 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Olej w płynie chłodniczym |
Autor |
Wiadomość |
damianchen
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2016 Posty: 7 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 31-03-2017, 23:28
|
|
|
Witam, mam podobną awarię jak kolega wyżej. Ja swoim Miśkiem jeżdżę już kilka lat, w tym czasie zdążyłem już zrobić głowicę, spokój był przez 40 tys. km…. Poprzednim razem spalał olej i kopcił, teraz 0.5l oleju na 1000 km ląduje w płynie chłodniczym. Olej na bagnecie wygląda w porządku, mocy nie brakuje, silnik pracuje równo… Jak myślicie, czy to pęknięty blok silnika, głowica, czy może to być jeszcze coś innego? Nie ma ktoś z okolic Krakowa silnika 1.6 do sprzedania?
Pozdrawiam przedmówcę, który podobnie jak ja wcześniej jeździł bezawaryjną primerą |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-04-2017, 10:08
|
|
|
Zapewne uszczelka pod głowicą. Ale bez rozebrania do końca nie daje sobie głowy uciąć. Kto ci robił głowicę, i co było robione? Może założona stara a tylko poklejona jakimś cud klejem. Albo kiepska uszczelka albo kiepsko założona lub nie dokręcona głowica. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
damianchen
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2016 Posty: 7 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 01-04-2017, 23:25
|
|
|
Poprzednim razem- 3 lata temu- wymieniałem pierścienie, uszczelniacze, uszczelkę pod głowicą, głowica była planowana (na wszystko mam paragony…). Rok później, głowica była dokręcana, bo był wyciek płynu chłodniczego spod uszczelki. Pół roku później w płynie chłodniczym pojawił się olej, początkowo były to niewielkie ilości- wyciągałem go ze zbiorniczka wyrównawczego. Ponieważ autko już nie młode nie chciałem w niego inwestować kolejnych pieniędzy, a mechanik mówił "żeby jeździć". Przejechałem tak 20 tys. Niestety ostatnio problem oleju w płynie chłodniczym przybrał uciążliwych rozmiarów... Zamówiłem dzisiaj tester uszczelki głowicy reagujący na zwiększoną zawartość CO2 w płynie chłodniczym- jestem ciekaw rezultatów. Miał ktoś z takim testerem do czynienia? Wie ktoś może jak zachowuje się tester w przypadku pęknięcia w bloku silnika? |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-04-2017, 05:26
|
|
|
Rok to raczej troche za późno na dokręcenie głowicy, w tym czasie mogło już dojść do wypalenia uszczelki. Mogę obstawiać uszkodzenie od strony rozrządu, głowica raczej nie poszła bo przy planowaniu by zobaczyli, pęknięcie bloku raczej mało prawdopodobne ale w obu przypadkach zawsze jest jakieś ale. Nie potrzebnie zamawiałeś tester bo i tak trzeba ściągać głowice. To tyle słów pocieszenia |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
Haiku
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 184 Skąd: Łask
|
Wysłany: 03-04-2017, 17:49
|
|
|
Mam taki tester szczelności i muszę przyznać, że daje radę. W sumie to nie trzeba tego testera jeśli ma się sprawny nos bo jeśli w zbiorniku wyrównawczym czuć spaliny to mamy uwaloną uszczelkę pod głowicą. |
_________________ Lancer CS0 4G63
ASX 1.6 |
|
|
|
 |
damianchen
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2016 Posty: 7 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 04-04-2017, 18:06
|
|
|
Użyłem testera i… płyn w testerze nie zmienił koloru, mimo że test trwał pół godziny. Możliwe jest, że nadmiar oleju blokuje wydostawanie się spalin? Auto za miesiąc idzie do zaufanego mechanika, nie było wcześniej wolnych terminów, a ja póki co przerzucam się na rower |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-04-2017, 20:52
|
|
|
damianchen napisał/a: | Użyłem testera i… płyn w testerze nie zmienił koloru, mimo że test trwał pół godziny. |
Z tego co wiem tester wykrywa obecność spalin, dokładnie CO2. To, że nie zmienił koloru, oznacza tylko, że spaliny nie dostają się do płynu chłodzącego. Możesz mieć uszkodzenie pomiędzy kanałami olejowymi a chłodzącymi... |
|
|
|
 |
|
|