Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
czas zagazować lancerka
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-03-2017, 21:38   

Warsztat jak i części bardzo OK. Barracudy to szybkie wtryski i wersja 115l spokojnie obrabia auta do 150KM przy czterech cylindrach więc wersja 130 będzie sporo za wydajna.
Pewnie samo strojenie po OBD wystarczy ale żeby było perfekcyjnie to warto chociażby sprawdzić jakie jest AFR w OL kiedy Korekty nic już nie powiedzą.
 
 
przemekm 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 CS Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 33
Skąd: Rybnik
Wysłany: 13-03-2017, 00:52   

Wielkie dzięki za odpowiedzi :)
A więc tak:
1) Jednak dokupię sobie to strojenie AFR. Mały koszt w porównaniu do całości, a będę miał pewność, że zrobiłem co mogłem, żeby silnik jak najlepiej pracował.
2) Zostanę przy wtryskach Barracuda 115.
3) Uszczelka faktycznie dostępna chyba tylko w ASO. W moim koszt około 30-40 zł (już zapomniałem), czas oczekiwania 3 dni.
4) Na początek ustawie te 40^C. Zobaczę jak to wyjdzie. Jeśli faktycznie będzie dość długo trwało zanim się przełączy to przy przeglądzie będę prosił o przestawienie w okolicach 25^C.

Montaż mam zaplanowany na koniec marca. Opiszę jak to wyszło i postaram się wrzucić jakieś zdjęcia.
 
 
łukasz_mb 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi Sport 1.6 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 55
Skąd: Międzybrodzie Bialskie
Wysłany: 19-03-2017, 13:19   

podpinam się pod temat bo początkiem kwietnia zakładam instalację. termin już umówiony. najprawdopodobniej będzie to stag qbox basic lub stag qnext z wtryskami hana. mam do zagazowanych pytanie bo zdecydowałem się na montaż instalacji pomimo świecąceej od jakiegoś czasu kontrolki check engine. błąd to P0421 - czyli albo nieefektywna praca katalizatora albo uszkodzenie sondy za katalizatorem. spalanie normalne. auto chodzi równo, nic się nie dzieje oprócz kontrolki. i teraz tak. wiem, że wiele osób miało problem z tym błędem w miśkach. jedni montują emulator sondy, inni wymieniają sondę, jeszcze inni kata. w zasadzie nie ma dobrego rozwiązania tego problemu bo na kata mnie nie stać a nie wiadomo czy emulator pomoże bo może się okazać że to sonda jest wadliwa po prostu i błąd i tak będzie wywalać. dlatego mam do Was pytanie. wyczytałem w internetach, że stag qnext ma opcję kasowania automatycznie w komputerze samochodu wybranych przez montażystę błędów. wiem że to "częściowe" rozwiązanie problemu a raczej jego zakopanie pod dywan ale prawda jest taka że dopóki nic mi się z autem nie dzieje a spalanie nie rośnie to nie mam zamiaru ładować kasy w diagnostykę i wymianę sondy lub kata. czy ktoś z Was wie może czy qnext faktycznie posiada taką opcję? czy była ona w qboxie basic? czy może macie jeszcze jakiś inny pomysł na załatwienie sprawy? montaż emulatora + automatyczne kasowanie błędu?

aha. spaliny w normie

z góry dzięki za podpowiedzi

tutaj opis z artykułu o qnext:
"Dodatkową, ważną z punktu widzenia zarówno montażysty jak i użytkownika funkcją jest automatyczny kasownik błędów w układzie OBD.
Układ OBD czuwa na jakością procesu spalania w silniku i w przypadku wykrycia nieprawidłowości zapisuje błąd, co najczęściej jest sygnalizowane kierowcy przez zaświecenie kontrolki awarii silnika. Niektóre błędy są mało istotne z punktu widzenia pracy silnika i automatyczny kasownik błędów OBD pozwala na ich samoczynne usuwanie, bez konieczności podłączania urządzeń zewnętrznych. Normalnie wymaga to wizyty w serwisie i podłączenia specjalnego urządzenia (skanera OBD). Oczywiście to montażysta, dzięki swojemu doświadczeniu, decyduje jakie błędy mają być usuwane automatycznie."

za: http://gazeo.pl/instalacj...tykul,8730.html
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-03-2017, 13:37   

W moim przypadku emulator zdał egzamin.
Wcześniej co pewien czas też wywalało P0421.
Spaliny miałem ok (badane na skp), sondy wg evoscana pracowały poprawnie.

Dobrze by było też sprawdzić jak działają sondy bo może któraś niedomaga.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
łukasz_mb 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi Sport 1.6 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 55
Skąd: Międzybrodzie Bialskie
Wysłany: 21-03-2017, 20:38   

jestem po diagnostyce. sondy działają prawidłowo. wychodzi na to że katalizator jednak działą nieefektywnie. mechanik próbował założyć emulator sondy ale się nie udało - jest tak zapieczona że nie dało się odkręcić. zostawił tak jak jest żeby nie szarpać na siłę i przypadkiem sondy nie uszkodzić. ustaliłem z nim że jadę założyć gaz a potem będziemy myśleć. pozostają dwie opcje
1 automatyczne ubijanie błędu poprzez komputer instalacji(jeśli faktycznie stag qnext taką opcję posiada)
2 odkręcenie sondy na siłę(pryskając wcześniej czymś na korozję) i próba instalacji emulatora - co nie koniecznie gwarantuje sukces

wymiana kata nie wchodzi na razie w grę

[ Dodano: 28-03-2017, 13:11 ]
Panowie mam jeszcze pytanie o butlę w kole zapasowym. Jaka pojemność najlepsza dla wersji kombi sport? Tak zeby przy zalaniu do pełna i jakichs bagażach z tylu auto mi za bardzo nie siedziało
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 29-03-2017, 20:22   

Ja mam zbiornik lpg 630-250 pojemność 62 litry wchodzi 53 litry,jedyny minus to trzeba wyciąć schowek plastikowy ale warto.To jest maksymalny jaki wchodzi do lancera oczywiście toroidalny.
_________________
zbychu74
 
 
Balon 
Forumowicz
Balon

Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 136
Skąd: Katowice
Wysłany: 31-03-2017, 09:12   

ja mam zbiornik 48l ustawiony by wchodziło 40-41l, wyciętą mam tylko środkową część półki tak aby pozostawić schowki, na 40l zrobię ok 420-460km
 
 
przemekm 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 CS Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 33
Skąd: Rybnik
Wysłany: 01-04-2017, 16:05   

Wczoraj odebrałem samochód z montażu. Samochód odstawiłem we wtorek 28.03 około 17.00, a w czwartek 30.03 około 17.30 miałem telefon, że jest zrobiony. Montaż w DAVANTI Katowice.

Zostały założone mniej więcej takie elementy jakie podawałem wcześniej:
Układ sterujący: STAG-4 Qbox Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: AC R01 150KM
Butla: GZWM 46l (630/200 mm)
Filtr: odstojnikowy Alex Ultra 360
Dysze: 2,3 mm
+ ściąganie kolektora do wiercenia
+ regulacja OBD + AFR
+ wlew pod klapką paliwa

Dostarczałem uszczelkę pod przepustnicę i pod kolektor - została zużyta tylko ta druga, bo przepustnicy nie trzeba było ściągać.
Po odbiorze przetestowałem samochód na autostradzie i nie zauważyłem różnicy na Pb i LPG. Samo przełączanie ani przez chwilę nie wpływa na pracę silnika - brak jakiejkolwiek zmiany wolnych obrotów. Podczas jazdy moment też nie jest wyczuwalny.

