[3.2 DID] Ciężko odpala. |
Autor |
Wiadomość |
styszkiew
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 7 Skąd: Internet
|
Wysłany: 02-05-2017, 15:46 [3.2 DID] Ciężko odpala.
|
|
|
Witam .
Od miesiąca mam problem z moim Miśkiem.
Na początku odpalał od kopa (1-2 obroty rozrusznika) potem zaczął przebierać,
raz od kopa a czasem trzeba kręcić z 5 sek. zanim odpali.
Teraz za każdym razem ok 4-7 sek..
Auto z 2005r 3.2 DID. Przebieg 150tys.
Brak błędów (był EGR ale naprawiłem i błąd skasowałem), świece żarowe wszystkie sprawne, filtr paliwa wymieniony (w starym nie zaobserwowałem żadnych śmieci).
Akumulatory 3 letnie ale próbowałem z dodatkowym rozruchem i bez różnicy.
Nie ważne czy ciepły czy zimny zapala tak samo.
Jak zapali chodzi równo .
Filmik YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nrkxM6ROLOs
Proszę o jakieś sugestie. |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 02-05-2017, 20:32
|
|
|
jeśli wyeliminowane zapowietrzanie to pompa do regeneracji, na razie w niskiej lub umiarkowanej cenie. |
|
|
|
 |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 03-05-2017, 09:19
|
|
|
Mój zapala identycznie od samego początku jak go mam ok 40 tyś przejechałem |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 03-05-2017, 10:19
|
|
|
Do ew. sprawdzenia zawór EGR i przepustnica dławiąca. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 03-05-2017, 16:53
|
|
|
czasem pomaga regulacja pompy, wszystko zależy od zużycia. |
|
|
|
 |
styszkiew
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 7 Skąd: Internet
|
Wysłany: 04-05-2017, 20:53
|
|
|
W jaki sposób sprawdzić czy pompa się nie zapowietrza.?
EGR robiłem ale czy on może mieć jakiś wpływ na odpalanie?.
Jak zapali to chodzi dosyć równo, podczas jazdy nie zauważyłem problemów z mocą. |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 04-05-2017, 21:24
|
|
|
Mogą to być już słabsze aku. I od tego bym zaczął. Jeżeli miałbyś możliwość podłączenia dwóch nowych aku i sprawdzić, to możliwe, że zapalałby na dotyk. Druga rzecz, moim zdaniem, to nastawnik w pompie. Tego bym jednak nie ruszał. Niestety chyba nie ma w Polsce warsztatu, który profesjonalnie potrafiłby wyregulować nastawnik /pompę/ A jeżeli jest to bardzo proszę o informację bo sam mam taki sam problem po jego wymianie na nowy. Mój zapala z mocnym stukiem i też po ok dwóch obrotach. A przedtem było dobrze. W czasie mrozu jest lepiej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 07-05-2017, 18:31
|
|
|
No i nikt nie chce /nie może/ pomóc |
_________________
 |
|
|
|
 |
kurpi
Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2016 Posty: 82 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 08-05-2017, 07:23
|
|
|
krzychu.dsg napisał/a: | PiotrC napisał/a: | Niestety chyba nie ma w Polsce warsztatu, który profesjonalnie potrafiłby wyregulować nastawnik /pompę/ |
Za to jest największy w Europie zakład zajmujący się regeneracją wtrysków i pomp wtryskowych, nawet w Twoim województwie |
A jakbyś sprecyzował,słabo u mnie z jasnowidzeniem |
_________________
 |
|
|
|
 |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 08-05-2017, 19:35
|
|
|
Ja jak kupiłem samochód to był świeżo po naprawie pompy. Poprzedni właściciel dał mi gwarancje i fakturę na pompę bo sam przyznał, że przed awarią pompy zapalał troszkę szybciej. Dzwoniłem do pompiarza, przesłałem mu filmik i powiedział, że trzeba minimalnie przestawić nastawnik ale wymontować pompę i mu przesłać. Spytałem czy ma przyrząd do ustawiania to mówił że nie ma. Twierdził że trzeba troszkę cofnąć nastawnik bo zapala z szarpnięciem. Tyle teorii a jeżdżę już 3 lata i nie mogę się zabrać za to i pewnie się nie zabiorę |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 08-05-2017, 21:04
|
|
|
To może troszkę szerzej; Przy przebiegu 150 kkm samochód zaczął mieć objawy typowe dla uszkodzonej opiłkami z baku pompy wtryskowej. Zapalał się czek, silnik wchodził w tryb awaryjny, kopcił na czarno. Zacząłem od wymiany zbiornika /oryginalny nowy Mitsubishi/ wszystkich przewodów łącznie z wlewem paliwa i filtrem. Kontaktowałem się z Panem Zbyszkiem ale chyba miał nadmiar klientów lub zły humor bo zupełnie mnie "olał" Wyszukałem więc zakład firmowany przez Boscha na zachodzie kraju i po ustaleniu terminu dowlokłem się do nich. Po rozebraniu pompy okazało się, że nie dotarły do niej żadne opiłki powłoki zbiornika paliwa. Stwierdzono jedynie nalot w środku pompy z brudnego paliwa i ciężko chodzący tłok. Po pomiarach na urządzeniu okazało się, że nastawnik ma niewłaściwe napięcie i również go wymieniono na nowy firmy Bosch. Po umyciu pompy, wymianie uszczelek ustawiono pompę na przyrządzie Boscha i zamontowano do samochodu. Silnik po uruchomieniu chodzi prawidłowo i cicho choć ma trochę większy "dołek" do 2 tys obrotów. Mechanicy byli zachwyceni stanem silnika i samochodu. Jednak zapalanie silnika, szczególnie gorącego jest fatalne, z rzegotem i stukiem. Zimny dużo lepiej a w mrozy miękko choć nie zawsze. Dlatego też nie reklamowałem naprawy bo liczyłem na cud samonaprawy A też nie uśmiechała mi się ponowna jazda 500 km w jedną stronę. Teraz jednak widzę, że chyba nie ma innego wyjścia Może Ktoś może coś poradzić ? Może ustawienie pompy po przeglądzie nie wymaga takich specjalistycznych urządzeń i jej demontażu z samochodu ? Jakiś zakład na Śląsku, Krakowie, Opolu ? Czy serwisy Mitsu robią takie rzeczy ? Pomóżcie Koledzy ! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 09-05-2017, 00:21
|
|
|
...jakieś błędy zapisuje? |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 09-05-2017, 07:05
|
|
|
Przyjedź z do mnie, naprawię w jeden dzień. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 09-05-2017, 08:36
|
|
|
PiotrC napisał/a: | Kontaktowałem się z Panem Zbyszkiem ale chyba miał nadmiar klientów lub zły humor bo zupełnie mnie "olał" |
Nie raz tak jet że jest kumulacja klientów albo coś robię i ciężko skopić się na kilku rzeczach naraz.
Zadzwoń dzisiaj |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 09-05-2017, 14:52
|
|
|
Dziękuję bardzo Koledzy !
Niebawem się skontaktuję. Oczywiście w dzisiejszych czasach każdy jest zagoniony i absolutnie do nikogo nie mam pretensji.
Pozdrawiam wszystkich
Piotr |
_________________
 |
|
|
|
 |
|