 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] Rozrząd, gdzie jest znak? |
Autor |
Wiadomość |
Hyundai_Pony
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Pony
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2017 Posty: 2 Skąd: łodz
|
Wysłany: 01-07-2017, 19:14 [CA1A 1.3] Rozrząd, gdzie jest znak?
|
|
|
Witam
Jestem właścicielem koreańca z motorownią grupy mitsubishi tj.bratnia konstrukcja tych z colta (nie wiem w której generacji colta je stosowano, jak coś to proszę przenieść do odpowiedniej kategorii)
Oznaczenie mojego silnika to G4DG, pojemność 1.3
Mam wyciągnięty silnik i przestawiony rozrząd, wzoruję się na tej instrukcji colta 4G13
https://www.google.pl/url...0hokP5wtJgFOYmw
Na górnej zębatce jest elegancko nabity mechanicznie punkt odniesienia na godzinie 3
A na dolnej zębatce nic takiego nie ma, w instrukcji jest pokazane że ma być oznaczenie na zębie, każdy obejrzałem dokładnie i nie znalazłem na żadnym z nich mechanicznego oznaczenia.
Są pomazane na godzinie 10 i 9, nie wiem czy to fabryka czy jakiś mechanik mazał dlatego nie traktuję ich jako pewnego odniesienia
Po zdjęciu nakrętki ukazał się jeszcze znacznik w kształcie trójkąta na godzinie 6 ale on chyba wskazuje co innego.
Trochę zgłupiałem bo takie znaki zawsze były nabijane mechanicznie, a tutaj? |
Ostatnio zmieniony przez Hyundai_Pony 03-07-2017, 14:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-07-2017, 11:18
|
|
|
Na kole pasowym powinno byc wciecie i na dolnej obudowie rozrzadu oznaczenie T |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
|
|
|
 |
Hyundai_Pony
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Pony
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2017 Posty: 2 Skąd: łodz
|
Wysłany: 03-07-2017, 14:35
|
|
|
Dolną zębatkę umyłem dokładnie w ropie i nie znalazłem żadnych fabrycznych znaków.
Ustawiłem pierwszy cylinder w pozycji GMP i na tym ustawieniu ten trzpień na zębatce co służy do poprawnego osadzenia koła pasowego zgrywał się z cyckiem na bloku.
Więc ustawiłem na niego, nie wiem czy zrobiłem dobrze ale gdy obracałem silnik na kluczu to nie uświadczyłem żadnej kolizji.
Z drugą zębatką rozrządu niby nie ma problemu bo jest tam wszystko jasne ale czy góra nie robi pełnego cyklu po dwóch obrotach? Bo teraz nie wiem czy górę wystarczyło tylko zgrać na znaki czy jeszcze trzeba to zrobić w odpowiednim cyklu? |
|
|
|
 |
|
|