[3.2 DID] Napięcie ładowania P3 3.2DiD |
Autor |
Wiadomość |
paweuuu
Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 32 Skąd: Bolechowice
|
Wysłany: 24-04-2017, 11:39 [3.2 DID] Napięcie ładowania P3 3.2DiD
|
|
|
Cześć,
Mam roczny akumulator Topla w P3. Parę dni temu po ok 10h postoju przy +10°C nie udało mi się odpalić auta. Poratował mnie znajomy, auto zapaliło po 10s pożyczania prądu.
Przejechałem 20km jadąc tylko na światłach mijania. Auto po 30 min postoju znowu nie odpaliło.
Po dojechaniu do domu okazało się, że w spoczynku akumulator ma 12.2V. Ładowanie 12.6.
Naładowałem aku prostownikiem (mikroprocesorowy) i teraz w spoczynku mam 13.2V a ładowania bez obciążenia 14.3-14.4
Dołączenie świateł, ogrzewania szyby, dmuchawy, radia i robi się 13.3V.
Czy to jest okej? Panowie elektromechanicy twierdzą, że tak i że bez wypatroszenia alternatora nie wiele da się powiedzieć.
Czy ktoś miał podobny problem?
Pozdrawiam,
P |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 24-04-2017, 19:28
|
|
|
paweuuu napisał/a: | w spoczynku mam 13.2V a ładowania bez obciążenia 14.3-14.4 Dołączenie świateł, ogrzewania szyby, dmuchawy, radia i robi się 13.3V.
Czy to jest okej? Panowie elektromechanicy twierdzą, że tak i że bez wypatroszenia alternatora nie wiele da się powiedzieć. |
Alternator pracuje właściwie i napięcia są poprawne.
Natomiast w przypadku uszkodzenia nietrwałego może być tak, że nawet po wypatroszeniu alternatora panowie elektromechanicy niewiele powiedzą.
W tej sytuacji - jedyna rada, to poczekać aż usterka się "utrwali". |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-04-2017, 21:09
|
|
|
Może posprawdzaj i przeczyść główne masy po między akumulatorem i silnikiem i karoserią bo czasem słaby kontakt w takim miejscu powoduje spadki napięcia i w efekcie niedoładowanie akumulatora. Możesz też sprawdzić to za pomocą przewodów rozruchowych robiąc jednym masę po między akumulatorem a silnikiem a drugim też masę po między akumulatorem a karoserią. Jak sytuacja się poprawi to będziesz miał pewność co powoduje problem. |
|
|
|
 |
paweuuu
Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 32 Skąd: Bolechowice
|
Wysłany: 24-04-2017, 22:56
|
|
|
Dzięki Panowie,
Zastanowię się czy to ruszać...
Pojawił się kolejny problem i już rozkładam ręce. Nie wiem czy ma coś wspólnego z alternatorem.
Spróbowałem sprawdzić czy coś nie zjada aku gdy auto jest wyłączone. Podpiąłem szeregowo multimetr na 15 min. Coś pobiera 0.05A - ok, spoko. Chyba niewiele.
Po paru godzinach wsiadłem w P3 i po przejechaniu paruset metrów auto na luzie głośniej chodzi i silnik się telepie. Dodanie choć odrobiny gazu (1100obr) uspokaja motor...Nie jest to zjawisko, które występuje cały czas. Tylko czasem w trakcie jazdy i postoju. Dodam, że komputer cały czas podwyższa i obniża obroty do ok. 1000. Klima, dmuchawa itp. wyłączone.
W aucie filtr paliwa MANN i ok 7tyś przebiegu, niewiele paliwa w baku. Roczna instalacja paliwowo-zbiornikowa.
r-a-t-u-n-k-u.... |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 25-04-2017, 05:22
|
|
|
co do ładowania, sprawdź czy paski są odpowiednio naciągnięte, silnik rozgrzać porządnie i ew odczytać kody wsterek |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 25-04-2017, 20:10
|
|
|
Jak pisze kolega, sprawdź paski alternatora , obydwa . Lubią się luzować i wtedy szybko się wycierają , wymieniać najlepiej dwa. Trochę żle pomyślane z tymi dwoma paskami bo jeden zawsze puszcza pierwszy i drugi ma większe obciążenie . To ładowanie 12,6 V trochę dziwne ... |
|
|
|
 |
paweuuu
Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 32 Skąd: Bolechowice
|
Wysłany: 26-04-2017, 17:18
|
|
|
Diagnoza elektromechanika:
Stopiona izolacja stojana. Faktycznie stojan miał pełno zastygniętych kulek emalii w okół siebie.
Szczotek było 3/4. Wymienione dwa łożyska.
Ładowanie teraz wcale nie jest wyższe... No nic. Mam nadzieje, że będzie dobrze.
Paski naciągnięte.
Cytat: | Możesz też sprawdzić to za pomocą przewodów rozruchowych robiąc jednym masę po między akumulatorem a silnikiem a drugim też masę po między akumulatorem a karoserią. Jak sytuacja się poprawi to będziesz miał pewność co powoduje problem. |
Sprawdzę...
[ Dodano: 04-05-2017, 22:22 ]
No i wracam do Was znowu
Pajero po przejechaniu 500km znowu nie ładuje. Prawdopodobnie akumulator w kosz. Rozładował się do 10V (do myślenia mi dał dłuższy rozruch i ledwie świecące podświetlenie zegarów).
Alternator teraz w ogóle nie ładuje. Moze 0.4V więcej na włączonym.
Czy jak odepnę aku na włączonym silniku to auto powinno zgasnąć?
Co i jak mogę jeszcze sprawdzić? |
|
|
|
 |
krzychu.dsg
Forumowicz
Auto: golf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Kwi 2017 Posty: 47 Skąd: z domu ;)
|
Wysłany: 04-05-2017, 23:21
|
|
|
paweuuu napisał/a: | Prawdopodobnie akumulator w kosz. Rozładował się do 10V |
Jeśli jest w miarę świeży to wcale nie. Polecam wrzucić go pod dobrą ładowarkę i powinien jeszcze pojeździć. |
|
|
|
 |
paweuuu
Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 32 Skąd: Bolechowice
|
Wysłany: 07-05-2017, 18:49
|
|
|
No cóż, jutro jadę na sprawdzenie alternatora. Prawdopodobnie regulator napięcia (prostownik) klęknął.
Czy ktoś wie gdzie go kupić? Nigdzie nie mogę znaleźć a ASO krzyczy sobie 1200 brutto. (sam alternator 5500!) |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
|
|
|
 |
|