czas zagazować lancerka |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-03-2017, 21:38
|
|
|
Warsztat jak i części bardzo OK. Barracudy to szybkie wtryski i wersja 115l spokojnie obrabia auta do 150KM przy czterech cylindrach więc wersja 130 będzie sporo za wydajna.
Pewnie samo strojenie po OBD wystarczy ale żeby było perfekcyjnie to warto chociażby sprawdzić jakie jest AFR w OL kiedy Korekty nic już nie powiedzą. |
|
|
|
 |
przemekm
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.6 CS Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 33 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 13-03-2017, 00:52
|
|
|
Wielkie dzięki za odpowiedzi
A więc tak:
1) Jednak dokupię sobie to strojenie AFR. Mały koszt w porównaniu do całości, a będę miał pewność, że zrobiłem co mogłem, żeby silnik jak najlepiej pracował.
2) Zostanę przy wtryskach Barracuda 115.
3) Uszczelka faktycznie dostępna chyba tylko w ASO. W moim koszt około 30-40 zł (już zapomniałem), czas oczekiwania 3 dni.
4) Na początek ustawie te 40^C. Zobaczę jak to wyjdzie. Jeśli faktycznie będzie dość długo trwało zanim się przełączy to przy przeglądzie będę prosił o przestawienie w okolicach 25^C.
Montaż mam zaplanowany na koniec marca. Opiszę jak to wyszło i postaram się wrzucić jakieś zdjęcia. |
|
|
|
 |
łukasz_mb
Mitsumaniak
Auto: Lancer Kombi Sport 1.6 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016 Posty: 55 Skąd: Międzybrodzie Bialskie
|
Wysłany: 19-03-2017, 13:19
|
|
|
podpinam się pod temat bo początkiem kwietnia zakładam instalację. termin już umówiony. najprawdopodobniej będzie to stag qbox basic lub stag qnext z wtryskami hana. mam do zagazowanych pytanie bo zdecydowałem się na montaż instalacji pomimo świecąceej od jakiegoś czasu kontrolki check engine. błąd to P0421 - czyli albo nieefektywna praca katalizatora albo uszkodzenie sondy za katalizatorem. spalanie normalne. auto chodzi równo, nic się nie dzieje oprócz kontrolki. i teraz tak. wiem, że wiele osób miało problem z tym błędem w miśkach. jedni montują emulator sondy, inni wymieniają sondę, jeszcze inni kata. w zasadzie nie ma dobrego rozwiązania tego problemu bo na kata mnie nie stać a nie wiadomo czy emulator pomoże bo może się okazać że to sonda jest wadliwa po prostu i błąd i tak będzie wywalać. dlatego mam do Was pytanie. wyczytałem w internetach, że stag qnext ma opcję kasowania automatycznie w komputerze samochodu wybranych przez montażystę błędów. wiem że to "częściowe" rozwiązanie problemu a raczej jego zakopanie pod dywan ale prawda jest taka że dopóki nic mi się z autem nie dzieje a spalanie nie rośnie to nie mam zamiaru ładować kasy w diagnostykę i wymianę sondy lub kata. czy ktoś z Was wie może czy qnext faktycznie posiada taką opcję? czy była ona w qboxie basic? czy może macie jeszcze jakiś inny pomysł na załatwienie sprawy? montaż emulatora + automatyczne kasowanie błędu?
aha. spaliny w normie
z góry dzięki za podpowiedzi
tutaj opis z artykułu o qnext:
"Dodatkową, ważną z punktu widzenia zarówno montażysty jak i użytkownika funkcją jest automatyczny kasownik błędów w układzie OBD.
Układ OBD czuwa na jakością procesu spalania w silniku i w przypadku wykrycia nieprawidłowości zapisuje błąd, co najczęściej jest sygnalizowane kierowcy przez zaświecenie kontrolki awarii silnika. Niektóre błędy są mało istotne z punktu widzenia pracy silnika i automatyczny kasownik błędów OBD pozwala na ich samoczynne usuwanie, bez konieczności podłączania urządzeń zewnętrznych. Normalnie wymaga to wizyty w serwisie i podłączenia specjalnego urządzenia (skanera OBD). Oczywiście to montażysta, dzięki swojemu doświadczeniu, decyduje jakie błędy mają być usuwane automatycznie."
za: http://gazeo.pl/instalacj...tykul,8730.html |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-03-2017, 13:37
|
|
|
W moim przypadku emulator zdał egzamin.
Wcześniej co pewien czas też wywalało P0421.
Spaliny miałem ok (badane na skp), sondy wg evoscana pracowały poprawnie.
