[EAxx] Cewka zapłonowa |
Autor |
Wiadomość |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 09-03-2015, 14:17
|
|
|
Napisze tutaj o tym problemie z cewkami:
Hej,
Piszesz że zamieniłeś cewki miejscami i 2 miechy spokój. Problem wrócił - a o ile pamiętam to ciągle do cewki na 1 i 4 garze jest podłączona instalacja elektryczna od gazu, która jest dziwnie i niechlujnie pociągnięta. Czy ten problem jest tylko na gazie czy też na benzynie? Jeśli tylko na gazie, to ciągle obstawiam że problem dotyczy instalacji elektrycznej gazu - wystarczy że na przewodzie od obrotów silnika od instalacji gazowej pojawi sie 0V albo +12V i komputer zauważy złą prace cewki - wypadną zapłony, tym bardziej że to nie są cewki a tranzystory mocy wobec czego podanie masy albo napięcia w dziwnym momencie zupełnie dziwnie wysteruje tranzystor. Wtedy właśnie zapłony wypadną. Natomiast jak wyłączysz zapłon, to ECU komputera ma wysoka impedancję na wyjściach i tranzystor w cewce zostanie rozładowany do masy, tj jeśli był przytkany to wróci do stanu początkowego. Na schemacie strzałką jest przepływ prądu - równie dobrze jeślicoś się dzieje na tym przewodzie to w komputerze tranzystor wyjściowy moze być przesterowany i efekt będzie ten sam.
Ponizej wycinek ze schematu o czym piszę:
 |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
Szafiq
Mitsumaniak
Auto: Black EA2W '99 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 152 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 11-03-2015, 07:30
|
|
|
Ja używam takich cewek od 2 dni dopiero, bo oczywiście wypadały zapłony na gazie.
Po wymianie jest wszystko ok,cewki pasują i działają. Kupiłem nawet od tej firmy co podałeś w linku,przesyłka była u mnie na drugi dzień. Wcześniej używałem samych fajek do cewek Oyodo i 4,5roku pracowały bez problemu. |
|
|
|
 |
sebek76
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 157 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 11-03-2015, 13:59
|
|
|
Właśnie zastanawiam się czy kupić cewki z NGK 270zł za szt czy te z oyodo za 115zł za szt może ktoś coś doradzi ? |
|
|
|
 |
francuz83
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-03-2015, 16:50
|
|
|
mackbeth napisał/a: | Napisze tutaj o tym problemie z cewkami:
Hej,
Piszesz że zamieniłeś cewki miejscami i 2 miechy spokój. Problem wrócił - a o ile pamiętam to ciągle do cewki na 1 i 4 garze jest podłączona instalacja elektryczna od gazu, która jest dziwnie i niechlujnie pociągnięta. Czy ten problem jest tylko na gazie czy też na benzynie? Jeśli tylko na gazie, to ciągle obstawiam że problem dotyczy instalacji elektrycznej gazu - wystarczy że na przewodzie od obrotów silnika od instalacji gazowej pojawi sie 0V albo +12V i komputer zauważy złą prace cewki - wypadną zapłony, tym bardziej że to nie są cewki a tranzystory mocy wobec czego podanie masy albo napięcia w dziwnym momencie zupełnie dziwnie wysteruje tranzystor. Wtedy właśnie zapłony wypadną. Natomiast jak wyłączysz zapłon, to ECU komputera ma wysoka impedancję na wyjściach i tranzystor w cewce zostanie rozładowany do masy, tj jeśli był przytkany to wróci do stanu początkowego. Na schemacie strzałką jest przepływ prądu - równie dobrze jeślicoś się dzieje na tym przewodzie to w komputerze tranzystor wyjściowy moze być przesterowany i efekt będzie ten sam.
Ponizej wycinek ze schematu o czym piszę:
Obrazek |
Cześć.
Problem wystąpił także na benzynie wiec to raczej nie wina gazu.
Dostałem informację od dwóch osób które miały podobne problemy.
Jednej pomogło reset kompa poprzez odpięcie akumulatora na parę minut.
Drugiej pomogło poprawienie czujnika położenia wałku rozrządu. Prawdopodobnie został ruszony podczas wymiany rozrządu.
Na tą chwile zrobiłem to co pierwsza osoba i od tamtego czasu problem się nie pojawił.
Jak wróci to będę kombinował z czujnikiem.
Jeśli ktoś ma inne pomysły to z chęcią posłucham. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-03-2015, 18:11
|
|
|
francuz83 napisał/a: | Drugiej pomogło poprawienie czujnika położenia wałku rozrządu. Prawdopodobnie został ruszony podczas wymiany rozrządu.
| Nie został bo ten element znajduje sie po przeciwnej stronie silnika |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
francuz83
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-03-2015, 10:14
|
|
|
robertdg napisał/a: | francuz83 napisał/a: | Drugiej pomogło poprawienie czujnika położenia wałku rozrządu. Prawdopodobnie został ruszony podczas wymiany rozrządu.
| Nie został bo ten element znajduje sie po przeciwnej stronie silnika |
Być może pomyliłem i chodzi o ten drugi czujnik (położenia wału czy coś takiego).
Będę się do niego dobierał jak problem znowu wystąpi. Póki co (odpukać) od odłączenia aku jest ok. |
|
|
|
 |
artufcb
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 463 Skąd: parczew
|
Wysłany: 24-09-2015, 12:22
|
|
|
dziś wymieniłem cewkę jedną, bo miała przebicie, a że mam ich kilka w piwnicy to wybrałem najładniejszą xD odpala normalnie, chodzi równo, zobaczymy podczas jazdy.
Mam natomiast pytanie, w miejscu gdzie w cewkę wsuwa się fajkę jest śrubka w cewce. Po co ona jest? Próbowałem ją wykręcić z jednej cewki, ale kawałek poszło i dalej nie chciała. Cewka nie wygląda na rozbieralną. Czy tą śrubką się coś może reguluje?
Przy okazji. Co oznacza "wypadanie zapłonu na lpg"? jak to sprawdzić? |
|
|
|
 |
telewizoor
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Jurków/Kraków
|
Wysłany: 15-09-2016, 14:54
|
|
|
Cześć, czy kończąca się cewka w 2.5 V6 może powodować lekkie poszarpywanie podczas przyspieszania od 1500-2000rpm ? Jaką cewkę polecacie do V6? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24365 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-09-2016, 00:19
|
|
|
Magnetron. |
|
|
|
 |
GalantLbn
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 1998 2.0 136km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2016 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21958 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-09-2016, 11:21
|
|
|
GalantLbn, podaj numer VIN swojego Gala to sprawdzę jakie fajki powinieneś mieć. |
|
|
|
 |
GalantLbn
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 1998 2.0 136km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2016 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-09-2016, 18:42
|
|
|
juz podaje:
JMBLNEA2WVZ002669 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21958 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-09-2016, 20:34
|
|
|
Dekoder podaje 2 numery fajek do Twojego auta: MD32504 i MD362907 |
|
|
|
 |
GalantLbn
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 1998 2.0 136km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2016 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-09-2016, 21:04
|
|
|
Nooo wlasnie i nie wiem ktore zamowic ... moze ktos cos wie?
albo jak jest z tymi cewkami? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21958 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-09-2016, 21:33
|
|
|
Chyba kupiłbym na Twoim miejscu te dłuższe o 2 mm. Na styku świecy z fajką jest sprężynka, więc jeśli fajka okaże się dłuższa to sprężynka ugnie się więcej o 2 mm i po problemie. Same mocowanie fajek i kształt na 99% są takie same. |
|
|
|
 |
|