  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Regeneracja zacisku hamulcowego tylnego | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 MichciuGT  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant Kombi 6A13 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-04-2017, 10:20   Regeneracja zacisku hamulcowego tylnego
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć
 
 
Szukam miejsc gdzie profesjonalnie w okolicy Warszawy (najlepiej Targówka) regenerują zaciski hamulcowe - byłem w jednym miejscu w Markach i regeneracja jednego zacisku na tył wynosi w tej firmie 180zł - ogólnie firma wygląda na jak najbardziej w porządku, ale po pytaniach co wchodzi w skład regeneracji zacisku niczego konkretnego nie można się dowiedzieć, bo "tajemnica firmowa". 
 
Zależy mi na tym żeby zaciski były rozebrane, sprawdzony stan mechanizmu hamulca ręcznego (pokazanie mi w jakim był stanie) i naprawa zacisku, w zależności od tego co będzie potrzebne, tzn. albo tylko uszczelnienia + wyczyszczenie środka mechanizmu, albo wymiana jego wkładu, dobrze byłoby też gdyby zacisk był porządnie wyczyszczony i pomalowany na oryginalny kolor. | 
             
						
				_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l   
 
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125   
 
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI   
 
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Piwor  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: 730d 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3445 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-05-2017, 14:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kup regenerowany. | 
             
						
				_________________ 01270/KMM
 
 
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 
730d 2018 - | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-05-2017, 17:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Teoretycznie możesz kupić nowy zacisk za 199zł.
 
http://allegro.pl/zacisk-...6710270644.html *
 
Tylko trochę ta marka NTY mnie nie przekonuje    . 
 
Ja parę lat temu za nowy zacisk i jarzmo (TRW) na allegro płaciłem 300zł/szt.
 
Zacisk po regeneracji to koszt 150zł/szt + przeważnie trzeba odesłać stary lub uiścić kaucję.
 
http://allegro.pl/mitsubi...6777260115.html *
 
 
Swoją drogą na wszystkie części: samoregulator, uszczelki, tłoczek, odpowietrznik, piaskowanie i malowanie proszkowe trzeba liczyć około 200zł/szt w detalu.
 
 
 
*aukcję na chybił trafił z allegro | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 MichciuGT  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant Kombi 6A13 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-05-2017, 18:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to jest aukcja gdzie sprzedaje po regeneracji za 150zł w Markach:
 
http://allegro.pl/zacisk-...6797289599.html
 
A jak przywiezie się swój zacisk to pytając się o cenę, dostałem odpowiedź że 180zł / zacisk będąc na miejscu.
 
W każdym razie dostaje się 2 lata gwarancji i wie się że jest zrobiony porządnie zrobiony.
 
 
Bizi78, 
 
Może i sporo osób kupuje te zaciski na allegro - jak ktoś chce tanio naprawić i mieć wygląd jak nowe... ale dowiedziałem się że są zwykle niewymiarowe, przez co nie ma do nich części i po paru miesiącach zaczyna z nich cieknąć.
 
 
No i nie wiedziałem że zwykle kompleksowa regeneracja zacisku kosztuje ok 200zł... (tylko tam w Markach nie malują proszkowo, tylko sprejem jak dobrze widziałem.) 
 
 
[ Dodano: 01-05-2017, 19:15 ]
 
Piwor, jak dobrze widzę, to nawet bardziej opłaca się kupić regenerowany (tylko nie wiem czy jest gwarancja) za 300zł oba zaciski i zwrócić im swoje, niż za samą regeneracje płacić 360zł (no chyba że jest w czymś różnica...) | 
             
						
				_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l   
 
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125   
 
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI   
 
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-05-2017, 19:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na regenerowane przeważnie dają rok gwarancji.
 
Trwałość regeneracji zależy od jakości komponentów.
 
Moje śmigają już 4 rok bezproblemowo, szybko to zleciało i trzeba będzie je trochę przeczyścić    .
 
Najważniejsza mądrość usłyszana od kilku mechaników to używać ręcznego i nie mówię o drifcie tylko codziennym używaniu na postoju    . | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bzyk_R1  		  
		 
         Mitsumaniak Outlanderowiec
  
  
                  Auto: O1T LSRG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5375 Skąd: Pińczów TPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-05-2017, 19:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               U mnie na wiosce jak sam zdemontujesz i podrzucisz do piaskowania to kosztuje od 45-65 zł za KOMPLET    taka ciekawostka, firma zajmuje się piaskowaniem większych rzeczy. Podpytałem z ciekawości. Niestety nie malują piecowo a pasowałoby po tym. Czasem warto wyjechać za miasto bo na obrzeżach ceny są na prawdę przystępne. Niestety w stolicy często każą sobie słono płacić.
 
 
Więc później szukasz kogoś kto pomaluje, dokupujesz zestawy naprawcze, może nie trzeba wymieniać wszystkich tłoczków, i koszt całej operacji wygląda całkiem znośnie i efekt cacy. | 
             
						
				_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
 
Tam wszędzie, gdzie się pali,
 
Ty mi, o Panie, siłę daj,
 
Bym życie ludzkie ocalił. 
 