Dobrze by było też sprawdzić jak działają sondy bo może któraś niedomaga. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
łukasz_mb
Mitsumaniak
Auto: Lancer Kombi Sport 1.6 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016 Posty: 55 Skąd: Międzybrodzie Bialskie
|
Wysłany: 21-03-2017, 20:38
|
|
|
jestem po diagnostyce. sondy działają prawidłowo. wychodzi na to że katalizator jednak działą nieefektywnie. mechanik próbował założyć emulator sondy ale się nie udało - jest tak zapieczona że nie dało się odkręcić. zostawił tak jak jest żeby nie szarpać na siłę i przypadkiem sondy nie uszkodzić. ustaliłem z nim że jadę założyć gaz a potem będziemy myśleć. pozostają dwie opcje
1 automatyczne ubijanie błędu poprzez komputer instalacji(jeśli faktycznie stag qnext taką opcję posiada)
2 odkręcenie sondy na siłę(pryskając wcześniej czymś na korozję) i próba instalacji emulatora - co nie koniecznie gwarantuje sukces
wymiana kata nie wchodzi na razie w grę
[ Dodano: 28-03-2017, 13:11 ]
Panowie mam jeszcze pytanie o butlę w kole zapasowym. Jaka pojemność najlepsza dla wersji kombi sport? Tak zeby przy zalaniu do pełna i jakichs bagażach z tylu auto mi za bardzo nie siedziało |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 29-03-2017, 20:22
|
|
|
Ja mam zbiornik lpg 630-250 pojemność 62 litry wchodzi 53 litry,jedyny minus to trzeba wyciąć schowek plastikowy ale warto.To jest maksymalny jaki wchodzi do lancera oczywiście toroidalny. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 31-03-2017, 09:12
|
|
|
ja mam zbiornik 48l ustawiony by wchodziło 40-41l, wyciętą mam tylko środkową część półki tak aby pozostawić schowki, na 40l zrobię ok 420-460km |
|
|
|
 |
przemekm
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.6 CS Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 33 Skąd: Rybnik
|
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 01-04-2017, 17:00
|
|
|
Jak robił Davanti to na pewno jest wszystko git. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 06-04-2017, 20:21
|
|
|
przemekm - jak będziesz w Katowicach to daj znać, masz jakąś inną w bagażniku półkę? U mnie wlew LPG mieści się idealnie pod klapką wlewu benzyny, wykręcam tylko jak dolewam benzynę. |
|
|
|
 |
Haiku
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 184 Skąd: Łask
|
Wysłany: 07-04-2017, 20:29
|
|
|
przemekm napisał/a: | Proszę o opinie na temat montażu. |
Profeska. Jaki koszt? |
_________________ Lancer CS0 4G63
ASX 1.6 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-04-2017, 21:02
|
|
|
Prawie idealnie tylko można było pokombinować z wlewem aby nie trzeba było go wykręcać po tankowaniu gazu a jedynie na czas tankowania beny, bo jest tam całkiem sporo miejsca. |
|
|
|
 |
wyderka
Mitsumaniak

Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL
|
Wysłany: 07-04-2017, 21:58
|
|
|
hmm a kolektor czy aby na pewno był demontowany? |
|
|
|
 |
przemekm
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.6 CS Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 33 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 07-04-2017, 23:42
|
|
|
Balon - półkę mam raczej oryginalną (na 100% nie mogę być pewny bo samochodu nie mam od nowości), taką samą jaką widziałem we wszystkich innych egzemplarzach.
Haiku - koszt wysłałem Ci w wiadomości prywatnej. Nie wiem czy Davanti by odpowiadało, że tak publicznie o tym pisze, bo jest to rzecz ustalana indywidualnie. Ale ogólnie cena standardowa, taka jaka u wszystkich u których pytałem. Znalazłem jeden warsztat który zrobiłby parę stówek taniej, ale nie znałem żadnych opinii na ich temat.
plecho1 - no będę kombinował. Szkoda, że od razu nie wchodzi, ale już rozkręcałem sobie tą końcówkę pod pistolet, żeby zobaczyć czy i ile można skracać. Tak jak pisałem, muszę to jakoś dobrze pomierzyć i mam nadzieję, że się zmieści.
wyderka - przy odbiorze miałem tyle rzeczy do obejrzenia, że właściwie zapomniałem tego zweryfikować. Poszedłem teraz do auta, żeby się przyjrzeć czy są jakieś ślady. I już jestem pewny, że był odkręcany, bo... znalazłem całkowicie niedokręconą nakrętkę ze szpilki głowicy do kolektora Co teraz z tym zrobić? Na szybko dokręcać sam, czy mogę z tym poczekać do przeglądu po 1000 km (zostało mi około 550)? To była chyba nakrętka pomiędzy 3 i 4 cylindrem... Czy kolektor dokręca się tak jak samą głowicę, czyli od środka na zewnątrz?
Dzięki za opinie |
|
|
|
 |
Hrot
Nowy Forumowicz
Auto: lancer vii
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2017 Posty: 5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-11-2017, 11:06
|
|
|
Witam
Mam okazje kupić lancera 1.6 z małym przebiegiem od znajomego.
Czy ktoś może polecić sprawdzonego gazownika z Trójmiasta ?
Druga sprawa czy jest tam komputer pokładowy który wyświetla spalanie średnie i tymczasowe ? |
|
|
|
 |
|