| 
		Samodzielna wymiana rozrządu | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 krzysieg  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Colt CJ1A 00'r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-12-2016, 10:21   Samodzielna wymiana rozrządu
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Mam colta z silnikiem 1.3 , 12V , 75 km .
 
Chciałbym samemu wymienić pasek rozrządu i napinacz .
 
Do tej pory przy silniku wymieniałem paski osprzetu ,regulowałem zawory , wymieniałem świece , olej , demontowałem i spawałem kolektor wydechowy .
 
Nie wiem jaki jest stopień trudności ale myślę ze z pomocą 
 
sobie poradzę .
 
Prosiłbym o podpowiedzi na co uważać , na co zwrócić uwagę.
 
Oczywiście mam zamiar sie za to zabrać po świętach . | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-12-2016, 17:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dasz rade, kwestia odkrecenia kola pasowego, musisz pilnowac zgodnosci markerów na kołach i wszystko bedzie OK, po udanym montazu robisz 2 probne obroty walem i kontrolujesz polozenie markerów. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzysieg  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Colt CJ1A 00'r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-12-2016, 15:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Będę potrzebować klucz udarowy ?
 
Dostęp chyba po zdjęciu koła przez nadkole czy od góry ?
 
 
pozdrawiam | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-12-2016, 20:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Od strony koła po zdjeciu nadkola, klucz udarowy przydatna rzecz    | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kaczka81s  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-12-2016, 21:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ewentualnie zablokuj jakoś wał korbowy i rozrządu, a obejdzie się bez pneumatyka, polecam za to klucz dynamometryczny, napinacz i koła pasowe dokręca się odpowiednimi momentami. Masz simmeringi?  Kup sobie klej do gwintów, zastosuj na śruby od kół pasowych i napinacza. Generalnie stosuję na wszystkie obracające się elementy, zapobiega odkręcaniu     kiedyś w toyocie nie zastosowałem do koła pasowego od pompy olejowej i się śruba popuściła, na szczęście skończyło się na wymianie samego kółka pasowego, obrobiło się, ale rozrząd ocalał   
 
  	  | krzysieg napisał/a: | 	 		  Nie wiem jaki jest stopień trudności ale myślę ze z pomocą
 
sobie poradzę .
 
Prosiłbym o podpowiedzi na co uważać , na co zwrócić uwagę. | 	  
 
Pierwszy raz może wydawać się trudny, ale to nie V6 i nie masz się czego bać.
 
Najpierw ustaw na znaki fabryczne, zawsze możesz dodatkowo dać swoje, ja często tak robię jak skomplikowane. Puszczasz napinacz zwalasz pasek, zakładasz nowy, sprawdzasz znaki i kręcisz dwa razy wałem korbowym, jeśli wraca na znaki jest dobrze, ja dla pewności kręcę tak kilka razy. Czasem jest malutka różnica po założeniu nowego paska w znakach, nie należy się tym przejmować, wynika to z tego że nowy pasek jest sztywniejszy i mniej rozciągnięty od starego. | 
             
						
				_________________ Toyota odeszła      
 
Jest Imprezka   
 
Galant zgnił   
 
Przygarnąłem BMW   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-12-2016, 17:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zawsze można zablokować wieniec na skrzyni - tylko że w CJ1 jest skrzynia z silnikiem złączona dodatkowym, aluminiowym wzmocnieniem na 4 czy 6 śrub, więc ciut więcej rozkręcania niż blaszka na 2 śruby w V6. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzysieg  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Colt CJ1A 00'r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-12-2016, 21:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | Zawsze można zablokować wieniec na skrzyni - tylko że w CJ1 jest skrzynia z silnikiem złączona dodatkowym, aluminiowym wzmocnieniem na 4 czy 6 śrub, więc ciut więcej rozkręcania niż blaszka na 2 śruby w V6. | 	  
 
Chyba najprościej będzie kluczem udarowym elektrycznym - odpadnie problem z zablokowaniem , po za tym auto by musiało być na podnośniku abym od dołu wsadził klucz z długą rurką bo jest pewnie mocno dokręcone . | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-12-2016, 08:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzysieg napisał/a: | 	 		  | auto by musiało być na podnośniku | 	  nie musi - wszystko co opisałem robię z podłogi i bez podnośnika czy kanału | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kaczka81s  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-12-2016, 13:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzysieg napisał/a: | 	 		  | Chyba najprościej będzie kluczem udarowym elektrycznym  | 	  
 
Odkręcić tak, tylko dokręcić polecał bym klucz dynamometryczny jak pisałem wyżej i klej na śrubę. Choć przyznam się że dokręcałem kola pasowe pneumatykiem, ale było to za czasów pracy w warsztacie z 9 lat temu (szef kazał, pracownik musi    ) | 
             
						
				_________________ Toyota odeszła      
 
Jest Imprezka   
 
Galant zgnił   
 
Przygarnąłem BMW   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzysieg  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Colt CJ1A 00'r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-05-2017, 16:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dopiero teraz się za colta wziąłem z braku czasu narzędzi i pogody...
 
Kupiłem klucz elektryczny udarowy 1/2" 400 Nm 450 W Hamron z jula .
 
Klucz z odkręceniem koła sobie radzi , śruby dokręcone wcześniej ręcznie długim kluczem .
 
Niestety śruby na kole pasowym nie ruszy .
 
Nawet jakbym zablokował koło nie dam rady mocniej odkręcić niż ten klucz bo dostęp jest tylko od nadkola , od góry klucz nie wejdzie .
 
Także chyba się poddaje      nie mam warunków do tego . | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tomex  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Cze 2020 Posty: 5 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-06-2020, 14:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzysieg napisał/a: | 	 		  
 
Niestety śruby na kole pasowym nie ruszy .
 
 | 	  
 
 
Sprzęt z Jula raczej nie sprawdza w takich sytuacjach.. Jeżeli koniecznie musi to być klucz, który da radę z kołem pasowym - to radziłbym wziąć z pokroju Chicago Pneumatic, Ober lub Fuji (więcej info o parametrach i cenach znajdziesz tutaj: Edit. Myślę, że z takim narzędziem powinieneś móc wtedy od góry rozwiązać problem   . | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Bizi78 15-01-2023, 00:18, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |