[II 2.2 DID] napęd |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-02-2014, 16:10
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Rozumiem ze odnosisz sie do trybu 2WD? Jesli tak to nie jest tak do konca w praktyce, a napewno nie bylo jak chcialem wyjechac z lekko zasniezonego parkingu na wylacznie 2WD (chodzi o Outlandera). Specjalnie chcialem to przetestowac. Auto mielilo w miejscu przednimi kolami i nie chcialo ruszyc. Dziwne bo jesli szczatkowe ilosci napedu czy momentu obr mimo wszystko ida na tyl to powinno wyjechac? Dopiero po zalaczeniu 4WD Auto bez zajakniecia ruszyl. |
Nie. Odnosiłem się do tego, że na 4WD zawsze dołącza (nawet bez utraty przyczepności) i to dość sporo na początku ruszania (niskie prędkości). Powstają w ten sposób naprężenie = opór = większe spalanie (ale bez przesady).
A 2WD przenosi szczątkowe ilości momentu i przez to nie można holować na jednej osi ani hamować na hamowniach podwoziowych jednoosiowych. Na pewno dużo za mało żeby cokolwiek ruszyć auto z jakiejś opresji. |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-02-2014, 16:13
|
|
|
Na pewno pali trochę więcej tak jak i na klimie min.0,5l sprawdzone organoleptycznie |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 03-02-2014, 16:18
|
|
|
lexus napisał/a: | Na pewno pali trochę więcej tak jak i na klimie min.0,5l sprawdzone organoleptycznie | Z ta klima w Outlanderze to troche ciekawie jest. Jazda bez niej skutkowala u mnie notorycznym parowaniem szyb, wiec sila rzeczy zawsze mialem ja wlaczona. Mam nadzieje ze wydajnosc wentylacji poprawiono jednak w OIII? Badz co badz nareszcie 2 strefy sa juz
[ Dodano: 03-02-2014, 16:20 ]
krzychu napisał/a: | A 2WD przenosi szczątkowe ilości momentu i przez to nie można holować na jednej osi ani hamować na hamowniach podwoziowych jednoosiowych. Na pewno dużo za mało żeby cokolwiek ruszyć auto z jakiejś opresji. | |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
gruuuu
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 11 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17-02-2017, 02:16
|
|
|
odgrzebując wątek...
jak wygląda zmiana trybu napędu. Czy można zmieniać 2WD na 4WD / 4WD Lock w trakcie jazdy ?
tego w sumie nigdzie nie znalazłem w instrukcji ... |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 17-02-2017, 08:15
|
|
|
gruuuu napisał/a: | odgrzebując wątek...
jak wygląda zmiana trybu napędu. Czy można zmieniać 2WD na 4WD / 4WD Lock w trakcie jazdy ?
tego w sumie nigdzie nie znalazłem w instrukcji ... |
Producent podaje by zmiany dokonywać bez obciążenia napędu,czyli można podczas jazdy ale na luzie na biegu jaowym .Musi byc czas by elektronika zadziałała i włączyła odpowiedni napęd. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|