Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Ciągle załącza się wentylator
Autor Wiadomość
Karismaniak 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 13
Skąd: Steszew
Wysłany: 30-10-2016, 13:42   [Cari 1.8 GDI] Ciągle załącza się wentylator

Problem polega na tym że wskazówka temp silnika jest na polowie. Zauważyłem że obroty podnoszą się z 800/1000 na 1500 bo co chwilę załącza się wentylator który chłodzi silnik.
Moje pytanie jest ;
Czy może czujnik któryś szwankuje i trzeba go wymienić jeśli tak to proszę o wskazówkę gdzie on się znajduje.
Czy może coś nie tak jest z czymś innym ?
Proszę o pomoc.
Pacjent Carisma 1.8 gdi 2001 r 122 km
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-10-2016, 15:23   

Może masz włączoną klimę, jeśli tak to zachowanie wentylatora jak najbardziej normalne. Jeśli jednak dzieje się to bez klimy to warto by było sprawdzić błędy silnika.
 
 
Karismaniak 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 13
Skąd: Steszew
Wysłany: 30-10-2016, 21:46   

Nie klima jest wyłączona miałem sterownik wymieniany może trzeba ustawić zaprogramować przy jakiej temp ma się załączyć wentylator ? Bo może jest za niska ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 31-10-2016, 05:18   

Takich rzeczy się nie programuje, wentylator może się załączać w sytuacjach awaryjnych jak np. sterownik nie miał by sygnału z czujnika temperatury. Najpierw sprawdź błędy silnika, wystarczy popularny interfejs czyli Elm327 bluetooth i jakaś darmowa aplikacja na telefon z androidem np. Torque.
 
 
Karismaniak 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 13
Skąd: Steszew
Wysłany: 31-10-2016, 20:47   

Prawdopodobnie termostat poszedł górna rura jest gorąca jak silnik a dolna zimna jak karoseria :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-10-2016, 20:59   

Jakby Ci sie termostat zablokował na zamknięciu to silnik by sie przegrzewał
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Karismaniak 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 13
Skąd: Steszew
Wysłany: 01-11-2016, 08:26   

mechanik stwierdził ze nie otwiera się do konca , górna rura jest gorąca jak silnik a dolna która idzie od dołu do góry i tam jest termostat jest bardzo zimna. Jesli chodzi o wskazówke temp. to jest tak jakby na połowie . Nawiew działa prawidłowo od 17 do 29 dmucha i grzeje.
Jedno mnie zastanawia dlaczego obrotomierz zamyka się przy 4 tys obrotów jak skala jest do 8 ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-11-2016, 08:28   

Nawet gdyby nie otwierał do konca to silnik by się gotował
Problem z odcieciem zaplonu to już innegio gatunku, w GDI przyczyn może być wiele, przepustnica, układ paliwowy, etc
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Karismaniak 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 13
Skąd: Steszew
Wysłany: 01-11-2016, 08:48   

to czyli ze drugi wentylator sie załącza co minute jest normalne i podnosi obroty do 1500 i tak potrafi trzymac przez cały okres jazdy....góra dół góra dół....
 
 
hurt.hurt 
Forumowicz

Auto: mitsubsihi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 31
Skąd: rumia
Wysłany: 01-11-2016, 09:09   

nie powinno tak byc,obroty powinno trzymac
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-11-2016, 10:03   

Zrób porządną diagnostykę silnika bo to nie wina termostatu i raczej masz jeszcze inne problemy z silnikiem. Czemu pytasz i nie słuchasz co Ci radzimy, jeśli mechanik zna się na silnikach GDI (w co trochę wątpię) to mu zaufaj i po naprawie opisz co było przyczyną.
 
 
Karismaniak 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 13
Skąd: Steszew
Wysłany: 01-11-2016, 10:58   

ale auto było u 4 speców i nawet w serwisie mitsubishi niedźwiedź lock..... i komputer żadnych błędów nie pokazywał inni mówili ze ich kompy się nie mogły połączyć wiec strzelać nie będą..... posłuchałem jednego z forumowiczów i zamówiłem kabel i program do diagnostyki już mam na kompie polski vag. wiec pozostaje mi samemu to sprawdzić z wasza pomocą :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-11-2016, 11:25   

Programem od VW nic nie sprawdzisz, potrzebujesz interfejsu od VW czyli Vag KKL na czipie FTDI 232 oraz programu Evoscan.
 
 
Karismaniak 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 13
Skąd: Steszew
Wysłany: 01-11-2016, 17:27   

http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html

tego kupilem :0

[ Dodano: 01-11-2016, 17:50 ]
a instrukcje obslugi do evoscanu ? bo mam angielska wersje :D 2.9
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-11-2016, 20:12   

Czytaj ten temat, na początku jest sporo ciekawych informacji http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.