Obroty biegu jałowego |
Autor |
Wiadomość |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-04-2017, 12:20
|
|
|
Cramer87 napisał/a: | Gdzie mozna kupic ewentualnie uszczelke przepustnicy poza ASO? |
Mitsustyle, ale i tak prawie 28zł kosztuje + wysyłka, to już chyba taniej wyjdzie w ASO na miejscu zamówić. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
rudi88
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 262 Skąd: to przypełzło?
|
Wysłany: 19-04-2017, 14:49
|
|
|
Dodam tu mój opis z innego tematu o mojej walce z przepustnicą.
Nieraz obroty mi trochę skakały więc naszło mnie na czyszczenie przepustnicy. Przepustnicę wyciągnąłem z auta i wymyłem porządnie w benzynie ekstrakcyjnej, łącznie z silniczkiem krokowym.
Po złożeniu zrobiłem adaptację obrotów ale utrzymywały się na 1400. Dodatkowo nie chciały z wyższych obrotów spadać normalnie tylko skokowo. Skręcenie śrubką od obrotów na max obniżyło obroty do 1200.
Po niewielkim odcinku przejechanym zapaliła się kontrolka silnika. Pojechałem do znajomego do warsztatu. Podpiął auto pod kompa i stwierdził że błąd wolnych obrotów, prawdopodobnie krokowiec. Pomierzył miernikiem krokowiec i wychodziło że wszystko w porządku.
Konsultowałem problem jeszcze z dwoma znajomymi mechanikami i każdy rozkładał ręce i kazał szukać przepustnicy. Ponieważ jedyna dostępna na allegro kosztowała 499 to szukałem dalej rozwiązania problemu. Nie dawało mi spokoju że przed czyszczeniem wolne obroty poniżej 800 były i mycie pogorszyło sprawę.
Po kilku dniach wyjąłem przepustnicę żeby dokładniej ją obejrzeć. I wypatrzyłem że z jednej strony talerzyka jest szpara na około milimetr. Po prostu talerzyk się wyrobił. Przed myciem było dużo nagaru i to uszczelniało przepustnicę.
Trochę pogłówkowałem i stwierdziłem że spróbuję sam sobie z tym poradzić. Rozwierciłem zaklepane śrubki i wyjąłem talerzyk. Rozklepałem go na imadle młotkiem i dalej bawiłem się pilniczkiem. Szlifowanie i dopasowanie zajęło ponad godzinkę, udało się osiągnąć duże zmniejszenie prześwitu miedzy talerzykiem a gardzielą. Przykręciłem talerzyk na nowe śrubki wklejone na klej do gwintów.
Po złożeni przepustnicy i zrobieniu adaptacji obroty spadły poniżej 800 i już nie szaleją.
Nie twierdzę że u ciebie będzie ten sam problem ale warto sprawdzić.
Gdyby nie problem z kupnem używanej przepustnicy to prawdopodobnie bym się nie brał za tą naprawę. Ale za to mam satysfakcję że się udało małym nakładem finansowym.
Jeżdżę tak już półtora roku i jest ok. |
|
|
|
 |
Cramer87
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 20-04-2017, 09:09
|
|
|
Dzięki za odzew.
Wczoraj wyjolem krokowca jeszcze raz i zatkalem jego kanal palcem. Nastepnie druga osoba zapaliła auto, obroty spadly do jakis 900 rpm.
Czyli wynikaloby ze to wina krokowca poniewaz nie wysuwa sie na tyle zeby uszczelnic powierzchnie kontaktu.
Przed tym zabiegiem dodatkowo wywalilo bład P0505 idling speed regulator wadliwe dzialanie.
Kilka pytań:
1. Jaki powinien byc max. wysunięcie krokowca? Czy poprzez zmierzenie samej rezystancji można stwierdzic czy jest on ok? Jaki jest part number sliniczka (U mnie jest tylko oznaczenie 5323 i logo Mitsu)? Byc może w pojezdzie innej marki jest ten sam? Na allegro obecnie jest zamiennik za 329 ZL? Ale nie wiem czy jego oznaczenie jest poprawne Czy pod silniczkiem powinien byc oring? Bo u mnie go nie ma.
2. Za co odpowiedzialny jest element cos ala spręzyna oznaczony na czerowno na schemacie?
Dekiel ktory ma wyciecie cos ala fasolka przykrecany jest 1 śrubą. Możliwa jest regulacja. U mnie mniej wiecej ustawiony jest po środku.
3. Jaki powinien byc prześwit pomiedzy talerzykiem przepustnicy a otworem? Pamietam że gdzieś na forum był link do jakiejś ruskiej strony, gdzie ogolnie byla pokazana cała instrukcja obsługii pojazdu i diagnostyki. Ma ktoś może linka?
4. Lepiej kupic uzywana przepustnie cena ok 450 zl czy silniczek krokowy za 350?
5. Śruba regulujaca bieg jałowy ? Jak powinna byc ustawiona? Ile obrotó ją odkrecic od pozycji zakrecenia?
https://zapodaj.net/9ef433fd3e99a.png.html
https://zapodaj.net/9ef433fd3e99a.png.html |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-04-2017, 10:19
|
|
|
Cramer87 napisał/a: | Czy pod silniczkiem powinien byc oring? |
Tak, w ASO straszne pieniądze za ten kawałek gumki wołają .
Cramer87 napisał/a: | 2. Za co odpowiedzialny jest element cos ala spręzyna oznaczony na czerowno na schemacie? |
A czasem to nie jest sprężyna od linki gazu. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Cramer87
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 20-04-2017, 20:13
|
|
|
Dziś znowu wyciagnąlem silniczek zeby zobaczyc czy jest oring. Niestety go nie ma (wczesniej mogl byc, byc moze przy wyciaganiu gdzies mi spadl, niestety nie ma szans go teraz znaleźć). Spróbuje dobrać jakiś oring.
Załączam zdjęcie silniczka z strzałką gdzie wg mnie powinien byc oring.
https://zapodaj.net/6e5f0bf7b8e2c.jpg.html
Jak uda mi sie dobrac oring to w sobote dalej bede sie z tym meczyl. Ciekawe czy to pomoże?
Wie ktoś może czy silniczek w 1.6 jest taki sam jak w 2.0?
Element na schemacie o ktory mi chodzi w poniższym linku:
https://zapodaj.net/d78cd25029d07.jpg.html
Po odkrecenu srubki dekielkiem mozna obracać. Nie wiem za co odpowiedzialny jest ten element.
Udało sie możne komus odnaleźć linka do tej ruskiej stronki z diagnostyka/obsluga??? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Cramer87
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 23 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 20-04-2017, 21:25
|
|
|
Czesc
Dzięki Bizi78.
Wiesz może o co kaman z tym dekielkiem widocznym na zdjęciu pod spodem przepustnicy? Moze on tez dawkuje powietrze i łączy sie z kanałem od krokowca?
Mam tą instrukcje po rusku (dzis ja troche tłumaczylem). W sobote bede sprawdzal rezystancje.
Chodzilo mi o ta strone:
https://autorambler.ru/bz/remont/LANCER_steeringSyst_5/brand153model80modif34144tag335.html
Gdzies tam są dokłade opisy co o jak ustawiac w przepustnicy. Niestety nie dzialają mi zdjecia na Mozilli i Internet Explorer (nawet po wył. ochrony). Tematu z przepustnica trzeba tam szukac niestety na czuja.
Mógły ktoś sprawdzić czy po załadowaniu linka wyskakuja wszystie zdjecia? |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-04-2017, 20:14
|
|
|
Cramer87 napisał/a: | Mógły ktoś sprawdzić czy po załadowaniu linka wyskakuja wszystie zdjecia? |
Widać znowu coś zmieniają na tej stronce. To nie pierwszy raz. Trzeba poczekać aż skończą i szukać od nowa- stare linki mogą nie działać. Ostatni trwało to jakieś pół roku niestety... |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 13-05-2017, 07:16
|
|
|
rudi88, mam to samo. Po czyszczeniu przepustnicy (ja jednak nie odkręciłem korkowca) obroty 1300, po skręceniu śrubki obroty spadły na. 1100.
Dalej nie mam pomysłu jak je obniżyć.
Czy u Was po zdjęciu wtyczki od korkowca obroty jakos sie zmieniają? |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
rudi88
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 262 Skąd: to przypełzło?
|
Wysłany: 13-05-2017, 09:46
|
|
|
Jak wyciągniesz przepustnicę to popatrz pod światło czy są duże szczeliny przy talerzyku. U mnie z jednej strony był wyrobiony na prawie milimetr i puszczał za dużo powietrza.
Jaki masz przebieg? Bo jestem ciekawy czy to kwestia felernego elementu czy zużycie. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 13-05-2017, 11:43
|
|
|
rudi88, nie, czegos takiego nie ma. Jeszcze sie z czymś takim nie spotkałem w żadnym aucie.
Przebieg 174600.
[ Dodano: 14-05-2017, 20:04 ]
Juz znalazłem co u nie było. W talerzyku jakis cap wywiercił mała dziurkę. Była tez zapackana silikonem ktory nieświadomie wymylem czyszcząc przepustnice.
ludzie to maja wyobraźnie. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
|