Mitsubishi "Prawie jak Subaru" Outlander |
Autor |
Wiadomość |
Dario1986
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 v6 kombi 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 629 Skąd: Zamość/Warszawa
|
Wysłany: 14-10-2016, 08:51
|
|
|
najlepszym podsumowaniem tego co napisał Krzyzak
Krzyzak napisał/a: | LPG to paliwo jak każde inne - nikomu nic do tego na czym jeździsz. Skoro można jeździć tak samo tylko taniej, to nad czym się zastanawiać?
Problemem jest jedynie dobór i wystrojenie instalacji. |
, niech będzie filmik z Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=mZenNizGjUk
Uwaga w filmiku są wulgaryzmy, auto z turbo |
_________________ Opel Vectra 1.6 8v, 92r.
Mitsubishi Colt 1.3, 08r.-służbowy przez 2 m-ce
Peugeot 206 2.0 16v, 99r.
Opel Astra 1.6 8v, 94r.
MITSUBISHI GALANT 2.0 16V, 98r.-sprzedany
MITSUBISHI GALANT 2,5 v6 2002r. kombi
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 14-10-2016, 09:01
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | PG to paliwo jak każde inne - nikomu nic do tego na czym jeździsz. Skoro można jeździć tak samo tylko taniej, to nad czym się zastanawiać? |
Darek teraz namawiasz (i dobrze) a sam byłeś jednym tych anty do momentu kiedy się nie przekonałeś ze można taniej jeździć. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-10-2016, 09:07
|
|
|
Sama wydajność reduktorow to sprawa drugorzędna bo na rynku są takie, które bez problemu w pojedynkę opedza ten silnik. W przy turbo bardzo ważne jest egt, które głównie zależy od afr. Nawet na dobrym afr egt na LPG będzie nieco wyższe ale w tym silniku nie powinno zaszkodzić. Do czego to się sprowadza. Można śmigać tym na LPG ale żeby nie uszkodzić silnika konieczne jest porządne strojenie po afr i kontrola ustawień przynajmniej raz na rok. Gdybym poszedł w turbo z LPG, zalozylbym sobie wskaźnik afr lub egt. Teoretycznie raz wystrojona instalacja potrafi wiele rzeczy skorygować, ale w silniku turbo margines jest o wiele mniejszy niż w wolnossacym silniku. LPG jak najbardziej ale u kumatego gaziarza |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 14-10-2016, 09:08
|
|
|
"czuje moc gazu"!!!!! |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-10-2016, 09:10
|
|
|
Dario1986 napisał/a: | najlepszym podsumowaniem tego co napisał Krzyzak
Krzyzak napisał/a: | LPG to paliwo jak każde inne - nikomu nic do tego na czym jeździsz. Skoro można jeździć tak samo tylko taniej, to nad czym się zastanawiać?
Problemem jest jedynie dobór i wystrojenie instalacji. |
, niech będzie filmik z Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=mZenNizGjUk
Uwaga w filmiku są wulgaryzmy, auto z turbo |
Właśnie tak jak pisałem. Gość ma wskaźnik afr. Przy WOT ma około 12. Co ciekawe w swoim wolnossacym v8 mam podobne afr przy WOT wystarczy od czasu do czasu zerknąć żeby wciskać gaz w podloge. |
|
|
|
 |
skabanos
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-10-2016, 09:57
|
|
|
Dario1986 napisał/a: | Ze swojej strony zapraszam na Spoty Mazowieckie, organizowane 12 dnia każdego miesiąca. Tesco Gocław ok 19:00. Może akurat się czegoś dowiesz co Cie zainteresuje. Na spoty przyjeżdżają również mechanicy więc mogą z czymś pomóc, doradzić itp. A O1 dawno nie było;) |
Ok, może kiedyś zajrzę, daleko nie mam, bo mieszkam na Kamionku
Co do LPG to pomyślę, zobaczę jak po roku jazdy spalanie wygląda. Muszę uwzględnić fakt, że koniec końców samochód będzie bardziej weekendowo-wakacyjny, do pracy pewnie będę jeździł komunikacją bo wychodzi mi dokładnie tyle samo czasowo co samochodem, więc przebiegi nie będą zawrotne. Teraz zasuwam do roboty miśkiem głównie by się nauczyć jeździć i poznać maszynę |
|
|
|
 |
Dario1986
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 v6 kombi 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 629 Skąd: Zamość/Warszawa
|
Wysłany: 14-10-2016, 10:24
|
|
|
skabanos napisał/a: | Co do LPG to pomyślę, zobaczę jak po roku jazdy spalanie wygląda. | Pomyśl ile przez ten rok można zaoszczędzić albo chociaż zwróci się koszt instalacji i później zaczniesz oszczędzać. Polecam pierwszy lepszy kalkulator LPG i sobie przeliczysz na ile to sie opłaca.. mi instalacja się zwróciła po 6/7 miesiącach. i przebiegu ok 13-14 tkm |
_________________ Opel Vectra 1.6 8v, 92r.
Mitsubishi Colt 1.3, 08r.-służbowy przez 2 m-ce
Peugeot 206 2.0 16v, 99r.
Opel Astra 1.6 8v, 94r.
MITSUBISHI GALANT 2.0 16V, 98r.-sprzedany
MITSUBISHI GALANT 2,5 v6 2002r. kombi
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-10-2016, 10:32
|
|
|
Marcino napisał/a: | byłeś jednym tych anty do momentu kiedy się nie przekonałeś ze można taniej jeździć | gdyby dalej istniały tylko instalacje max II generacji z mieszalnikami na dolocie itd. to wciąż byłbym przeciwnikiem
od czasu generacji IV, wtryskowej, nie mam zastrzeżeń |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 14-10-2016, 13:59
|
|
|
Ilu przydatnych rzeczy się dowiedziałem Jak tylko budżet pozwoli to zakupię zestaw "gauganów" żeby mieć podgląd na egt lub afr. Moja relacja z jazdy na LPG już niedługo.
skabanos, jeszcze będziesz do końca roku wypytywał jakie graty LPG wybrać zobaczysz co z tego że weekendowo wakacyjne auto modzenie uzależnia ! |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
skabanos
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-10-2016, 14:06
|
|
|
Nie mówię nie. Nie wiedziałem, że LPG tak poszło do przodu, że można bezpiecznie do takiego silnika instalację zakładać. Po zimie popytam, przeanalizuję i podejmę decyzję |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 14-10-2016, 19:32
|
|
|
Lepiej jest sobie zegar AFR kupić, ja mam u siebie EGT i ma sporą bezwładność termiczną - przetestowałem - aż takich zmian nie wychwyvi EGT. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 15-10-2016, 18:55
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Marcino napisał/a: | byłeś jednym tych anty do momentu kiedy się nie przekonałeś ze można taniej jeździć | gdyby dalej istniały tylko instalacje max II generacji z mieszalnikami na dolocie itd. to wciąż byłbym przeciwnikiem
od czasu generacji IV, wtryskowej, nie mam zastrzeżeń |
Przecież to już ja mam ponad 10 lat. a ty sie Darek szykuj bo chyba w 307 bede wymieniał instalkę i moze mi sie twoja pomoc przydać |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
|