  
 
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343  ターボアウトランダー
 
Legenda we własnym garażu:  http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
 
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
 
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
 
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg      A czy Ty Gość już subskrybujesz? 
 
 
STOP HYBRID GO LPG | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-05-2017, 20:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tylko, że najlepiej po piaskowaniu natychmiast pomalować bo żeliwo lubi wilgoć i robota będzie o kant tyłka potłuc    .
 
Kiedyś pytałem w firmie piaskującej elementy typu konstrukcje to mi powiedzieli, że jak dmuchną to później przez miesiąc będą szukać zacisku na placu, taki mają sprzęt    .
 
Co do ceny podanej przeze mnie to wiadomo, że tłoczek trzeba sprawdzić ale wkładać zardzewiałka do odnowionego zacisku mija się z celem.
 
Samoregulator najlepiej wymienić bo skoro zapiekł się ręczny to ośka pewnie zardzewiała a z rudą wiadomo nie wyplenisz i problem pewnie powróci. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 MichciuGT  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant Kombi 6A13 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-05-2017, 08:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Podejrzewam że mechanizm w środku może być do wyczyszczenia lub wymiany, co prawda ręczny chodzi i hamuje, ale jak zaciągnie się go podczas jazdy to nie da rady zblokować kół, jedynie działa jako spowalniacz - na SKP wyszło chyba ok. 1KN, zarówno dźwigienka lewa i prawa chodzi dobrze, tylko jarzma lekko stały - przeczyściłem nasmarowałem i teraz chodzą i niema luzów, no i zaglądając pod gumę z z prawej strony nie było widać wżerów na tłoczku pod gumą, ale naderwała mi się ona jak wypchnąłem tłoczek :/
 
No i wkręcałem kluczem od szlifierki kątowej, dosyć ciężko to szło, a dowiedziałem się gdzieś czytając że jeśli wkręca się i tłoczek wchodzi, bez wciskania, to mechanizm też już coś kuleje. 
 
 
[ Dodano: 02-05-2017, 09:42 ]
 
 	  | Bizi78 napisał/a: | 	 		  | Tylko, że najlepiej po piaskowaniu natychmiast pomalować bo żeliwo lubi wilgoć i robota będzie o kant tyłka potłuc  . | 	  
 
Byłem przekonany że żeliwo i aluminium co najwyżej pokryje się swoim tlenkiem i później proces erozji przebiega bardzo powoli i nie jest szkodliwy, a się nagle o takich rzeczach dowiaduje przy regeneracji zacisku... myślałem że fabrycznie malują tylko po to żeby ładniej wyglądały. 
 
 
[ Dodano: 02-05-2017, 09:49 ]
 
 	  | Bzyk_R1 napisał/a: | 	 		  | U mnie na wiosce jak sam zdemontujesz i podrzucisz do piaskowania to kosztuje od 45-65 zł za KOMPLET  taka ciekawostka, firma zajmuje się piaskowaniem większych rzeczy. | 	  
 
Mam możliwość podjechać na wioskę do wujka i samemu wypiaskować... ale to tylko piaskowanie, no i pomalować sprejem z puszki to też nie jest duży problem, gorzej jak ma się kompleksowo zregenerować i uważać na każdy proces technologiczny regeneracji, bo jak coś źle się złoży to może później cieknąć i trzeba jeszcze raz rozbierać i robić kolejny raz na własny koszt, a nie na gwarancję.
 
 
 	  | Bzyk_R1 napisał/a: | 	 		  | Czasem warto wyjechać za miasto bo na obrzeżach ceny są na prawdę przystępne. Niestety w stolicy często każą sobie słono płacić.  | 	  
 
Racja, z wieloma rzeczami w Warszawie tak sprawa wygląda...
 
A ten zakład to i tak jest już na obrzeżach i cena wydaje się w takim przypadku uczciwa. 
 
 
 	  | Bzyk_R1 napisał/a: | 	 		  | Więc później szukasz kogoś kto pomaluje, dokupujesz zestawy naprawcze, może nie trzeba wymieniać wszystkich tłoczków, i koszt całej operacji wygląda całkiem znośnie i efekt cacy. | 	  
 
Kupiłem już zestaw naprawczy i szczypce łamane długie do segera... i dowiedziałem się w miejscu gdzie regenerują że nie przyjmują zestawów naprawczych, tylko dają swoje, no chyba że chce się mieć bez gwarancji i oszczędzić 20zł na zacisku... | 
             
						
				_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l   
 
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125   
 
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI   
 
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Piwor  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: 730d 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3445 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-05-2017, 17:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | MichciuGT napisał/a: | 	 		  | (tylko nie wiem czy jest gwarancja) | 	  
 
 
Pewnie tak. Jeśli w pudełku kupione, to rok. | 
             
						
				_________________ 01270/KMM
 
 
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 
730d 2018 - | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |