[Cari 1.8 GDI] Ciągle załącza się wentylator |
Autor |
Wiadomość |
Karismaniak
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 13 Skąd: Steszew
|
Wysłany: 30-10-2016, 13:42 [Cari 1.8 GDI] Ciągle załącza się wentylator
|
|
|
Problem polega na tym że wskazówka temp silnika jest na polowie. Zauważyłem że obroty podnoszą się z 800/1000 na 1500 bo co chwilę załącza się wentylator który chłodzi silnik.
Moje pytanie jest ;
Czy może czujnik któryś szwankuje i trzeba go wymienić jeśli tak to proszę o wskazówkę gdzie on się znajduje.
Czy może coś nie tak jest z czymś innym ?
Proszę o pomoc.
Pacjent Carisma 1.8 gdi 2001 r 122 km |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-10-2016, 15:23
|
|
|
Może masz włączoną klimę, jeśli tak to zachowanie wentylatora jak najbardziej normalne. Jeśli jednak dzieje się to bez klimy to warto by było sprawdzić błędy silnika. |
|
|
|
 |
Karismaniak
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 13 Skąd: Steszew
|
Wysłany: 30-10-2016, 21:46
|
|
|
Nie klima jest wyłączona miałem sterownik wymieniany może trzeba ustawić zaprogramować przy jakiej temp ma się załączyć wentylator ? Bo może jest za niska ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 31-10-2016, 05:18
|
|
|
Takich rzeczy się nie programuje, wentylator może się załączać w sytuacjach awaryjnych jak np. sterownik nie miał by sygnału z czujnika temperatury. Najpierw sprawdź błędy silnika, wystarczy popularny interfejs czyli Elm327 bluetooth i jakaś darmowa aplikacja na telefon z androidem np. Torque. |
|
|
|
 |
Karismaniak
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 13 Skąd: Steszew
|
Wysłany: 31-10-2016, 20:47
|
|
|
Prawdopodobnie termostat poszedł górna rura jest gorąca jak silnik a dolna zimna jak karoseria |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-10-2016, 20:59
|
|
|
Jakby Ci sie termostat zablokował na zamknięciu to silnik by sie przegrzewał |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Karismaniak
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 13 Skąd: Steszew
|
Wysłany: 01-11-2016, 08:26
|
|
|
mechanik stwierdził ze nie otwiera się do konca , górna rura jest gorąca jak silnik a dolna która idzie od dołu do góry i tam jest termostat jest bardzo zimna. Jesli chodzi o wskazówke temp. to jest tak jakby na połowie . Nawiew działa prawidłowo od 17 do 29 dmucha i grzeje.
Jedno mnie zastanawia dlaczego obrotomierz zamyka się przy 4 tys obrotów jak skala jest do 8 ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-11-2016, 08:28
|
|
|
Nawet gdyby nie otwierał do konca to silnik by się gotował
Problem z odcieciem zaplonu to już innegio gatunku, w GDI przyczyn może być wiele, przepustnica, układ paliwowy, etc |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Karismaniak
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 13 Skąd: Steszew
|
Wysłany: 01-11-2016, 08:48
|
|
|
to czyli ze drugi wentylator sie załącza co minute jest normalne i podnosi obroty do 1500 i tak potrafi trzymac przez cały okres jazdy....góra dół góra dół.... |
|
|
|
 |
hurt.hurt
Forumowicz
Auto: mitsubsihi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: rumia
|
Wysłany: 01-11-2016, 09:09
|
|
|
nie powinno tak byc,obroty powinno trzymac |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-11-2016, 10:03
|
|
|
Zrób porządną diagnostykę silnika bo to nie wina termostatu i raczej masz jeszcze inne problemy z silnikiem. Czemu pytasz i nie słuchasz co Ci radzimy, jeśli mechanik zna się na silnikach GDI (w co trochę wątpię) to mu zaufaj i po naprawie opisz co było przyczyną. |
|
|
|
 |
Karismaniak
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 13 Skąd: Steszew
|
Wysłany: 01-11-2016, 10:58
|
|
|
ale auto było u 4 speców i nawet w serwisie mitsubishi niedźwiedź lock..... i komputer żadnych błędów nie pokazywał inni mówili ze ich kompy się nie mogły połączyć wiec strzelać nie będą..... posłuchałem jednego z forumowiczów i zamówiłem kabel i program do diagnostyki już mam na kompie polski vag. wiec pozostaje mi samemu to sprawdzić z wasza pomocą |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-11-2016, 11:25
|
|
|
Programem od VW nic nie sprawdzisz, potrzebujesz interfejsu od VW czyli Vag KKL na czipie FTDI 232 oraz programu Evoscan. |
|
|
|
 |
Karismaniak
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 13 Skąd: Steszew
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
|