Pajero III - odpalanie i zmiana biegów na postoju |
Autor |
Wiadomość |
krzychu.dsg
Forumowicz
Auto: golf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Kwi 2017 Posty: 47 Skąd: z domu ;)
|
Wysłany: 25-04-2017, 22:01 Pajero III - odpalanie i zmiana biegów na postoju
|
|
|
Czy to normalne, żeby P3 odpalało tak po kilku zakręceniach i tak z lekkim oporem? Potrzeba 1-3 s żeby silnik załapał.
Do tego na postoju zmieniając biegi P-R-N-D czuć szarpnięcia i obroty spadają przy każdej zmianie- to norma? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 26-04-2017, 09:18 Re: Pajero III - odpalanie i zmiana biegów na postoju
|
|
|
krzychu.dsg napisał/a: | Czy to normalne, żeby P3 odpalało tak po kilku zakręceniach i tak z lekkim oporem? Potrzeba 1-3 s żeby silnik załapał.
Do tego na postoju zmieniając biegi P-R-N-D czuć szarpnięcia i obroty spadają przy każdej zmianie- to norma? |
Nie, to pompa wtryskowa. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
krzychu.dsg
Forumowicz
Auto: golf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Kwi 2017 Posty: 47 Skąd: z domu ;)
|
Wysłany: 26-04-2017, 10:42
|
|
|
A jak bardzo poważnie? I ile to może kosztować? |
|
|
|
 |
DonVito
Forumowicz
Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 70 Skąd: Ze WSI
|
Wysłany: 26-04-2017, 14:49 Re: Pajero III - odpalanie i zmiana biegów na postoju
|
|
|
krzychu.dsg napisał/a: | Czy to normalne, żeby P3 odpalało tak po kilku zakręceniach i tak z lekkim oporem? Potrzeba 1-3 s żeby silnik załapał.
Do tego na postoju zmieniając biegi P-R-N-D czuć szarpnięcia i obroty spadają przy każdej zmianie- to norma? |
Mam podobnie. Jak pojechałem do Pana od regeneracji pomp wtryskowych, zakręcił kilka razy rozrusznikiem i powiedział mi bym mu *** nie zawracał. Na razie przynajmniej.
Przy przełączeniu z P na D też czuję lekkie szarpnięcie, a obroty spadają przy każdej zmianie w górę.
Logiczne, tak ma być ... stała prędkość + wyższy bieg = niższe obroty.
PS
Czy paliwa premium, Verva na ten przykład też niszczą zbiornik paliwa i rurę wlewową ?
PS2
Jadę ( już, teraz ) wymienić filtr paliwa. Po 5tys.km. By zobaczyć co w środki trzeba go rozciąć ? czy jak ? |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 26-04-2017, 15:09
|
|
|
DonVito napisał/a: | PS
Czy paliwa premium, Verva na ten przykład też niszczą zbiornik paliwa i rurę wlewową ?
PS2
Jadę ( już, teraz ) wymienić filtr paliwa. Po 5tys.km. By zobaczyć co w środki trzeba go rozciąć ? czy jak ? |
PS1
Tak i to prawdopodobnie jeszcze bardziej
PS2
Wystarczy zlać paliwo z filtra np. do słoika i obejrzeć czy są opiłki - można pomóc sobie np.latarką |
|
|
|
 |
DonVito
Forumowicz
Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 70 Skąd: Ze WSI
|
Wysłany: 26-04-2017, 17:07
|
|
|
jepm napisał/a: |
PS1
Tak i to prawdopodobnie jeszcze bardziej
PS2
Wystarczy zlać paliwo z filtra np. do słoika i obejrzeć czy są opiłki - można pomóc sobie np.latarką |
PS1
Qrna, nie wierzę ... Verva nie dodatku Bio ... chyba.
PS2
Za późno. Paliwo zlane. Pozostaje rozcinanie filtra ... lub udawać że NIC się nie dzieje i następnym razem ... |
|
|
|
 |
krzychu.dsg
Forumowicz
Auto: golf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Kwi 2017 Posty: 47 Skąd: z domu ;)
|
Wysłany: 26-04-2017, 20:08
|
|
|
Cytat: | Mam podobnie. Jak pojechałem do Pana od regeneracji pomp wtryskowych, zakręcił kilka razy rozrusznikiem i powiedział mi bym mu *** nie zawracał. Na razie przynajmniej.
Przy przełączeniu z P na D też czuję lekkie szarpnięcie, a obroty spadają przy każdej zmianie w górę.
Logiczne, tak ma być ... stała prędkość + wyższy bieg = niższe obroty. |
1. A kiedy ten spec sprawdzał tę pompę? Z tego co czytałem to chyba lepiej wziąć się od razu za naprawę pompy, bo później może być drożej, znacznie.
2. Ze skrzynią chodziło mi oczywiście o przełączanie na postoju, to chyba logiczne, że przy zmianie biegu w górę obroty spadną.
[ Dodano: 26-04-2017, 22:06 ]
I co na to Zbyszek? |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 27-04-2017, 06:26
|
|
|
3 sec. kręcenia rozrusznikiem to długo,zużyta pompa, ale dopóki nie gaśnie po włączeniu na D lub R to można jeździć bez obawy. |
|
|
|
 |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 27-04-2017, 07:40
|
|
|
krzychu.dsg napisał/a: | Czy to normalne, żeby P3 odpalało tak po kilku zakręceniach i tak z lekkim oporem? Potrzeba 1-3 s żeby silnik załapał |
Pytanie zasadnicze jak szybko kręci na rozruszniku ? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 27-04-2017, 11:01
|
|
|
krzychu.dsg napisał/a: | A jak bardzo poważnie? I ile to może kosztować? |
Od 3000 zł do 4770 zł. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
krzychu.dsg
Forumowicz
Auto: golf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Kwi 2017 Posty: 47 Skąd: z domu ;)
|
Wysłany: 27-04-2017, 19:31
|
|
|
Szukam Pajero i jedno z nich miało takie objawy. Czyli raczej odrzucam tę opcję.
Swoją drogą w P4 też są takie problemy? |
|
|
|
 |
|