Mrugające/pulsujące oświetlenie. Alternator, ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 19-10-2016, 20:34
|
|
|
Zakatek napisał/a: | Jakaś pomocna rada przy sprawdzaniu wiązki przyczepki? Teraz mierzylwm napiecie na alternatorze jest idealne 14.1 a po dodaniu gazu 14.5 i tak trzyma caly czas. Na akumulatorze jest 12.5 po dodaniu gazu zbliza sie do 13v. |
Skoro na alternatorze masz 14,1 a na akumulatorze 12,5 to problem jest miedzy alternatorem a instalacją elektryczną. Sprawdź czy masa między alternatorem a budą jest dobra i kabel plusowy ten gruby nie zaśniedziały. |
|
|
|
 |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20-10-2016, 04:40
|
|
|
Niestety pod plastykami bagażnika od strony pasażera nie widzę żadnej kostki, no chyba że coś przeoczyłem :/
Masy wyglądają ładnie... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-10-2016, 06:36
|
|
|
Wyglądać może i dobrze wyglądają ale wcale nie muszą dobrze przerodzić. Na próbę najlepiej zrobić nowe połączenia z przewodów rozruchowych lub mierzyć napięcie ładowania w taki sposób że jedną końcówką miernika dotykamy do + na akumulatorze a drugą gdzieś do silnika lub obudowy alternatora. Jeśli wtedy napięcie ładowania będzie ok, to będzie oznaczać, że przewód plusowy też jest ok i winna jest masa. |
|
|
|
 |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20-10-2016, 09:56
|
|
|
Zrobiłem nową masę od aku do karoserii i nic to nie pomogło. No nic dzisiaj umówiony jest do majstrów którzy ostatnio skasowali i nie naprawili... |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 20-10-2016, 10:20
|
|
|
plecho1 napisał/a: | lub mierzyć napięcie ładowania w taki sposób że jedną końcówką miernika dotykamy do + na akumulatorze a drugą gdzieś do silnika lub obudowy alternatora |
Zadziałało by na 100% gdyby mógł odłączyć ten kabel ładowania "+" od akumulatora bo inaczej i tak obwód jest zamknięty i np. problem na masie akumulatora bądź na innym kablu dołączonym do klemy "+" może spowodować również niski odczyt . Nie wiem czy da się w jakiś elegancki sposób wyłuskać ten kabel na polaczeniu do klemy i go odczepić |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-10-2016, 10:44
|
|
|
Zakatek, ważniejsza jest masa po między plusem akumulatora a masą alternatora.
jepm, jeśli jest różnica w napięciu przy pomiarze bezpośrednio na alternatorze w stosunku do pomiaru na akumulatorze to winny jest albo przewód plusowy lub jego konektory łączący zaciski akumulatora z zaciskiem alternatora albo winne jest analogiczne połączenie masowe. Ten sposób który podałem pozwala na wykluczenie lub potwierdzenie problemów z przewodem plusowym, zresztą podobnie można zrobić z przewodem masowym. |
|
|
|
 |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20-10-2016, 12:56
|
|
|
Panowie elektrycy stoja przy swoim, jako dowód pokazali mi na oscyloskopie skoki napięcia na instalacji. Najwyżej umówię się z nimi jak nic nie poradzą, że kupię alternator, lub sprawdzę go w polecanym przez nich warsztacie. Jak bedzie dalej to samo to zwrot kosztów. |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 20-10-2016, 13:17
|
|
|
jak masz chwile czasu to spróbuj po prostu po kolei wypinać bezpieczniki - może na cos trafisz i przestanie migać a będziesz wiedział gdzie szukać.
Może spróbuj też podjechać do ASO tam powinni mieć takie ustrojstwo które wpina się w złączkę alternatora i pozwala sprawdzić działanie regulatora. Choć cenowo to pewnie wyjdzie niewiele mniej jakbyś kupił drugi używany alternator Spróbuj jednak powypinać bezpieczniki. |
|
|
|
 |
|