Drgania kierownicy powyzej 100km/h |
Autor |
Wiadomość |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 03-03-2017, 04:37
|
|
|
b@rto napisał/a: | Ja wiem, że to brzmi "jak u Wieśka w stodole" - bo i trochę to takie jest. |
Kto Ci takich bzdur naopowiadał? Jaka stodoła?
Jak przegrzejesz hamulce to do podstawowych czynności należy przeszlifowanie klocków, żeby usunąć spieczoną warstwę z powierzchni i przywrócenie im właściwych parametrów pracy...
Drugą podstawą z "elementarza" jest wymiana płynu hamulcowego...
Przegrzać hamulce można nie tylko hamując z 200 do 0, ale także przez niewłaściwy dobór twardości klocka do tarczy i warto o tym pamiętać. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-03-2017, 08:13
|
|
|
Jak już musicie szlifować klocki papierem ściernym to róbcie to kładąc arkusz papieru na np. szybę. Będzie równo zeszlifowany. |
|
|
|
 |
piotras78
Forumowicz
Auto: Kilka, ale nie Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2017 Posty: 147 Skąd: Mazo
|
Wysłany: 04-03-2017, 13:41
|
|
|
Cytat: | Jak już musicie szlifować klocki papierem ściernym to róbcie to kładąc arkusz papieru na np. szybę. Będzie równo zeszlifowany. |
Wystarczy cokolwiek co będzie mniej więcej równe. I tak działając taką techniką nie wyszlifujesz równo klocka. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 05-03-2017, 10:36
|
|
|
Nie ma potrzeby dokładnego szlifowania klocków
Warstwa do usunięcia jest cieniutka - wystarczy "porysować/zmatowić" papierem powierzchnię i gotowe |
|
|
|
 |
BTTOS
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Cze 2014 Posty: 78 Skąd: Radom
|
Wysłany: 12-03-2017, 21:13
|
|
|
b@rto napisał/a: | Kolego BTTOS - kup piasty ze szrotu, poszukaj tylko takiej aukcji gdzie masz gwarancję rozruchową. Wichrowanie tarcz to jeden z syndromów krzywej piasty, ja też bym na nią stawiał.
Przy następnej wymianie - jeśli chcesz nieco "uciąć" koszty (przy założeniu, że tarcze są lekko zwichrowane) - zanieś do tokarza, zabieli (zdejmie kilka milimetrów metalu), klocki przetrzyj papierem, żeby w miarę wyrównać. Ja wiem, że to brzmi "jak u Wieśka w stodole" - bo i trochę to takie jest, ale działa. |
Cena piasty w ASO 530 zł. Znalazłem jakąś w dobrym stanie na szrocie. Za namową mechanika wszystko zrobiliśmy tak jak w opisie. Na razie działa. Będę obserwował czy załatwiło to temat. |
|
|
|
 |
|