  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Carisma 1.6, 2003 | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 belinea  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: -- 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 06 Lis 2016 Posty: 4 Skąd: Koszalin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-11-2016, 20:19   Carisma 1.6, 2003
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 
Mam na oku Carismę 1.6 w benzynie, rocznik 2003, przebieg 180 tyś. Sprowadzona z niemiec, książka serwisowa, komplet dokumentów, faktury napraw z zeszłego roku (potwierdzające przebieg) oraz ważne wciąż niemieckie badanie techniczne. 
 
 
Jest to sprzedaż prywatna, auto jest świeżo ściągnięte i nie ma jeszcze ogłoszenia w internecie, stąd nie mogę podać linka.
 
 
Dziś odbyłem krótką jazdę próbną podczas której nie odczułem problemów z pracą silnika, żadnych hałasów zawieszenia i podobnych. Wyszły jednak dwa drobne problemy, tzn, mam nadzieję, że drobne. 
 
1) przyciski elektycznych szyb (przednia kierowcy i pasażera) od strony kierowcy trochę się ruszają, w sensie, nie są dobrze zagnieżdżone. Zgaduje, że to prosta poprawka
 
2) Zauważyłem, że nie działa klakson. Sprzedawca zdawał się tego nieświadomy. To co wydało mi się dziwne to fakt, że w momencie naciskania klaksonu, dało się wyczuć odrobinę jakby pustki bezpośrednio pod materiałem kierownicy. Przy wciskaniu dopiero po kilku milimetrach wyczuwa się twarde 'podłoże'. Od razu pomyślałem o poduszce powietrznej ale deska rozdzielcza nie zgłaszała problemów - przy odpalaniu auta SRS palił się na żółto, potem gasł. Macie jakąś poradę odnośniego tego? Sama naprawa klaksonu wiadomo z czym się może wiązać?
 
 
Co myślicie ogólnie o tym silniku, roczniku i przebiegu? Na co zwrócić jeszcze uwagę? Myślicie, że wystarczy wizyta w stacji diagnostcznej czy lepiej udać się do ASO?
 
 
Szukam auta może na rok jeżdżenia do pracy (20km dziennie, pół na pół dojazd do miasta i po samym mieście).  Cena tego egzemplarza (7,5 tysiąca) jest bardzo zachecająca | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-11-2016, 21:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witamy na forum   
 
SRS najlepiej sprawdzić w ASO lub u ogarniętego elektronika. Silnik bardzo dobry i praktycznie bezproblemowy tylko takie minimum jeśli chodzi o osiągi ale wolę jego niezawodność niż kaprysy mocniejszego GDI. Same nowe przyciski można kupić w ASO za około 20 - 30zł za sztukę.
 
Co do klaksonu to na początek sprawdź bezpieczniki i sprawność samych klaksonów. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 belinea  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: -- 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 06 Lis 2016 Posty: 4 Skąd: Koszalin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-11-2016, 21:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki, tak myśle sobie, że właśnie do ASO się wybiorę bo w ciągu jednego dnia (może nie być więcej czasu a nie chce żeby ta opcja mi przepadła) elektryka nie znajdę a sprawdzonego nie mam. Jutro zadzwonię dowiedzieć się ile biorą za przegląd.
 
 
Odnośnie klaksonu, co z tą pustą przestrzenią pod plastikiem (czyt. materiałem, z którego jest wykonana kierownica) w czasie naciskania klaksonu? Czy to normalne w Carismach?
 
 
I jeszcze jedno pytanie. Przy tym przebiegu jaki poważniejszy serwis (np rozrząd) powinien mieć miejsce, zakładając, że auto było prowadzone zgodnie z 'wytycznymi'? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-11-2016, 21:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Lepiej do takiego zakupu podejść podejrzliwie i takie rzeczy jak płyny eksploatacyjne i rozrząd wymienić profilaktycznie. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 belinea  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: -- 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 06 Lis 2016 Posty: 4 Skąd: Koszalin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-11-2016, 21:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W sumie racja. A co z tym klaksonem, Ty chyba masz taka Carisme to powinienes wiedziec co sie dzieje przy naciskaniu    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-11-2016, 21:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Szczerze to nie pamiętam, nie zwracałem na to uwagi ale chyba od razu czuje się opór i nie wciska się tego jakoś zauważalnie głęboko. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 belinea  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: -- 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 06 Lis 2016 Posty: 4 Skąd: Koszalin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-11-2016, 22:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Spoko. Wiecie czy w przypadku Mitsu polskie ASO ma dostep do historii ASO z terenu Niemiec?
 
 
I jeszcz jedno... przy wymianie rozrzadu, pompe wodna tez wymieniac w komplecie? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 apg2312  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Honda Accord VII 2.0 2003 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-11-2016, 23:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | belinea napisał/a: | 	 		  | Wiecie czy w przypadku Mitsu polskie ASO ma dostep do historii ASO z terenu Niemiec?  | 	  
 
Nie ma
 
 	  | belinea napisał/a: | 	 		  | przy wymianie rozrzadu, pompe wodna tez wymieniac w komplecie? | 	  
 
Tak. Cały komplet, łącznie z paskami klinowymi.
 
Wtedy wiesz, co masz. | 
             
						
				_________________ Adam
 
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 davitxx  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 19 Kwi 2016 Posty: 101 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-11-2016, 10:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  |  Odnośnie klaksonu, co z tą pustą przestrzenią pod plastikiem (czyt. materiałem, z którego jest wykonana kierownica) w czasie naciskania klaksonu? Czy to normalne w Carismach? | 	  
 
 
Tak, jest pusta przestrzeń i wydaje się jakby było pusto. Sprawdź przekaźnik pod maską w skrzynce bezpiecznikowej. U mnie go brakowało. Na deklu jest oznaczony trąbką.
 
Poprzedni właściciel go wyjął prawdopodobnie dlatego że na mrozie potrafił klakson sam zatrąbić. Raz mi się zdarzyło ale po stuknięciu w kierownicę ustało.
 
PS: Klakson działa tylko po przekręceniu zapłonu!
 
 
Zwróć uwagę na pracę skrzyni biegów, czy wchodzą dobrze, bez zgrzytów nawet lekkich. Czy podczas wciskania i puszczania sprzęgła nie zmienia się dźwięk dobiegający ze skrzyni. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |