Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:54
[I 2.4 MIVEC] Kilka pytań
Autor Wiadomość
Rafikozja 
Nowy Forumowicz
Świeżak

Auto: Mitsubishi Outlander Igen. 04r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2017
Posty: 25
Skąd: Sandomierz
  Wysłany: 16-05-2017, 22:29   [I 2.4 MIVEC] Kilka pytań

Witam wszystkich :wink: . Jestem nowy na tym portalu. Mam na imię Rafał i pochodzę z Sandomierza. Ostatnio stałem się posiadaczem Outlandera 1 generacji z 2004 roku, z silnikiem 2,4 Mivec (kod silnika 4G69). Chciałbym zapytać co w tym aucie należy wymienić, w przypadku rozrządu? Czy są to tylko 2 paski, 3 rolki i napinacz hydrauliczny, czy jest tam też pompa? (parę osób mówiło mi, że nie ma pompy). Czy przy wymianie oleju zastosować 5W-40 syntetyczny + filtr oleju i powietrza (filtr paliwa niewymienialny?). Czy znacie może dobrego mechanika ze świętokrzyskiego (najlepiej okolice Sandomierza), który mógłby się tym zająć? Myślałem o zakładzie BRC w Tarnowie, ponieważ ma bardzo dobre opinie i był tam kiedyś (podobno) serwis Mitsubishi. Ponadto w przyszłości będę chciał tam zagazować to auto.
Czy zapomniałem o czymś jeszcze przy serwisie auta sprowadzonego z Niemiec, z przebiegiem 177000km? Nie wiem co było tam zrobione a co nie.
Z góry dziękuję za pomoc i oczywiście postaram się pomóc w przyszłości innym użytkownikom forum (gdy sam zdobędę niezbędne doświadczenie z tym autem;)
_________________
Mitsubishi Outlander Igen. 2004r. 2378cm3 MIVEC. Wersja Sport.
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 16-05-2017, 22:53   

Pompa siedzi po drugiej stronie silnika, nie jest na rozrządzie więc możesz sobie ją darować. 2 paski, 3 rolki, napinacz co drugą wymianę rozrządu - ale jak masz oryginał to ja bym go nie zmieniał - zamienniki awaryjne. Zwróć uwagę, że w 2.4 mivec zawory nie są hydrauliczne i ich regulacja odbywa się ręcznie - szczelinomierzem. Olej może być 5W40 albo 10W40. Resztę wyszukasz na forum.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 16-05-2017, 23:02   

Filtr paliwa jest w baku u podstawy pompy, i rzeczywiście się go nie wymienia choć da się go wydostać. Pompę wody lepiej sobie nie darować tylko zrzucić i ocenić jak wygląda, choć jak pisał przedmówca jest łatwiej bo napędza ją wielorowkowy nie zębaty. Co do gazu polecam STAGa i bez żadnych lubryfikacji.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Rafikozja 
Nowy Forumowicz
Świeżak

Auto: Mitsubishi Outlander Igen. 04r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2017
Posty: 25
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 17-05-2017, 08:31   

Dziękuję za pomoc Panowie;) Co do napinacza, to nie wiem czy jest oryginalny? Mam książkę serwisową od tego auta, ale nie idzie z niej ogarnąć co i jak. Ktoś kiedyś pisał na tym forum, żeby dla świętego spokoju wymienić też pompę, ale może rzeczywiście jak podjadę do mechanika w Tarłowie, to ocenimy jej stan. Ta sama osoba napisała też, pozwolę sobie zacytować: "zblokować wałek balansowy aby silnik nie wpadał w duże wibracje po montażu". Rozumiem przez to, że jeżeli ktoś się nie zna na tym silniku, to może to zrobić źle? Chciałbym zrobić ten rozrząd możliwie jak najszybciej, ponieważ boję się, że coś może uszkodzić się przy silniku (oby nie). Jeżeli chodzi o tarcze hamulcowe, to w dalszym ciągu polecacie Textar wentylowane? Dlaczego instalacja gazowa ma być bez lubryfikacji? Czy instalacja CZAKRAM nie nada się do tego auta? Słyszałem dobre opinie o tej instalacji w tym aucie;)
Raz jeszcze dziękuję za pomoc :D
_________________
Mitsubishi Outlander Igen. 2004r. 2378cm3 MIVEC. Wersja Sport.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-05-2017, 08:51   

Rafikozja napisał/a:
Rozumiem przez to, że jeżeli ktoś się nie zna na tym silniku, to może to zrobić źle?
Tak. Jest duże prawdopodobieństwo.
 
 
Rafikozja 
Nowy Forumowicz
Świeżak

Auto: Mitsubishi Outlander Igen. 04r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2017
Posty: 25
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 17-05-2017, 14:59   

Zapisałem się do tego mechanika w Tarnowie. Wyliczył ponad 1600zł z robocizną za wszystko. W tym ta pompa, tylko mamy na miejscu zobaczyć co i jak. Napinacz wolę wymienić, ponieważ auto ma zrobione 177000km i nie wiadomo czy kiedykolwiek był wymieniany. Części mają być dobre jakościowo.
_________________
Mitsubishi Outlander Igen. 2004r. 2378cm3 MIVEC. Wersja Sport.
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 18-05-2017, 00:37   

Rafikozja napisał/a:
Czy instalacja CZAKRAM nie nada się do tego auta?

Czakram to BRC ja mam taką instalację w swoim Outku (i miałem w dwóch pozostałych miśkach) i polecam.
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 18-05-2017, 12:23   

PABLO998 napisał/a:
Rafikozja napisał/a:
Czy instalacja CZAKRAM nie nada się do tego auta?

Czakram to BRC ja mam taką instalację w swoim Outku (i miałem w dwóch pozostałych miśkach) i polecam.


Oklepane zdanie z forum: nie ważne jaka instalacja ma być dobrze zamontowana i wystrojona przez ogarnięty zakład.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.