Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Spuszczanie płynu z bloku
Autor Wiadomość
Cargo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 99
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-08-2014, 18:29   [Cari 1.6] Spuszczanie płynu z bloku

Witam jak spuścić cały płyn chłodniczy z bloku silnika . Jest możne jakiś korek spustowy ...?
_________________
Zobacz historie mojego miśka
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-08-2014, 18:49   

Korek w bloku jest miedzy mocowaniem pompy wspomagania a kolektorem wydechowym, poniżej linii pompy wspomagania
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
zmc29 
Forumowicz

Auto: Carisma 2001r. 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 64
Skąd: zmc
Wysłany: 12-09-2015, 23:28   

Witam
Przyłączę się do pytania. "Wytypowałem" tą spustową śrubkę ale ona ani drgnie więc chciałbym mieć pewność, że to jest ta właściwa do spuszczania płynu chłodniczego zanim ew. ukręcę jej łep. Czy to ta ze strzałką?. Pomiędzy dwiema śrubami jest rurka bagnetu sprawdzania poziomu oleju silnikowego.
 
 
tadek55 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 14-10-2016, 14:02   

Witam,mam problem z nagrzewnica po prostu słabo grzeje.
Wymieniłem płyn chłodniczy, odpowietrzylem popuszczajac śrubke na termostatem i dalej nic.Niewiem czy jest zapowietrzony czy może pokrętło nie działa,ale dzisiaj rozebrane i zawór działa, już nie mam pomysłu może ktoś pomoże. Pozdrawiam.
_________________
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010 ;)
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011 ;)
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-10-2016, 14:54   

A masz może LPG, jeśli tak, to może reduktor trochę ciepła odbiera z układu bo najczęściej wpina się go w układ nagrzewnicy.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14-10-2016, 16:36   

tadek55 napisał/a:
Wymieniłem płyn chłodniczy, odpowietrzylem popuszczajac śrubke na termostatem i dalej nic

1,8 GLX, czyli przedliftowa Carisma. Auto ma ok. 20 lat. Stawiam na zanieczyszczoną/zakamienioną nagrzewnicę.
Jeśli Ci się chce, to przepłucz układ chłodzenia wodą z dodatkiem jakiegoś specyfiku do odkamieniania, albo (ja tak zrobiłem) wodą z octem w proporcji 50:50. Oczywiście pisząc "woda" mam na myśli cały czas wodę destylowaną/deminaralizowaną. Zalać, zapuścić silnik, żeby dobrze się rozprowadziło, zostawić na godzinkę czy dwie, zapalić i rozgrzać silnik do temp. roboczej (już wtedy można będzie sprawdzić, czy nagrzewnica grzeje), poczekać aż silnik ostygnie, spuścić wodę z octem czy specyfikiem, można przepłukać jeszcze raz już samą wodą, spuścić i zalać przygotowanym gotowym płynem.
Powyższą procedurę z octem przeprowadziłem w ub. roku w swojej Carismie. Efekt był i jest doskonały :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
tadek55 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 14-10-2016, 19:01   spuszczanie plynu

plecho1,nie mam gazu. apg2312,przed zmiana plynu wszystko bylo okj,grzalo bardz dobrze i tak nagle by przytkalo nagrzewnice,dlaczego nie moge odpowietzyc?Gdy popuszcze srubke od odpowietrzania to raz leci powietrze,raz plyn albo nic,zaznacze ze silnik pracuje na wolnych obrotach.

[ Dodano: 14-10-2016, 20:20 ]
apg2312, rozumiem ze 3litry wody i3litry octu.
_________________
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010 ;)
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011 ;)
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-10-2016, 20:32   

tadek55 napisał/a:
przed zmiana plynu wszystko bylo okj,grzalo bardz dobrze i tak nagle by przytkalo nagrzewnice,dlaczego nie moge odpowietzyc?Gdy popuszcze srubke od odpowietrzania to raz leci powietrze,raz plyn albo nic,zaznacze ze silnik pracuje na wolnych obrotach.
Termostat sprawny? Spotykałem takie przypadki, że po wymianie płynu od razu padał termostat. Jaką temperaturę wskazuje wskazówka na liczniku?
 
 
tadek55 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 14-10-2016, 20:33   

czyw mojej cari jest silniczek sterowania cieolo/zimno?

[ Dodano: 14-10-2016, 20:39 ]
temperatura na wskazniku jest prawidlowa taka jak byla przed wymiana plynu,waz gorny idacy do nagrzewnicy jest goracy,a dolny powrot jest letni.
_________________
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010 ;)
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011 ;)
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 :)
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 15-10-2016, 13:32   

tadek55 napisał/a:
[ Dodano: 14-10-2016, 20:20 ]
apg2312, rozumiem ze 3litry wody i3litry octu.

Ocet spożywczy dostępny w sprzedaży ma o ile pamiętam stężenie 10%, więc można nawet sam ocet wlać, ja jednak wolałem zmieszać pół na pół z wodą demi.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-10-2016, 17:46   

tadek55, jak masz klimatronik to jest taki silniczek. Jeśli klima manualna to nie ma.
 
 
tadek55 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15-10-2016, 23:17   

dzisiaj dalej walczylem z tym grzaniem i dalej nic,wydaje mi sie ze bedzie zamulona chlodniczka ale dostac sie do niej to trzeb rozebrac polowe auta,moze ktos cos zaproponuje.Pozd.

[ Dodano: 17-10-2016, 17:33 ]
Witam,jak wymontowac nagrzewnice, walczę z ogrzewaniem i już mi ręce opadają.
_________________
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010 ;)
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011 ;)
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-10-2016, 18:00   

Musisz zdemontować cały kokpit by się do tego dostać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.