Silnik 1,6 4G18 |
Autor |
Wiadomość |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-12-2016, 22:51 Re: Silnik 1,6 4G18
|
|
|
krzychu napisał/a: | Szukałem na forum i w necie ale nic nie zlazłem
Na wiki en znalazłem taką informację:
"Output is 105 PS net at 6000 rpm (Middle East specifications) , 122 ps gross (Gulf Countries specification)"
ktoś wie czym te silniki się różniły od europejskich 98 konnych?
Krzychu |
Mały powrót do tematu.
No dobra tu jest link do 122KM:
https://web.archive.org/w...00GLX/spec.html
Z tego co się orientuję to chodzi głównie o spełnianie norm w europie, przez co mamy tylko 98KM
To co trzeba nie spełniać żeby mieć 105 lub 122.
Katalizator? Inna mapa? Jakieś inne pomysły? |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 30-12-2016, 03:08
|
|
|
herr_flick, zorganizuj VIN auta z interesującym Cię silnikiem, a da się znaleźć wszystkie różnice |
|
|
|
 |
qbus_b [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2016, 08:16
|
|
|
Przydał by się też wykres z pomiaru mocy zdrowego silnika.
Jak szukałem samochodu to subiektywnie lancer 1.6 zbierał się najlepiej i najprzyjemniej ale może to kwestia wyciszenia i dźwięku silnika.
Wsiadając do Seata Leona 1.6 16V 105KM po wciśnięciu gazu po prostu się nic nie działo (co potwierdziła moja żona na pasażera) . |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-01-2017, 20:01
|
|
|
Jedyne niecałe VIN-y jakie widzę to te na podanej stronie:
CS3ASNJEQLW - manual
CS3ASTJEQLW - automat
Np. w Malezji te silniki można spotkać w Proton Waja 1.6 76kw czyli 102KM, ale na aukcjach VIN nie podają, ewentualnie, że nie cieknie. |
|
|
|
 |
honor
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 122 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 02-01-2017, 20:36
|
|
|
Szukałem różnic jakiś czas temu. Na rosyjskim bądź ukraińskim forum pisali, że głowica była inna, średnice zaworów. Tak wynikało z numerów części. |
|
|
|
 |
evoIX
Forumowicz

Auto: Lancer 2006 CS3A 1.6 invite+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 71 Skąd: Gorlice, (okolice)
|
Wysłany: 16-01-2017, 15:37
|
|
|
Witam
Czy próbował ktoś zwiększyć moc przez zmianę mapy w tym silniku 1.6 4G18? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
evoIX
Forumowicz

Auto: Lancer 2006 CS3A 1.6 invite+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 71 Skąd: Gorlice, (okolice)
|
Wysłany: 18-01-2017, 18:07
|
|
|
wichura1, w sumie tak, ale trafił mi się 1.6 za dobre pieniądze.
Czy da się go podkręcić w inny sposób? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-01-2017, 08:04
|
|
|
Da się, ale to już będą złe pieniądze... |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-01-2017, 21:05
|
|
|
wichura1 napisał/a: | ECU 4G18 ma ROM a nie EPROM nic nie zmienisz. Trzeba było kupić z silnikiem 4G63, to byś miał miliard części do wyboru. |
a ROMu nie mozna zastapic EPROMem? juz taki staromodny z kasowaniem UV dalby mozliwosc zabawy
pozdr
Alex |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-02-2017, 09:07
|
|
|
wszystko można - tylko kwestia kosztów - znajdź odpowiednik w sensie dopasowania do płytki i typu pamięci, potem kogoś z jakimś programatorem i próbuj, ale tu raczej nikogo takiego nie ma |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-02-2017, 13:34
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | wszystko można - tylko kwestia kosztów - znajdź odpowiednik w sensie dopasowania do płytki i typu pamięci, potem kogoś z jakimś programatorem i próbuj, ale tu raczej nikogo takiego nie ma |
ja juz nie sprawdze bo tydzien temu rozstalem sie z Lancerkiem ale w MX-5 cos takiego zrobilem mimo ze wszyscy twierdzili ze sie nie da i w ogole bez sensu. Koszty nie byly takie duze, nie liczac jednego spalonego ECU w glupi sposob.
Sensu owszem wielkiego nie widze, ten silnik jest ok w takiej formie w jakiej jest tj. ekonomiczny, elastyczny, bezproblemowy. Wyscigowki sie z tego nie zrobi, moim zdaniem glowica SOHC jest tu sporym ograniczeniem.
pozdr
Alex |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-02-2017, 15:22
|
|
|
Dlatego pisałem o 2.0 DOHC, bo to jest 4G63, który można totalnie przerobić, zamieniając poszczególne podzespoły. 1.6 4G18 to ewolucja 4G92, zdławiony normami spalania EURO4. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-04-2017, 01:37
|
|
|
faktycznie zdławiony, zwłaszcza na łączeniu przepustnicy z kolektorem dolotowym, normalnie klepsydra/lejek.
Tu jest sam kolektor
http://www.ebay.com/itm/i...bRXGfcS&vxp=mtr
W 4G13 otwór w kolektorze jest równy średnicy przepustnicy z 1,6 50mm P&P, stara z 1,3 46/48mm.
Tu w 4g18 na upartego myślę, że można by wyciąć to zwężenie na kolektorze, ale nie interesowałem się średnicą samej przepustnicy |
|
|
|
 |
leoluke
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2017 Posty: 108 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 16-04-2017, 04:55
|
|
|
Jest coś, co mnie zadziwia w 4G18.
Jeździłem już kilkoma japończykami i ich charakterystyka była zawsze taka sama: trzeba było kręcić pod czerwone pole, żeby wydostać z nich maksymalną moc / moment. Na dole skali obrotowej natomiast niewiele się działo.
Kiedy kupiłem swojego Lancera, to pierwsze moje wrażenie na temat silnika było takie, że jego charakterystyka bardziej przywiodła mi na myśl silnik Diesla niż benzynowego japońca. Ciągnie to całkiem nieźle już od 2tys. obrotów, a maksymalny moment osiąga dość wcześnie. Po sprawdzeniu wykresów mocy i momentu wyszło mi, że optymalny moment zmiany biegów to około 5tys. obrotów, bo wyżej krzywa spada. Podczas jazdy poczułem to kilka razy, że powyżej 5tys. RPM momentu jest tylko mniej.
Czy też macie podobne odczucia na temat 4G18? Czy spotkaliście jakiekolwiek inne japońskie silniki, które miałyby tak mocny dół obrotów i których nie ma sensu kręcić powyżej 5tys. ? Pytam o podobne pojemności do 1.6. |
|
|
|
 |
|