Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Ciężko odpala.
Autor Wiadomość
styszkiew 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 DID Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 7
Skąd: Internet
  Wysłany: 02-05-2017, 15:46   [3.2 DID] Ciężko odpala.

Witam .
Od miesiąca mam problem z moim Miśkiem.
Na początku odpalał od kopa (1-2 obroty rozrusznika) potem zaczął przebierać,
raz od kopa a czasem trzeba kręcić z 5 sek. zanim odpali.
Teraz za każdym razem ok 4-7 sek..
Auto z 2005r 3.2 DID. Przebieg 150tys.
Brak błędów (był EGR ale naprawiłem i błąd skasowałem), świece żarowe wszystkie sprawne, filtr paliwa wymieniony (w starym nie zaobserwowałem żadnych śmieci).
Akumulatory 3 letnie ale próbowałem z dodatkowym rozruchem i bez różnicy.
Nie ważne czy ciepły czy zimny zapala tak samo.
Jak zapali chodzi równo .
Filmik YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nrkxM6ROLOs
Proszę o jakieś sugestie.
 
 
wojtekkkkk 
Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 106
Skąd: lublin
Wysłany: 02-05-2017, 20:32   

jeśli wyeliminowane zapowietrzanie to pompa do regeneracji, na razie w niskiej lub umiarkowanej cenie.
 
 
Grzegorz76 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Ostróda
Wysłany: 03-05-2017, 09:19   

Mój zapala identycznie od samego początku jak go mam ok 40 tyś przejechałem
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 03-05-2017, 10:19   

Do ew. sprawdzenia zawór EGR i przepustnica dławiąca.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
wojtekkkkk 
Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 106
Skąd: lublin
Wysłany: 03-05-2017, 16:53   

czasem pomaga regulacja pompy, wszystko zależy od zużycia.
 
 
styszkiew 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3.2 DID Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 7
Skąd: Internet
  Wysłany: 04-05-2017, 20:53   

W jaki sposób sprawdzić czy pompa się nie zapowietrza.?
EGR robiłem ale czy on może mieć jakiś wpływ na odpalanie?.
Jak zapali to chodzi dosyć równo, podczas jazdy nie zauważyłem problemów z mocą.
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 04-05-2017, 21:24   

Mogą to być już słabsze aku. I od tego bym zaczął. Jeżeli miałbyś możliwość podłączenia dwóch nowych aku i sprawdzić, to możliwe, że zapalałby na dotyk. Druga rzecz, moim zdaniem, to nastawnik w pompie. Tego bym jednak nie ruszał. Niestety chyba nie ma w Polsce warsztatu, który profesjonalnie potrafiłby wyregulować nastawnik /pompę/ A jeżeli jest to bardzo proszę o informację bo sam mam taki sam problem po jego wymianie na nowy. Mój zapala z mocnym stukiem i też po ok dwóch obrotach. A przedtem było dobrze. W czasie mrozu jest lepiej.
_________________

 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 07-05-2017, 18:31   

No i nikt nie chce /nie może/ pomóc :cry:
_________________

 
 
kurpi 
Forumowicz


Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Mikołów
Wysłany: 08-05-2017, 07:23   

krzychu.dsg napisał/a:
PiotrC napisał/a:
Niestety chyba nie ma w Polsce warsztatu, który profesjonalnie potrafiłby wyregulować nastawnik /pompę/

Za to jest największy w Europie zakład zajmujący się regeneracją wtrysków i pomp wtryskowych, nawet w Twoim województwie :wink:

A jakbyś sprecyzował,słabo u mnie z jasnowidzeniem :D
_________________

 
 
Grzegorz76 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Ostróda
Wysłany: 08-05-2017, 19:35   

Ja jak kupiłem samochód to był świeżo po naprawie pompy. Poprzedni właściciel dał mi gwarancje i fakturę na pompę bo sam przyznał, że przed awarią pompy zapalał troszkę szybciej. Dzwoniłem do pompiarza, przesłałem mu filmik i powiedział, że trzeba minimalnie przestawić nastawnik ale wymontować pompę i mu przesłać. Spytałem czy ma przyrząd do ustawiania to mówił że nie ma. Twierdził że trzeba troszkę cofnąć nastawnik bo zapala z szarpnięciem. Tyle teorii a jeżdżę już 3 lata i nie mogę się zabrać za to i pewnie się nie zabiorę :D
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 08-05-2017, 21:04   

To może troszkę szerzej; Przy przebiegu 150 kkm samochód zaczął mieć objawy typowe dla uszkodzonej opiłkami z baku pompy wtryskowej. Zapalał się czek, silnik wchodził w tryb awaryjny, kopcił na czarno. Zacząłem od wymiany zbiornika /oryginalny nowy Mitsubishi/ wszystkich przewodów łącznie z wlewem paliwa i filtrem. Kontaktowałem się z Panem Zbyszkiem ale chyba miał nadmiar klientów lub zły humor bo zupełnie mnie "olał" :wink: Wyszukałem więc zakład firmowany przez Boscha na zachodzie kraju i po ustaleniu terminu dowlokłem się do nich. Po rozebraniu pompy okazało się, że nie dotarły do niej żadne opiłki powłoki zbiornika paliwa. Stwierdzono jedynie nalot w środku pompy z brudnego paliwa i ciężko chodzący tłok. Po pomiarach na urządzeniu okazało się, że nastawnik ma niewłaściwe napięcie i również go wymieniono na nowy firmy Bosch. Po umyciu pompy, wymianie uszczelek ustawiono pompę na przyrządzie Boscha i zamontowano do samochodu. Silnik po uruchomieniu chodzi prawidłowo i cicho choć ma trochę większy "dołek" do 2 tys obrotów. Mechanicy byli zachwyceni stanem silnika i samochodu. Jednak zapalanie silnika, szczególnie gorącego jest fatalne, z rzegotem i stukiem. Zimny dużo lepiej a w mrozy miękko choć nie zawsze. Dlatego też nie reklamowałem naprawy bo liczyłem na cud samonaprawy :P A też nie uśmiechała mi się ponowna jazda 500 km w jedną stronę. Teraz jednak widzę, że chyba nie ma innego wyjścia :? Może Ktoś może coś poradzić ? Może ustawienie pompy po przeglądzie nie wymaga takich specjalistycznych urządzeń i jej demontażu z samochodu ? Jakiś zakład na Śląsku, Krakowie, Opolu ? Czy serwisy Mitsu robią takie rzeczy ? Pomóżcie Koledzy ! :) :)
_________________

 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 09-05-2017, 00:21   

...jakieś błędy zapisuje?
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
wojtekkkkk 
Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 106
Skąd: lublin
Wysłany: 09-05-2017, 07:05   

Przyjedź z do mnie, naprawię w jeden dzień.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-05-2017, 08:36   

PiotrC napisał/a:
Kontaktowałem się z Panem Zbyszkiem ale chyba miał nadmiar klientów lub zły humor bo zupełnie mnie "olał" :wink: :)

Nie raz tak jet że jest kumulacja klientów albo coś robię i ciężko skopić się na kilku rzeczach naraz.

Zadzwoń dzisiaj
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 09-05-2017, 14:52   

Dziękuję bardzo Koledzy !
Niebawem się skontaktuję. Oczywiście w dzisiejszych czasach każdy jest zagoniony i absolutnie do nikogo nie mam pretensji.
Pozdrawiam wszystkich
Piotr
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.