Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie paliwo lejecie do swojego lancera ?
Autor Wiadomość
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 09-04-2017, 20:19   

Ot sedno sprawy, czystość i normy paliwa są ważniejsze niż liczba octanowa. Ja zawsze leje 95, po zalaniu 98 szału nie zauważyłem, zarówno w samochodzie jak i w motocyklu. Zazwyczaj samochód tankuje na Orlenie, rzadko na innych stacjach, różnicy nie zauważyłem. Motocykl tankuje na pierwszej lepszej stacji jak tylko kończy się paliwo w baku, jeżeli paliwo nie jest z domieszką "dodatków" to różnicy nie ma.
_________________

 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 09-04-2017, 20:41   

Nie ma różnicy jeżeli 95 jest dobrej jakości. Ja jednak swoje wiem i tankuję 98. :wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Sushi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CX_A 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2017
Posty: 91
Skąd: 22
Wysłany: 09-04-2017, 21:08   

Tankuję 98 ze względu na doświadczenie z 95. Jakość 95 w Polsce jest wątpliwa. A oszczędność w ciągu roku śmieszna. Każdy może mieć swoje zdanie i każdy przy swoim zostać.
Kiedyś chodziła taka opinia, że u nas 98 jest takiej jakości jak 95 na zachodzie, a 95 u nas to syf. Zresztą jak to ma być kontrolowane skoro każda stacja przed kontrolą jest o tym powiadamiana? Nie wiem jak jest z prywatnymi, bo na nich jest najwięcej zastrzeżeń, ale co roku na takich stacjach jak orlen, bliska, a ostatnio również na shellu w Łodzi i chyba gdzieś BP również były zastrzeżenia. W jednych regionach kraju jest tych przypadków więcej i w innych zdecydowanie mniej. Kontrole powinny być na znacznie większą skalę i więcej niż raz do roku. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale kary za wykrecie jakichś nieprawidłowości wynoszą kilka tys. zł. I kogo to ma wystraszyć? Sprawy sądowe zakładane przez klientów też nigdy nic nie zmieniły i nie zmienią.
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 09-04-2017, 21:35   

Czyli tankowanie paliwa 98 podyktowane jest jego czystością, to do mnie przemawia. Ja jeszcze pokusze się na dodatek do paliwa czyszczący układ paliwowy lub wtryskiwacze np. formy Forte
_________________

 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-04-2017, 23:46   

To troche z innej beczki ale o paliwie.
Kto się orientuje jak to jest z paliwem z USA. Tam jest paliwo do Lancera w tym Ralliarta 91 i 93 oktany czy to odpowiada naszemu 95 i 98? Znalazlęm jeszcze paliwo 98 RON. Czy to oznacza, że mapa kompa z tych samochodów będzie pasować do naszych europejskich odpowiedników. W instrukcji Ralliarta znalazłem, że paliwo jest 93 octany ale awaryjnie można wlać 91 octanów. U mnie na wlewie jest 98 czyli awaryjnie mogę wlać 95.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11-04-2017, 01:23   

grzesiopol napisał/a:
Kto się orientuje jak to jest z paliwem z USA

https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa#RON.2C_MON_i_DON
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-04-2017, 07:09   

To już czytałem. Chodzi mi czy na pewnika mogę sobie adoptować mapę do ecu silnika z kompa USA paliwa 93 octany lub tego 98 RON. Mam kilka map i kwestia czy jak wgram to będzie to śmigać u mnie.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
p4bLo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 23
Skąd: aaa
Wysłany: 15-04-2017, 09:05   

ja od początku tankuję Lancera na BP w Piekarach Śląskich, jest trochę drożej niż na pobliskich stacjach, Słyszałem też że BP - BP nie równe np. w Pyrzowicach lepiej nie tankować paliwa. Średnie zużycie paliwa na 32 tankowaniach do pełna 7,31 litra tylko po mieście.
_________________

 
 
Obywatel 
Forumowicz


Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 232
Skąd: Słupsk
Wysłany: 15-04-2017, 10:58   

p4bLo napisał/a:
ja od początku tankuję Lancera na BP w Piekarach Śląskich, jest trochę drożej niż na pobliskich stacjach, Słyszałem też że BP - BP nie równe np. w Pyrzowicach lepiej nie tankować paliwa. Średnie zużycie paliwa na 32 tankowaniach do pełna 7,31 litra tylko po mieście.


