 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
skrzynia CVT |
Autor |
Wiadomość |
esesen
Mitsumaniak
Auto: OIII 2.0 CVT I+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: WPR
|
Wysłany: 03-11-2016, 09:51 skrzynia CVT
|
|
|
Witam,
CVT jest moją pierwszą automatyczną skrzynią, z którą mam do czynienia.
Instrukcja instrukcją, ale praktyczne rady są zawsze najlepsze.
Jakie są zalecenia i ograniczenia przy używaniu skrzyni automatycznej a w szczególności CVT?
Czego absolutnie nie należy próbować.
Czy stojąc z włączonym silnikiem powinienem trzymać na biegu P czy na N?
Kiedy zalecane jest używanie biegu L?
Czy są jakieś zalecenie przy ciągnięciu przyczepy?
Czy czekając na zielone zawsze stoicie z wciśniętym hamulcem, czy wrzucacie na N? Ostatnio widziałem, że kobieta za mną zasłaniała sobie oczy od mojego światła wstecznego.
Esesen |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 03-11-2016, 10:14
|
|
|
-po uruchomieniu auta na zimnym silniku, poczekaj aż obroty opadną poniżej 1000 obr.dopiero wtedy wrzucaj D lub R
-N wrzucaj TYLKO podczas dłuższego postoju (powiedzmy min 5 minut ) nigdy na światłach
-podczas ciągnięcia przyczepy wrzucasz L
-nigdy nie wciskaj pedału gazu w podłogę na maxa
-poziom oleju w skrzyni sprawdzaj ZAWSZE na ciepłym silniku (odwrotnie niż olej w silniku, rób to powiedzmy raz w miesiącu)
-gdy zmieniasz bieg np.z D na R ZAWSZE czekaj aż auto zacznie się samo toczyć - dopiero wtedy wciskaj gaz (nigdy odwrotnie)
-Nie szarp gałką, staraj się biegi zmieniać spokojnie i pomału zwłaszcza podczas manewrów np.na parkingu
-Mitsubishi zaleca wymianę oleju w tej skrzyni co 70K , największy w Warszawie serwis automatycznych skrzyń poinformował mnie,że 60K to max dla CVT
-przed wyłączeniem sprawdź kilkukrotnie czy położenie skrzyni znajduje się na P i tylko wtedy wyłącz silnik |
|
|
|
 |
_tm_
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 CVT 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-11-2016, 16:55
|
|
|
Grimm napisał/a: |
-nigdy nie wciskaj pedału gazu w podłogę na maxa
|
Czemu ? |
_________________ Mitsubishi Outlander III Intense+ 2.0 MIVEC CVT 4WD |
|
|
|
 |
tomoman
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2016 Posty: 163 Skąd: Skórzewo
|
Wysłany: 03-11-2016, 20:56
|
|
|
Grimm napisał/a: | -po uruchomieniu auta na zimnym silniku, poczekaj aż obroty opadną poniżej 1000 obr.dopiero wtedy wrzucaj D lub R
-N wrzucaj TYLKO podczas dłuższego postoju (powiedzmy min 5 minut ) nigdy na światłach
-podczas ciągnięcia przyczepy wrzucasz L
-nigdy nie wciskaj pedału gazu w podłogę na maxa
|
- Auta nie powinno się rozgrzewać na jałowym biegu, odpalasz i ruszasz.
- to jak 5 minut to lepiej wyłączyć i dać P A tak ogólnie to oczywiście zgadzam się, broń Boże na światłach N. W tradycyjnych skrzyniach rozpinanie i zapinanie biegów doprowadzało do ich szybszego zużycia. Czy w CVT tak samo, nie wiem, ale jaki sens szarpania na światłach z D na N?
- A z tym ciągnięciem przyczepy to ciekawe, a dlaczego tak? Pytam poważnie, hak mam, przyczepy jeszcze nie. I o jakich przyczepach mówimy?
- no dobra, o co chodzi z tym wciskaniem w podłogę? Jakie uzasadnienie? |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-11-2016, 21:16
|
|
|
Bieg L (lowest) służy do pokonywania stromych i długich zjazdów. Ewentualnie bardzo stromych podjazdów.
Ja się okryłem jego istnienie w Kalifornii w górach właśnie na takim zjeździe gdy hamulce tak się rozgrzały, że zaczęło śmierdzieć palną gumą. Nie wiem czy w Polsce są takie drogi mające kilkaset metrów różnicy wzniesień serpentynami z nachyleniem 10%.
Używanie tego do holowania przyczepy to najlepsza metoda zakatować silnik, który będzie ciągle pracował na b. wysokich obrotach.
A poza tym są łopatki, można biegi zmieniać ręcznie na taki, jaki będzie optymalny. Bieg L pozostałość po skrzyniach, które sekwencji nie miały. |
|
|
|
 |
Jaad
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 130 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-11-2016, 21:34
|
|
|
To po co jest N ? Skoro holować nie można z automatem ? Anachronizm taki ? Poza tym, widzę, ilu uzytkowników automatów, tyle różnych opinii... |
_________________ Pozdrowionka ! |
|
|
|
 |
tomoman
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2016 Posty: 163 Skąd: Skórzewo
|
Wysłany: 03-11-2016, 22:32
|
|
|
Jaad napisał/a: | To po co jest N ? Skoro holować nie można z automatem ? Anachronizm taki ? Poza tym, widzę, ilu uzytkowników automatów, tyle różnych opinii... |
No jak to po co, a ja przepchasz jak zajdzie taka potrzeba? Głupie ustawienie na hydrauliczny podnośnik byłoby niemożliwe |
|
|
|
 |
kabe30
Forumowicz
Auto: O III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2016 Posty: 31 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 03-11-2016, 22:38
|
|
|
Jaad napisał/a: | To po co jest N ? |
Tak jak tłumaczył mi mechanik, jest to bieg tzw. serwisowy. Aby przetoczyć kawałek samochód lub w stacji kontroli pojazdów podczas przeglądu, gdy stoi na rolkach. I jeszcze żeby go nie nadużywać, ponieważ wtedy nie ma pełnego smarowania skrzyni (coś wspominał o ciśnieniu oleju w CVT). |
|
|
|
 |
Jaad
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 130 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-11-2016, 00:35
|
|
|
Czyli holować nie można, ale przepchnąć parę metrów można ?
I dlaczego niby przy dłuższym postoju N, a przy krótszym P ? |
_________________ Pozdrowionka ! |
|
|
|
 |
tomoman
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2016 Posty: 163 Skąd: Skórzewo
|
Wysłany: 04-11-2016, 01:03
|
|
|
Jaad napisał/a: | Czyli holować nie można, ale przepchnąć parę metrów można ?
I dlaczego niby przy dłuższym postoju N, a przy krótszym P ? |
ale Jaad o czym Ty piszesz. Przecież P jest do parkowania, N nie używasz na żadnym dłuższym postoju. Na światłach trzymasz na D i noga na hamulcu. Powiedzieliśmy Ci do czego jest N, tego się nie używa w codziennej eksploatacji. Wyobrażasz sobie gdyby N nie było i np. naprawę w warsztacie? Lawetą nie wjedziesz do środka, poza tym, trzeba jakoś samochód z lawety zepchnąć. Jak chcesz przepchać nawet pół metra samochód bez N?
to nie jest rocket science |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-11-2016, 09:13
|
|
|
tomoman napisał/a: | Lawetą nie wjedziesz do środka, poza tym, trzeba jakoś samochód z lawety zepchnąć. |
Teoretycznie wszystko da radę zrobić, jak się ma sprzęt .
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Jaad
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 130 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-11-2016, 10:45
|
|
|
tomoman napisał/a: | Jaad napisał/a: | Czyli holować nie można, ale przepchnąć parę metrów można ?
I dlaczego niby przy dłuższym postoju N, a przy krótszym P ? |
ale Jaad o czym Ty piszesz. Przecież P jest do parkowania, N nie używasz na żadnym dłuższym postoju. Na światłach trzymasz na D i noga na hamulcu. Powiedzieliśmy Ci do czego jest N, tego się nie używa w codziennej eksploatacji. Wyobrażasz sobie gdyby N nie było i np. naprawę w warsztacie? Lawetą nie wjedziesz do środka, poza tym, trzeba jakoś samochód z lawety zepchnąć. Jak chcesz przepchać nawet pół metra samochód bez N?
to nie jest rocket science |
No ja się nie znam, nigdy nie miałem samochodu z automatem, a zaciekawiła mnie ta dyskusja. Tyle.
Co do hamulca na światłach, to nie cierpię, jak mi ktoś świeci w oczy; przy manualu podświadomie wysprzęglam na jałowy i zaciągam ręczny -- jest to dla mnie naturalne. Czyli -- jak mniemam -- odpowiednikiem byłoby wrzucenie na N i zaciągnięcie ręcznego lub P i nie majstrowanie przy ręcznym (co wydaje sie najlepszą opcją). |
_________________ Pozdrowionka ! |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 04-11-2016, 11:15
|
|
|
Na światłach ZDECYDOWANIE stoimy na D z wciśniętym hamulcem. |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 04-11-2016, 11:26
|
|
|
Absolutnie to bym nie próbował wrzucić wstecznego na autostradzie Całą resztą zajmie się elektronika, która zajmuje się również ochroną samochodu przed użytkownikiem.
Czego nie wolno robić i co jest w instrukcji: jeśli stoisz pod górkę na D, zawsze miej wciśnięty hamulec - absolutnie nie utrzymuj auta stojącego w miejscu na górce "gazem": zawsze hamulcem. A jeśli chcesz być świętszy od papieża, to parkując na górce najpierw zaciągnij ręczny a dopiero potem wrzuć P (parkować! nie: zatrzymać się).
