Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 1,6 4G18
Autor Wiadomość
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-12-2016, 22:51   Re: Silnik 1,6 4G18

krzychu napisał/a:
Szukałem na forum i w necie ale nic nie zlazłem

Na wiki en znalazłem taką informację:
"Output is 105 PS net at 6000 rpm (Middle East specifications) , 122 ps gross (Gulf Countries specification)"
ktoś wie czym te silniki się różniły od europejskich 98 konnych?

Krzychu


Mały powrót do tematu.

No dobra tu jest link do 122KM:
https://web.archive.org/w...00GLX/spec.html

Z tego co się orientuję to chodzi głównie o spełnianie norm w europie, przez co mamy tylko 98KM
To co trzeba nie spełniać żeby mieć 105 lub 122.
Katalizator? Inna mapa? Jakieś inne pomysły?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-12-2016, 03:08   

herr_flick, zorganizuj VIN auta z interesującym Cię silnikiem, a da się znaleźć wszystkie różnice :wink:
 
 
qbus_b
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2016, 08:16   

Przydał by się też wykres z pomiaru mocy zdrowego silnika.
Jak szukałem samochodu to subiektywnie lancer 1.6 zbierał się najlepiej i najprzyjemniej ale może to kwestia wyciszenia i dźwięku silnika.
Wsiadając do Seata Leona 1.6 16V 105KM po wciśnięciu gazu po prostu się nic nie działo (co potwierdziła moja żona na pasażera) :) .
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-01-2017, 20:01   

Jedyne niecałe VIN-y jakie widzę to te na podanej stronie:
CS3ASNJEQLW - manual
CS3ASTJEQLW - automat
Np. w Malezji te silniki można spotkać w Proton Waja 1.6 76kw czyli 102KM, ale na aukcjach VIN nie podają, ewentualnie, że nie cieknie.
 
 
honor 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 122
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-01-2017, 20:36   

Szukałem różnic jakiś czas temu. Na rosyjskim bądź ukraińskim forum pisali, że głowica była inna, średnice zaworów. Tak wynikało z numerów części.
 
 
evoIX 
Forumowicz


Auto: Lancer 2006 CS3A 1.6 invite+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 71
Skąd: Gorlice, (okolice)
Wysłany: 16-01-2017, 15:37   

Witam
Czy próbował ktoś zwiększyć moc przez zmianę mapy w tym silniku 1.6 4G18?
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-01-2017, 10:55   

ECU 4G18 ma ROM a nie EPROM nic nie zmienisz. Trzeba było kupić z silnikiem 4G63, to byś miał miliard części do wyboru.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
evoIX 
Forumowicz


Auto: Lancer 2006 CS3A 1.6 invite+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 71
Skąd: Gorlice, (okolice)
Wysłany: 18-01-2017, 18:07   

wichura1, w sumie tak, ale trafił mi się 1.6 za dobre pieniądze.
Czy da się go podkręcić w inny sposób?
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-01-2017, 08:04   

Da się, ale to już będą złe pieniądze...
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-01-2017, 21:05   

wichura1 napisał/a:
ECU 4G18 ma ROM a nie EPROM nic nie zmienisz. Trzeba było kupić z silnikiem 4G63, to byś miał miliard części do wyboru.

a ROMu nie mozna zastapic EPROMem? juz taki staromodny z kasowaniem UV dalby mozliwosc zabawy :)

pozdr
Alex
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-02-2017, 09:07   

wszystko można - tylko kwestia kosztów - znajdź odpowiednik w sensie dopasowania do płytki i typu pamięci, potem kogoś z jakimś programatorem i próbuj, ale tu raczej nikogo takiego nie ma
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-02-2017, 13:34   

Krzyzak napisał/a:
wszystko można - tylko kwestia kosztów - znajdź odpowiednik w sensie dopasowania do płytki i typu pamięci, potem kogoś z jakimś programatorem i próbuj, ale tu raczej nikogo takiego nie ma

ja juz nie sprawdze bo tydzien temu rozstalem sie z Lancerkiem ale w MX-5 cos takiego zrobilem mimo ze wszyscy twierdzili ze sie nie da i w ogole bez sensu. Koszty nie byly takie duze, nie liczac jednego spalonego ECU w glupi sposob.

Sensu owszem wielkiego nie widze, ten silnik jest ok w takiej formie w jakiej jest tj. ekonomiczny, elastyczny, bezproblemowy. Wyscigowki sie z tego nie zrobi, moim zdaniem glowica SOHC jest tu sporym ograniczeniem.

pozdr
Alex
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-02-2017, 15:22   

Dlatego pisałem o 2.0 DOHC, bo to jest 4G63, który można totalnie przerobić, zamieniając poszczególne podzespoły. 1.6 4G18 to ewolucja 4G92, zdławiony normami spalania EURO4.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-04-2017, 01:37   

faktycznie zdławiony, zwłaszcza na łączeniu przepustnicy z kolektorem dolotowym, normalnie klepsydra/lejek.
Tu jest sam kolektor
http://www.ebay.com/itm/i...bRXGfcS&vxp=mtr

W 4G13 otwór w kolektorze jest równy średnicy przepustnicy z 1,6 50mm P&P, stara z 1,3 46/48mm.
Tu w 4g18 na upartego myślę, że można by wyciąć to zwężenie na kolektorze, ale nie interesowałem się średnicą samej przepustnicy
 
 
leoluke 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Dublin
Wysłany: 16-04-2017, 04:55   

Jest coś, co mnie zadziwia w 4G18.
Jeździłem już kilkoma japończykami i ich charakterystyka była zawsze taka sama: trzeba było kręcić pod czerwone pole, żeby wydostać z nich maksymalną moc / moment. Na dole skali obrotowej natomiast niewiele się działo.
Kiedy kupiłem swojego Lancera, to pierwsze moje wrażenie na temat silnika było takie, że jego charakterystyka bardziej przywiodła mi na myśl silnik Diesla niż benzynowego japońca. Ciągnie to całkiem nieźle już od 2tys. obrotów, a maksymalny moment osiąga dość wcześnie. Po sprawdzeniu wykresów mocy i momentu wyszło mi, że optymalny moment zmiany biegów to około 5tys. obrotów, bo wyżej krzywa spada. Podczas jazdy poczułem to kilka razy, że powyżej 5tys. RPM momentu jest tylko mniej.
Czy też macie podobne odczucia na temat 4G18? Czy spotkaliście jakiekolwiek inne japońskie silniki, które miałyby tak mocny dół obrotów i których nie ma sensu kręcić powyżej 5tys. ? Pytam o podobne pojemności do 1.6.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.