputera ma wysoka impedancję na wyjściach i tranzystor w cewce zostanie rozładowany do masy, tj jeśli był przytkany to wróci do stanu początkowego. Na schemacie strzałką jest przepływ prądu - równie dobrze jeślicoś się dzieje na tym przewodzie to w komputerze tranzystor wyjściowy moze być przesterowany i efekt będzie ten sam.

Ponizej wycinek ze schematu o czym piszę:

Obrazek


Cześć.

Problem wystąpił także na benzynie wiec to raczej nie wina gazu.

Dostałem informację od dwóch osób które miały podobne problemy.
Jednej pomogło reset kompa poprzez odpięcie akumulatora na parę minut.

Drugiej pomogło poprawienie czujnika położenia wałku rozrządu. Prawdopodobnie został ruszony podczas wymiany rozrządu.

Na tą chwile zrobiłem to co pierwsza osoba i od tamtego czasu problem się nie pojawił.
Jak wróci to będę kombinował z czujnikiem.

Jeśli ktoś ma inne pomysły to z chęcią posłucham.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-03-2015, 18:11   

francuz83 napisał/a:
Drugiej pomogło poprawienie czujnika położenia wałku rozrządu. Prawdopodobnie został ruszony podczas wymiany rozrządu.
Nie został bo ten element znajduje sie po przeciwnej stronie silnika
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
francuz83 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 54
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-03-2015, 10:14   

robertdg napisał/a:
francuz83 napisał/a:
Drugiej pomogło poprawienie czujnika położenia wałku rozrządu. Prawdopodobnie został ruszony podczas wymiany rozrządu.
Nie został bo ten element znajduje sie po przeciwnej stronie silnika


Być może pomyliłem i chodzi o ten drugi czujnik (położenia wału czy coś takiego).

Będę się do niego dobierał jak problem znowu wystąpi. Póki co (odpukać) od odłączenia aku jest ok.
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 24-09-2015, 12:22   

dziś wymieniłem cewkę jedną, bo miała przebicie, a że mam ich kilka w piwnicy to wybrałem najładniejszą xD odpala normalnie, chodzi równo, zobaczymy podczas jazdy.

Mam natomiast pytanie, w miejscu gdzie w cewkę wsuwa się fajkę jest śrubka w cewce. Po co ona jest? Próbowałem ją wykręcić z jednej cewki, ale kawałek poszło i dalej nie chciała. Cewka nie wygląda na rozbieralną. Czy tą śrubką się coś może reguluje?

Przy okazji. Co oznacza "wypadanie zapłonu na lpg"? jak to sprawdzić?
 
 
telewizoor 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Jurków/Kraków
Wysłany: 15-09-2016, 14:54   

Cześć, czy kończąca się cewka w 2.5 V6 może powodować lekkie poszarpywanie podczas przyspieszania od 1500-2000rpm ? Jaką cewkę polecacie do V6?
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-09-2016, 00:19   

Magnetron.
 
 
GalantLbn 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1998 2.0 136km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-09-2016, 10:58   Odswierze temat

Witam... mam problem z kupnem cewki bo w moim aucie jest na dwie sruby tj. na tej aukcji

http://allegro.pl/cewka-z...6077918574.html

a w hurtowniach motoryzacyjnych maja tylko zamienniki na 3 sruby takie jak te i niestety one nie pasuja ...

http://www.janmor.pl/product/JM5121

mial ktos taki problem?


Druga sprawa ze myslalem wymienic same fajki ale firma janmor podaje 2 rozne rodzaje o rozniej dlugosci do tego modelu i tez niewiem ktore zamowic ...

http://www.janmor.pl/product/JM1185S
http://www.janmor.pl/product/JM1194S

Model to Galant 2.0 z 1998 roku 136 koni...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-09-2016, 11:21   

GalantLbn, podaj numer VIN swojego Gala to sprawdzę jakie fajki powinieneś mieć.
 
 
GalantLbn 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1998 2.0 136km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-09-2016, 18:42   

juz podaje:
JMBLNEA2WVZ002669
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-09-2016, 20:34   

Dekoder podaje 2 numery fajek do Twojego auta: MD32504 i MD362907
 
 
GalantLbn 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1998 2.0 136km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-09-2016, 21:04   

Nooo wlasnie i nie wiem ktore zamowic ... moze ktos cos wie?
albo jak jest z tymi cewkami?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-09-2016, 21:33   

Chyba kupiłbym na Twoim miejscu te dłuższe o 2 mm. Na styku świecy z fajką jest sprężynka, więc jeśli fajka okaże się dłuższa to sprężynka ugnie się więcej o 2 mm i po problemie. Same mocowanie fajek i kształt na 99% są takie same.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.