Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania kierownicy powyzej 100km/h
Autor Wiadomość
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 03-03-2017, 04:37   

b@rto napisał/a:
Ja wiem, że to brzmi "jak u Wieśka w stodole" - bo i trochę to takie jest.

Kto Ci takich bzdur naopowiadał? Jaka stodoła?
Jak przegrzejesz hamulce to do podstawowych czynności należy przeszlifowanie klocków, żeby usunąć spieczoną warstwę z powierzchni i przywrócenie im właściwych parametrów pracy...
Drugą podstawą z "elementarza" jest wymiana płynu hamulcowego...

Przegrzać hamulce można nie tylko hamując z 200 do 0, ale także przez niewłaściwy dobór twardości klocka do tarczy i warto o tym pamiętać.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-03-2017, 08:13   

Jak już musicie szlifować klocki papierem ściernym to róbcie to kładąc arkusz papieru na np. szybę. Będzie równo zeszlifowany.
 
 
piotras78 
Forumowicz

Auto: Kilka, ale nie Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 147
Skąd: Mazo
Wysłany: 04-03-2017, 13:41   

Cytat:
Jak już musicie szlifować klocki papierem ściernym to róbcie to kładąc arkusz papieru na np. szybę. Będzie równo zeszlifowany.

Wystarczy cokolwiek co będzie mniej więcej równe. I tak działając taką techniką nie wyszlifujesz równo klocka.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-03-2017, 10:36   

Nie ma potrzeby dokładnego szlifowania klocków :wink:
Warstwa do usunięcia jest cieniutka - wystarczy "porysować/zmatowić" papierem powierzchnię i gotowe :wink:
 
 
BTTOS 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 78
Skąd: Radom
Wysłany: 12-03-2017, 21:13   

b@rto napisał/a:
Kolego BTTOS - kup piasty ze szrotu, poszukaj tylko takiej aukcji gdzie masz gwarancję rozruchową. Wichrowanie tarcz to jeden z syndromów krzywej piasty, ja też bym na nią stawiał.
Przy następnej wymianie - jeśli chcesz nieco "uciąć" koszty (przy założeniu, że tarcze są lekko zwichrowane) - zanieś do tokarza, zabieli (zdejmie kilka milimetrów metalu), klocki przetrzyj papierem, żeby w miarę wyrównać. Ja wiem, że to brzmi "jak u Wieśka w stodole" - bo i trochę to takie jest, ale działa.


Cena piasty w ASO 530 zł. Znalazłem jakąś w dobrym stanie na szrocie. Za namową mechanika wszystko zrobiliśmy tak jak w opisie. Na razie działa. Będę obserwował czy załatwiło to temat.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.