Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi "Prawie jak Subaru" Outlander
Autor Wiadomość
Dario1986 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5 v6 kombi 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 629
Skąd: Zamość/Warszawa
Wysłany: 14-10-2016, 08:51   

najlepszym podsumowaniem tego co napisał Krzyzak
Krzyzak napisał/a:
LPG to paliwo jak każde inne - nikomu nic do tego na czym jeździsz. Skoro można jeździć tak samo tylko taniej, to nad czym się zastanawiać?
Problemem jest jedynie dobór i wystrojenie instalacji.

, niech będzie filmik z Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=mZenNizGjUk

Uwaga w filmiku są wulgaryzmy, auto z turbo :)
_________________
Opel Vectra 1.6 8v, 92r.
Mitsubishi Colt 1.3, 08r.-służbowy przez 2 m-ce
Peugeot 206 2.0 16v, 99r.
Opel Astra 1.6 8v, 94r.
MITSUBISHI GALANT 2.0 16V, 98r.-sprzedany
MITSUBISHI GALANT 2,5 v6 2002r. kombi
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10727
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-10-2016, 09:01   

Krzyzak napisał/a:
PG to paliwo jak każde inne - nikomu nic do tego na czym jeździsz. Skoro można jeździć tak samo tylko taniej, to nad czym się zastanawiać?

Darek teraz namawiasz (i dobrze) a sam byłeś jednym tych anty do momentu kiedy się nie przekonałeś ze można taniej jeździć.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-10-2016, 09:07   

Sama wydajność reduktorow to sprawa drugorzędna bo na rynku są takie, które bez problemu w pojedynkę opedza ten silnik. W przy turbo bardzo ważne jest egt, które głównie zależy od afr. Nawet na dobrym afr egt na LPG będzie nieco wyższe ale w tym silniku nie powinno zaszkodzić. Do czego to się sprowadza. Można śmigać tym na LPG ale żeby nie uszkodzić silnika konieczne jest porządne strojenie po afr i kontrola ustawień przynajmniej raz na rok. Gdybym poszedł w turbo z LPG, zalozylbym sobie wskaźnik afr lub egt. Teoretycznie raz wystrojona instalacja potrafi wiele rzeczy skorygować, ale w silniku turbo margines jest o wiele mniejszy niż w wolnossacym silniku. LPG jak najbardziej ale u kumatego gaziarza :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10727
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-10-2016, 09:08   

Dario1986 napisał/a:
, niech będzie filmik z Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=mZenNizGjUk

Uwaga w filmiku są wulgaryzmy, auto z turbo


"czuje moc gazu"!!!!!
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-10-2016, 09:10   

Dario1986 napisał/a:
najlepszym podsumowaniem tego co napisał Krzyzak
Krzyzak napisał/a:
LPG to paliwo jak każde inne - nikomu nic do tego na czym jeździsz. Skoro można jeździć tak samo tylko taniej, to nad czym się zastanawiać?
Problemem jest jedynie dobór i wystrojenie instalacji.

, niech będzie filmik z Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=mZenNizGjUk

Uwaga w filmiku są wulgaryzmy, auto z turbo :)


Właśnie tak jak pisałem. Gość ma wskaźnik afr. Przy WOT ma około 12. Co ciekawe w swoim wolnossacym v8 mam podobne afr przy WOT :) wystarczy od czasu do czasu zerknąć żeby wciskać gaz w podloge.
 
 
skabanos 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2016, 09:57   

Dario1986 napisał/a:
Ze swojej strony zapraszam na Spoty Mazowieckie, organizowane 12 dnia każdego miesiąca. Tesco Gocław ok 19:00. Może akurat się czegoś dowiesz co Cie zainteresuje. Na spoty przyjeżdżają również mechanicy więc mogą z czymś pomóc, doradzić itp. A O1 dawno nie było;)

Ok, może kiedyś zajrzę, daleko nie mam, bo mieszkam na Kamionku :)

Co do LPG to pomyślę, zobaczę jak po roku jazdy spalanie wygląda. Muszę uwzględnić fakt, że koniec końców samochód będzie bardziej weekendowo-wakacyjny, do pracy pewnie będę jeździł komunikacją bo wychodzi mi dokładnie tyle samo czasowo co samochodem, więc przebiegi nie będą zawrotne. Teraz zasuwam do roboty miśkiem głównie by się nauczyć jeździć i poznać maszynę :)
 
 
Dario1986 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5 v6 kombi 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 629
Skąd: Zamość/Warszawa
Wysłany: 14-10-2016, 10:24   

skabanos napisał/a:
Co do LPG to pomyślę, zobaczę jak po roku jazdy spalanie wygląda.
Pomyśl ile przez ten rok można zaoszczędzić :) albo chociaż zwróci się koszt instalacji i później zaczniesz oszczędzać. Polecam pierwszy lepszy kalkulator LPG i sobie przeliczysz na ile to sie opłaca.. mi instalacja się zwróciła po 6/7 miesiącach. i przebiegu ok 13-14 tkm
_________________
Opel Vectra 1.6 8v, 92r.
Mitsubishi Colt 1.3, 08r.-służbowy przez 2 m-ce
Peugeot 206 2.0 16v, 99r.
Opel Astra 1.6 8v, 94r.
MITSUBISHI GALANT 2.0 16V, 98r.-sprzedany
MITSUBISHI GALANT 2,5 v6 2002r. kombi
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-10-2016, 10:32   

Marcino napisał/a:
byłeś jednym tych anty do momentu kiedy się nie przekonałeś ze można taniej jeździć
gdyby dalej istniały tylko instalacje max II generacji z mieszalnikami na dolocie itd. to wciąż byłbym przeciwnikiem
od czasu generacji IV, wtryskowej, nie mam zastrzeżeń
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 14-10-2016, 13:59   

Ilu przydatnych rzeczy się dowiedziałem :) Jak tylko budżet pozwoli to zakupię zestaw "gauganów" żeby mieć podgląd na egt lub afr. Moja relacja z jazdy na LPG już niedługo.

skabanos, jeszcze będziesz do końca roku wypytywał jakie graty LPG wybrać zobaczysz :D co z tego że weekendowo wakacyjne auto :P modzenie uzależnia !
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
skabanos 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2016, 14:06   

Nie mówię nie. Nie wiedziałem, że LPG tak poszło do przodu, że można bezpiecznie do takiego silnika instalację zakładać. Po zimie popytam, przeanalizuję i podejmę decyzję :)
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 14-10-2016, 19:32   

Lepiej jest sobie zegar AFR kupić, ja mam u siebie EGT i ma sporą bezwładność termiczną - przetestowałem - aż takich zmian nie wychwyvi EGT. :-D
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10727
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 15-10-2016, 18:55   

Krzyzak napisał/a:
Marcino napisał/a:
byłeś jednym tych anty do momentu kiedy się nie przekonałeś ze można taniej jeździć
gdyby dalej istniały tylko instalacje max II generacji z mieszalnikami na dolocie itd. to wciąż byłbym przeciwnikiem
od czasu generacji IV, wtryskowej, nie mam zastrzeżeń

Przecież to już ja mam ponad 10 lat. a ty sie Darek szykuj bo chyba w 307 bede wymieniał instalkę i moze mi sie twoja pomoc przydać :)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 05-11-2017, 16:28   

Co tam Panie słychać u Twojego turbiaka? Zaglądasz tu jeszcze?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.