Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pękł przewód od chłodnicy
Autor Wiadomość
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-03-2017, 14:41   

To wymieniam go jak najszybciej.i teraz czy zamawiać od razu dolny i górny czy tylko górny?

[ Dodano: 09-03-2017, 12:57 ]
Hejka.Czy dolny wąż chłodnicy w galu 2.5 v6 jest taki sam jak w innych wersjach?Wiem,że górny nie.Czy faktycznie górny mozna zalozyć z opla astry classic 1,6 16V?Pytam,bo skoro napuchły mi już te węże od chłodniczki oleju to może i te od chłodnicy są już stare?Ten górny mozna łatwo zobaczyć i sprawdzzić ale ten dolny to już gorzej.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-03-2017, 13:00   

Ewcia80, węże od chłodnicy zostaw. Jak nie są mechanicznie uszkodzone to nic im nie grozi.
 
 
More Than Explo 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 115
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-03-2017, 22:51   

Jakieś porady przy wymianie?

Nie mogę dobrać się do górnego węża chłodniczki oleju. Od góry zasłania mi wszystko górny wąż chłodniy, próbowałem go zdjąć ale strasznie ciasno siedzi, nie chce go siłą traktować bo mogę sobie dodatkowe koszty zrobić :roll:

Z której strony to podejść? Od dołu też jest ciasno, no i opaska jest zamontowana uszkami do góry, więc tak chyba był zakładany...
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 11-03-2017, 15:49   

Cytat:
górny wąż chłodniy, próbowałem go zdjąć ale strasznie ciasno siedzi, nie chce go siłą traktować bo mogę sobie dodatkowe koszty zrobić :roll:

Spróbuj delikatnie go podważyć i psiknąć WD-ka,na pewno zejdzie.
_________________

 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-03-2017, 22:59   

Ja dzisiaj wymieniłem oba te przewody od chlodniczki. Były masakrycznie spuchniete i miękkie jak balon. Zmieniłem też oring chlodniczki.

Przy okazji zauważyłem wyciek przy czujniku poziomu oleju. Okazało się że pod zgrzewanyn mocowaniem weszła korozja i podeszła pod uszczelke. Złożyłem na reinzosil, ale za szybko zalalem olejem i musiałem kleic od nowa. Generalnie warto też uszczelnic zaslepke przedniej głowicy. To z niej cieklo głównie na te przewody.
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-03-2017, 07:37   

Hejka.Ja też po wymianie tych przewodów.W sumie to spuchniete mialam tylko ten dluzszy przewód na dolnym koncu.Mysle że jeszce z pol roku by wytrzymal.Ten krotszy w dobrm stanie.A gdzie jest czujnik poziomu oleju?Myslalam ze tylko bagnet to sprawdza.Moze ktos potrzebuje te przewody od chlodniczki?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-03-2017, 08:41   

Czujnik poziomu oleju jest po prawej stronie z boku miski.
 
 
More Than Explo 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 115
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-03-2017, 15:54   

Ja również po wymianie! :)

Prowizorka nie udała mi się tak jakbym tego chciał, ostatecznie na górę poszedł wąż sylikonowy (niestety mocno się gnie w jednym miejscu, więc będę nad tym jeszcze pracował), a na dół poszedł stary wąż, obcięty w spuchniętym miejscu i założony z powrotem na króćce.

20km zrobione i nie było żadnych problemów.

Mam w bagażniku 2 inne węże hydrauliczne o średnicy 13mm, które próbowałem osadzić na króćcach. Są idealnie sztywne i wytrzymałe, odporne na wszystko, ale nie dałem rady ich zamontować. Próbowałem zrobić niewielką fazkę na średnicy wewnętrznej, rozpychałem i nic. Mało tam miejsca, żeby przyłożyć większą siłę i ciasno osadzić te węże, a szkoda. Miałbym spokój na zawsze :roll:

Wieczorem wrzucę parę zdjęć
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-03-2017, 17:35   

Ja dopasowalem z innych aut. Do tego mocno wygietego włożyłem sprezyne.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-03-2017, 20:16   

Ja kupiłem oryginały - 66+84zł raz na 20 lat to chyba niewielki koszt.
A do drugiego auta zastosowałem wąż Faro 14mm, wodny, z zamontowanymi opaskami, żeby zagięcie na łuku rozprostować.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-03-2017, 20:30   

Lepiej dać sprezyne do środka.

U mnie to max na rok więc nie będę inwestowal w niego :) zresztą ostatnio nawet nie mam czasu wyskoczyć do ASO. Niby jedno miasto a min 1.5h muszę stracić.
 
 
More Than Explo 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 115
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-03-2017, 00:21   

Kilka fotek:

lekko zagięty górny wąż
https://scr.hu/2jKZ4X


pęknięty górny wężyk
https://scr.hu/Oo9V11


zbliżenie na pęknięcie:
https://scr.hu/vLOnKW

Po samodzielnej wymianie polecam zaopatrzyć się w długie szczypce do ściągania opasek, WD 40 do psiknięcia pod duże węże chłodnicy (strasznie długo walczyłem, żeby je zdjąć)

Kombinatorom, którym nie w głowie zakup oryginalnych wężyków życzę powodzenia! :)

Ja się nie poddałem i nadal będę próbował zrobić to lepiej... :axe:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-03-2017, 14:18   

Jak będę miał chwilę to zrobię foto u siebie. Ale generalnie dopasowane węże wyglądają jak oryginalne- nigdzie się nie załamuja. Jedynie opaski dałem skrecane bo nowe węże są sztywniejsze.

Jeszcze nigdy nie miałem problemu ze zdjęciem węży z chłodnicy. Wystarczy je pewnie scisnac - najpierw obracasz żeby się odkleil, a potem ściągasz.

Tak to wygląda u mnie :

https://goo.gl/photos/kHZvyqJTKydLsHrq8

Tak patrzę na foto i chyba muszę lepiej odkręcić filtr :)
 
 
More Than Explo 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 115
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-03-2017, 15:20   

O czym może świadczyć wklęśnięty górny wąż chłodnicy (ten duży) na zimnym silniku? Po odkręceniu korka w chłodnicy zassało przez niego powietrze i wąż wrócił do swojego kształtu. Nie ma żadnych ubytków płynu.

Coś jest nie tak, czy to normalny objaw?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-03-2017, 18:27   

Do wymiany korek chłodnicy. Zawór w korku jest zatkany i nie puszcza płynu że zbiorniczka gdy w układzie robi się podcisnienie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.