|
filtr cząstek stałych 2.0 DID vs 2.2 (PSA) koszty i problemy |
| Autor |
Wiadomość |
marjaz
Nowy Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2014 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2016, 23:11
|
|
|
Dzis walczylem z FAP'em, masakra, do tej pory wydawalo mi sie iz bedzie sie samoistnie wypalal,lecz srednie spalanie doszlo juz do 12 litow zaczelo mie irytowac. Nawet sie z tym pogodzilem, coz pali tyle, widocznie musi. Z rok temu srednie spalanie wynosilo miedzy 9 a 10. Na trasach staraelm sie wypalac FAP jadac z jednakowa predkoscia z obrotami 2.7.
Dzis podjechalem do warszatu aby sprawdzic poziom plynu (przebieg 148 tys) i uslyszalem za zle go wypalam, Nalezy przez 20 min jechac i trzymac 3.5 tys obrotow, Spobowalem i szok. W drodze powrotnej zamiast sredniego 11 do 12, wyszlo 6.4
Jeszcze nigdy nie widzialem tak niskiego spalania w tym samochodzie.
Czyli aby pozadnie wypalic FAP - 3.5 tys obrotow i 20 min nudnej jazdy (2 bieg i okolo 60 km/h) |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 14-12-2016, 07:00
|
|
|
Bzdura!
Po to masz FAP z płynem byś nie musiał piłować samochodu! Płyn podnosi temp. wypalania pomimo niższych przelotów dobrze jedynie jest jak juz dojdzie do wypalania ( u mnie objawia sie włączonymi wentylatorami)nie wyłączać silnika tylko poczekać aż proces się zakończy.Najrozsądniej jest podpiąć auto pod kompa i sprawdzić stan filtra i ilość płynu.Piłowanie samochodu w celu wypalenia dotyczy DPF tzwn filtra typu suchego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 92 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Wczoraj 13:54
|
|
|
Odgrzeję starego kotleta , mnie też tak doradzono przegonić auto to się wypali no i w trakcie wyskoczył czek i misiek stracił moc. Na drugi dzień czek znikł a silnik działał normalnie ale podczas dużych obciążeń sytuacja się powtarzała z biegiem czasu coraz częściej. Obecnie muszę pilnować żeby nie przekroczyć 2500 obrotów i przyspieszać delikatnie bo jest buuuuu miśka gaszę i zapalam jedzie dalej, czasami mrugnie też czerwona dioda na kolumnie kierowniczej. Widać dpf jest już mocno zapchany skoro nie radzi sobie z przepustem spalin dlatego zastanawiam się czy warto taki filtr dać do przeczyszczenia pod ciśnieniem czy kupić sprawny używany bo nowego z wiadomych przyczyn nie kupię. Wymianę sobie sam ogarnę, mam wysokie podjazdy z których z powodzeniem korzystałem podczas konserwacji podwozia. Jeszcze takie pytanko czy po wymianie dpf trzeba gmerać w sofcie?
edit. jest jeszcze taki środek czyszczący liqui moli ale nie sądzę aby dał rady a może się mylę, może ktoś stosował z powodzeniem? |
| |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11287 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Wczoraj 22:36
|
|
|
| Akuma supido, to bardziej wygląda na problem z turbiną. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|