Poniżej wrzucam zdjęcia:
- przełącznik:
http://www.fotosik.pl/zdj...727f13d5a706328
- butla nr 1:
http://www.fotosik.pl/zdj...140b3eb579d98de
- butla nr 2:
http://www.fotosik.pl/zdj...c45ecac1aabf1fa
- silnik:
http://www.fotosik.pl/zdj...f59658d8180298b
- filtr:
http://www.fotosik.pl/zdj...9346bd50c59724b
- komputer:
http://www.fotosik.pl/zdj...b6c6985c46dd69c
- wtryskiwacze:
http://www.fotosik.pl/zdj...1f9869b07118401
- wtryskiwacz nr 2:
http://www.fotosik.pl/zdj...9693b6f0c8eadae
- wtryskiwacz nr 3:
http://www.fotosik.pl/zdj...a956fc53778c232
- reduktor (pod akumulatorem):
http://www.fotosik.pl/zdj...a3d8a66c9386a04
- zawór tankowania (niestety trzeba wykręcać - jest przerwa od korka benzyny około 1 cm i tyle samo brakuje żeby móc zamknąć klapkę, jak wszystko dobrze pomierzę to może będę skracał):
http://www.fotosik.pl/zdj...d559b250d218580

Proszę o opinie na temat montażu.
Jeżeli o mnie chodzi to jak na ten moment jestem zadowolony i polecam warsztat w którym robiłem instalację.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 01-04-2017, 17:00   

Jak robił Davanti to na pewno jest wszystko git.
_________________
zbychu74
 
 
Balon 
Forumowicz
Balon

Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 136
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-04-2017, 20:21   

przemekm - jak będziesz w Katowicach to daj znać, masz jakąś inną w bagażniku półkę? U mnie wlew LPG mieści się idealnie pod klapką wlewu benzyny, wykręcam tylko jak dolewam benzynę.
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 07-04-2017, 20:29   

przemekm napisał/a:
Proszę o opinie na temat montażu.

Profeska. Jaki koszt?
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-04-2017, 21:02   

Prawie idealnie tylko można było pokombinować z wlewem aby nie trzeba było go wykręcać po tankowaniu gazu a jedynie na czas tankowania beny, bo jest tam całkiem sporo miejsca.
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 07-04-2017, 21:58   

hmm a kolektor czy aby na pewno był demontowany?
 
 
przemekm 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 CS Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 33
Skąd: Rybnik
Wysłany: 07-04-2017, 23:42   

Balon - półkę mam raczej oryginalną (na 100% nie mogę być pewny bo samochodu nie mam od nowości), taką samą jaką widziałem we wszystkich innych egzemplarzach.

Haiku - koszt wysłałem Ci w wiadomości prywatnej. Nie wiem czy Davanti by odpowiadało, że tak publicznie o tym pisze, bo jest to rzecz ustalana indywidualnie. Ale ogólnie cena standardowa, taka jaka u wszystkich u których pytałem. Znalazłem jeden warsztat który zrobiłby parę stówek taniej, ale nie znałem żadnych opinii na ich temat.

plecho1 - no będę kombinował. Szkoda, że od razu nie wchodzi, ale już rozkręcałem sobie tą końcówkę pod pistolet, żeby zobaczyć czy i ile można skracać. Tak jak pisałem, muszę to jakoś dobrze pomierzyć i mam nadzieję, że się zmieści.

wyderka - przy odbiorze miałem tyle rzeczy do obejrzenia, że właściwie zapomniałem tego zweryfikować. Poszedłem teraz do auta, żeby się przyjrzeć czy są jakieś ślady. I już jestem pewny, że był odkręcany, bo... znalazłem całkowicie niedokręconą nakrętkę ze szpilki głowicy do kolektora :evil: Co teraz z tym zrobić? Na szybko dokręcać sam, czy mogę z tym poczekać do przeglądu po 1000 km (zostało mi około 550)? To była chyba nakrętka pomiędzy 3 i 4 cylindrem... :| Czy kolektor dokręca się tak jak samą głowicę, czyli od środka na zewnątrz?

Dzięki za opinie :)
 
 
Hrot 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer vii
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-11-2017, 11:06   

Witam
Mam okazje kupić lancera 1.6 z małym przebiegiem od znajomego.
Czy ktoś może polecić sprawdzonego gazownika z Trójmiasta ?
Druga sprawa czy jest tam komputer pokładowy który wyświetla spalanie średnie i tymczasowe ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.