Który to już taki wpis pt. paliwowe "czar-mary" z dopisywaniem filozofii a to do miejsca tankowania, a to do rodzaju paliwa. Naprawdę trzeba chyba nie mieć innych problemów, żeby do takich rzeczy przywiązywać wagę.

O dawna tankuję wszystkie auta tam, gdzie najtaniej - najczęściej na stacjach przymarketowych i wszystkie jeżdżą jak złoto.
_________________
Był Lancer 1.3 '98 CK1A
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-04-2017, 02:30   

Obywatel, to nie "czary mary". Po prostu mając auto mało wysilone można jeździć na wszystkim - sławetny Mercedes W123 200D jak dostanie grzałkę przed pompą to na przepalonym oleju po frytkach chodzi jak złoto. Zrób to z nowoczesnym dieslem :wink:

Każdy nowoczesny silnik jest przystosowany do jazdy na paliwie w jakimś zakresie "zanieczyszczeń" a sterowniki zmieniają skład mieszanki tak, żebyś się nie zorientował.
Jak paliwo lipne to się dziwisz "gdzie ja tak jeździłem, że tak dużo spalił" :wink:
 
 
muchmorek 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-04-2017, 15:13   

W temacie paliwa, ale troche z innej beczki. Przygotowuje się własnie do serwisu wiosennego samochodu. Przegląd, oleje, filtry, klimatyzacja, pranie itp. Zastanawiam się nad jakimś dodatkiem do paliwa. Jeszcze nigdy nie korzystałem, ale czy dobrym pomysłem będzie przerzucić się na jakiś czas na 98 i dorzucić dodatek do paliwa? Chociażby coś takiego:

http://www.motochemia.pl/...50ml-p-176.html
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 19-04-2017, 17:17   

muchmorek, nie idź drogą K2, już lepiej zainwestuj w dodatek od Archoil 6200, pierwsze 3 tankowania dolewka 10ml, kolejne po 5ml.
Czy auto mniej pali nie wiem, ale na początku zimy trochę szarpał silnik na zimny po aplikacji do dnia dzisiejszego płynna praca silnika.
_________________
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 19-04-2017, 17:38   

Ja stosuje dodatki z LIQUI MOLY, ale nie po to żeby lancer mniej palił. :wink:
http://liquimoly.pl/index..._id=3&Itemid=29
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Obywatel 
Forumowicz


Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 232
Skąd: Słupsk
Wysłany: 19-04-2017, 18:07   

muchmorek napisał/a:
W temacie paliwa, ale troche z innej beczki. Przygotowuje się własnie do serwisu wiosennego samochodu. Przegląd, oleje, filtry, klimatyzacja, pranie itp. Zastanawiam się nad jakimś dodatkiem do paliwa. Jeszcze nigdy nie korzystałem, ale czy dobrym pomysłem będzie przerzucić się na jakiś czas na 98 i dorzucić dodatek do paliwa? Chociażby coś takiego:

http://www.motochemia.pl/...50ml-p-176.html


Ja pierdziele, ciąg dalszy kwadratury koła... Coś się z autem dzieje? Nie odpala? Nie ma mocy? Kopci? Jeśli nie, to przestań chłopie szukać dziury w całym, lej Pb95 i ciesz się życiem :)
_________________
Był Lancer 1.3 '98 CK1A
 
 
muchmorek 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-04-2017, 18:19   

Obywatel napisał/a:
Ja pierdziele, ciąg dalszy kwadratury koła... Coś się z autem dzieje? Nie odpala? Nie ma mocy? Kopci? Jeśli nie, to przestań chłopie szukać dziury w całym, lej Pb95 i ciesz się życiem :)


Wszystko jest okej i właśnie wolałbym żeby tak zastało jak najdłużej, stąd pytanie ;) . Wolę takie rzeczy robić na spokojnie, kiedy mam chwilę. Zwłaszcza że samochód za chwilę będzie miał nabite już 200k przebiegu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.