Ogrzewanie postojowe L 200 |
Autor |
Wiadomość |
lappiotr
Forumowicz
Auto: Pajero 2,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 54 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 29-12-2016, 14:27 Ogrzewanie postojowe L 200
|
|
|
Witam wszystkim mam pytanko mam L 200 z Skandynawii i jest w zderzaku otwór do podgrzewania grzałka silnika jak jest mróz i tu mam pytanie Samochód z grzałka podłączoną pod 230 zostawiam na noc czy tylko podgrzewam silnik grzałką kilka min przed jazdą .
Proszę o pomoc w/w temacie |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 29-12-2016, 15:22
|
|
|
Z porad producenta DEFA ,
Wybrana konfiguracja wymaga dodatkowego sterowania czasem działania*. Zalecane jest użycie w tym celu dostępnych na rynku sterowników czasowych wkładanych do gniazdka 230V.
*) zalecany czas pracy grzałki silnika określony przez producenta to max. 3h dwa razy dziennie (w przypadku dłuższego użycia należy liczyć się z szybszym zużyciem grzałki silnika a w następstwie jej szybszą wymianą). |
|
|
|
 |
lappiotr
Forumowicz
Auto: Pajero 2,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 54 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 29-12-2016, 16:48
|
|
|
Witam te gniazdo jest oryginalne i grzałka oryginalna w zderzaku jest opcja męska a w kabinie żeńska Jak przeglądałem filmiki na YouTube nie widziałem dodatkowych sterowników tylko na żywca włączone.
Wtyczkę mam mieć jutro od producenta DEFA. Wiec i może do mich także zadzwonię Moze ktos ma podobną wersie z wbudowana grzałką |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 29-12-2016, 17:23
|
|
|
Nie musisz mieć dodatkowo czasówki , tylko pilnować aby nie przekraczać czasów podanych przez producenta . Inaczej będzie wymieniał grzałkę , nie jest to astronomiczna kwota ( ok 200 zł ) ale robota upierdliwa za spuszczanie płynu chłodzącego. |
|
|
|
 |
lappiotr
Forumowicz
Auto: Pajero 2,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 54 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 29-12-2016, 18:57
|
|
|
A nie orientujesz się może w wersji skandynawskiej jest jaki czujnik który nie dopuści do przegrzania czyli jest jaki termostat który wyłączy grzałkę jak osiągnie odpowiednią temp. Wydawało mi się ze podgrzewany jest olej a nie płyn chłodzący ? |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 30-12-2016, 07:36
|
|
|
Płyn , grzałkę masz wstawioną w bloku silnika , nie spotkałem montowania grzałki w misce olejowej a tam musiała by być zainstalowana aby na postoju grzać olej. |
|
|
|
 |
|