Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej w płynie chłodniczym
Autor Wiadomość
damianchen 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 7
Skąd: Bochnia
Wysłany: 31-03-2017, 23:28   

Witam, mam podobną awarię jak kolega wyżej. Ja swoim Miśkiem jeżdżę już kilka lat, w tym czasie zdążyłem już zrobić głowicę, spokój był przez 40 tys. km…. Poprzednim razem spalał olej i kopcił, teraz 0.5l oleju na 1000 km ląduje w płynie chłodniczym. Olej na bagnecie wygląda w porządku, mocy nie brakuje, silnik pracuje równo… Jak myślicie, czy to pęknięty blok silnika, głowica, czy może to być jeszcze coś innego? Nie ma ktoś z okolic Krakowa silnika 1.6 do sprzedania? :)

Pozdrawiam przedmówcę, który podobnie jak ja wcześniej jeździł bezawaryjną primerą :)
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-04-2017, 10:08   

Zapewne uszczelka pod głowicą. Ale bez rozebrania do końca nie daje sobie głowy uciąć. Kto ci robił głowicę, i co było robione? Może założona stara a tylko poklejona jakimś cud klejem. Albo kiepska uszczelka albo kiepsko założona lub nie dokręcona głowica.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
damianchen 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 7
Skąd: Bochnia
Wysłany: 01-04-2017, 23:25   

Poprzednim razem- 3 lata temu- wymieniałem pierścienie, uszczelniacze, uszczelkę pod głowicą, głowica była planowana (na wszystko mam paragony…). Rok później, głowica była dokręcana, bo był wyciek płynu chłodniczego spod uszczelki. Pół roku później w płynie chłodniczym pojawił się olej, początkowo były to niewielkie ilości- wyciągałem go ze zbiorniczka wyrównawczego. Ponieważ autko już nie młode nie chciałem w niego inwestować kolejnych pieniędzy, a mechanik mówił "żeby jeździć". Przejechałem tak 20 tys. Niestety ostatnio problem oleju w płynie chłodniczym przybrał uciążliwych rozmiarów... Zamówiłem dzisiaj tester uszczelki głowicy reagujący na zwiększoną zawartość CO2 w płynie chłodniczym- jestem ciekaw rezultatów. Miał ktoś z takim testerem do czynienia? Wie ktoś może jak zachowuje się tester w przypadku pęknięcia w bloku silnika?
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-04-2017, 05:26   

Rok :shock: to raczej troche za późno na dokręcenie głowicy, w tym czasie mogło już dojść do wypalenia uszczelki. Mogę obstawiać uszkodzenie od strony rozrządu, głowica raczej nie poszła bo przy planowaniu by zobaczyli, pęknięcie bloku raczej mało prawdopodobne ale w obu przypadkach zawsze jest jakieś ale. Nie potrzebnie zamawiałeś tester bo i tak trzeba ściągać głowice. To tyle słów pocieszenia :(
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 03-04-2017, 17:49   

Mam taki tester szczelności i muszę przyznać, że daje radę. W sumie to nie trzeba tego testera jeśli ma się sprawny nos bo jeśli w zbiorniku wyrównawczym czuć spaliny to mamy uwaloną uszczelkę pod głowicą.
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
damianchen 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2016
Posty: 7
Skąd: Bochnia
Wysłany: 04-04-2017, 18:06   

Użyłem testera i… płyn w testerze nie zmienił koloru, mimo że test trwał pół godziny. Możliwe jest, że nadmiar oleju blokuje wydostawanie się spalin? Auto za miesiąc idzie do zaufanego mechanika, nie było wcześniej wolnych terminów, a ja póki co przerzucam się na rower :)
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-04-2017, 20:52   

damianchen napisał/a:
Użyłem testera i… płyn w testerze nie zmienił koloru, mimo że test trwał pół godziny.

Z tego co wiem tester wykrywa obecność spalin, dokładnie CO2. To, że nie zmienił koloru, oznacza tylko, że spaliny nie dostają się do płynu chłodzącego. Możesz mieć uszkodzenie pomiędzy kanałami olejowymi a chłodzącymi...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.