P czy N: na światłach jeśli nie chcę oślepiać wrzucam N, ale generalnie trzymam na D.
Cytat: | -nigdy nie wciskaj pedału gazu w podłogę na maxa |
oraz nigdy nie domykaj okien na maxa bo możesz się udusić. Wiadomo, że samochód to nie łódź podwodna i wiadomo, że producent nie po to wymyślił te wszystkie komputery i testował silnik przez miliony kilometrów, żebyś Ty sobie teraz wciskał na maxa ten czy inny pedał. Ja pod pedałem gazu mam przyklejony korek od wina.
Cytat: | -poziom oleju w skrzyni sprawdzaj ZAWSZE na ciepłym silniku (odwrotnie niż olej w silniku, rób to powiedzmy raz w miesiącu) |
Zgodnie z serwisówką gdybyś chciał tak bardzo dokładnie to sprawdzasz i na zimnym i na ciepłym (na bagnecie są oba znaki H i C), przy czym nie ciepłym/zimnym silniku tylko skrzyni! (auto może mieć gorący silnik i zimną skrzynię). Ja olej w skrzyni sprawdzam codziennie po śniadaniu, nawet jeśli nigdzie akurat nie jadę. Tylko ignoranci robią to raz w miesiącu. Choć słyszałem o takich którzy sprawdzają raz w roku albo gdy widzą plamy pod autem i podobno mówią o sobie, że są normalni.
Cytat: | -gdy zmieniasz bieg np.z D na R ZAWSZE czekaj aż auto zacznie się samo toczyć - dopiero wtedy wciskaj gaz (nigdy odwrotnie) |
Nawet gdy stoisz na torach i słyszysz dzwonek tramwaju. Poważnie: tym zajmuje się elektronika, nic się nie stanie. Choć wiadomo, że szarpnie (skoro dusisz to komputer przyjmuje pokornie Twoje życzenie) a jeśli szarpie to znaczy, że coś tam się zużyło bardziej niż mogło (a konkretnie sprzęgło lockup, które działa m.in. w funkcji obrotów). Manualem też zwykle nie ruszasz z piskiem opon.
Cytat: | -Nie szarp gałką, staraj się biegi zmieniać spokojnie i pomału zwłaszcza podczas manewrów np.na parkingu |
Zwracam uwagę, że ta gałka to tylko przełącznik elektryczny. Jeśli będziesz nią szarpał to zaszkodzisz najwyżej gałce i sobie - skrzynia, silnik są bezpieczne. Akurat CVT słynie z tego, że bardzo szybko przełącza R/D - ja bardzo często wrzucam D kulając się do tyłu i odwrotnie - nie szarpie, zmienia kierunek płynnie. Może dlatego, że częścią skrzyni jest tzw. przemiennik momentu obrotowego, który jest wręcz stworzony do takich sytuacji.
Cytat: | -Mitsubishi zaleca wymianę oleju w tej skrzyni co 70K , największy w Warszawie serwis automatycznych skrzyń poinformował mnie,że 60K to max dla CVT
|
Tu się zgodzę. Obserwuję, że zalecenia Mitsu zmieniają się w ciągu lat przez co krąży sto opinii. Ja przy ~80kkm po przejechaniu 250km 5 osób plus bagaż po dach z bardzo konkretną prędkością, przy zwalnianiu na zjazdach odnotowałem "świszczenie" (to chyba najlepsze słowo). Wymieniłem olej i dźwięk się nie pojawił więcej. Będę wymieniał co 60kkm - kosztuje to grosze tak po prawdzie więc nie ma co oszczędzać.
Cytat: | -przed wyłączeniem sprawdź kilkukrotnie czy położenie skrzyni znajduje się na P i tylko wtedy wyłącz silnik |
Kilukrotnie? Błagam! Ja sprawdzam dokładnie dwanaście razy. Zawsze. |
|
|
|
 |
Jaad
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 130 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-11-2016, 12:10
|
|
|
qbota napisał/a: |
P czy N: na światłach jeśli nie chcę oślepiać wrzucam N, ale generalnie trzymam na D.
Cytat: | -przed wyłączeniem sprawdź kilkukrotnie czy położenie skrzyni znajduje się na P i tylko wtedy wyłącz silnik |
Kilukrotnie? Błagam! Ja sprawdzam dokładnie dwanaście razy. Zawsze. |
Czyli jednak na światłach N, jak nie chce sie oslepiać
A co do drugiego -- to co, przepraszam się może stać, jak wyłączysz silnik na innym trybie pracy ?
Widzę, że ta skrzynia automatyczna to jakiś koszmar obsługowy jest. Nie rób tego, nie rób tamtego |
_________________ Pozdrowionka ! |
|
|
|
 |
|
|