Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
04-05-2008, 01:33
[MSS 1.6] SILNIK Słabe przyspieszenie
Autor Wiadomość
Robert Bryl
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2005, 13:01   

Bartek napisał/a:
Robert Bryl napisał/a:
a=F/m


Jest to niesamowite uproszczenie, poniewaz na odczuwana przez Ciebie F ma wplyw bardzo wiele czynnikow. .....

Tiaaaa, np. konstrukcja fotela. Jak jest cienko wykładany to mocniej czuję pręty...
Akurat siła odczuwana jest taka jaka jest chwilowa siła dzialająca na korpus. I nic mniej i więcej, no chyba że Koledzy jakąś inną teorie masy bezwładnej będa tu sobie uprawiać. Problem polega na tym, że co innego przyspieszenie chwilowe (to co odczuwamy), a co innego przyspieszenie średnie uzyskiwane w czasie przyspieszania 0-100 km/h . I to co Koledzy opowiadają to jest nie tyle niesamowite uproszczenie ile niesamowite mieszanie :-)
Tak na mój spaczony gust to w sedno tego o ssso chozi na poziomie charakterystyk silnika i takich tam technicznych dupereli :mrgreen: utrafił Moominek :-D

Pzdrw.
 
 
Piotruś Pan
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2005, 18:24   Re: Słabe przyspieszenie w MSS 1.6

thomas_x napisał/a:
Wiele osób pisze, ze sejs jest bardzo dynamicznym autem. Moim zdaniem jest trochę "mułowaty" (przynajmniej ten mój). W katalogu ma, że przyspiesza do 100km w 12 sek. Co prawda nigdy nie mierzylem tego, ale myśle że to jedynie marzenie dla silnika 1.6 bez przeróbek. Proszę o opinie.


Wiele razy spoglądałem na tą strone i nigdy nie mogłem się wypowiedzieć ale teraz już mogę się podzielić z Tobą moimi wrażeniami ponieważ wczoraj byłem na imprezie 1/4 mili na lotnisku w Skarbimierzu koło Brzegu oczywiście jako kibic, a wogule to pierwszy raz ale nie ostatni i w przerwie postanowiłem zobaczyć i poczuć jak to jest od strony zawodnika ustawiłem się moim MSS na starcie przed światłami po prawej mam opla tigre,niziutka, czarna, sportowa, po lewej multum kibiców, pożałowałem swojej decyzji i myślałem już tylko żeby przejechać w całości ten przeklęty dystans, i żeby mnie nie zeżarła tigra już na starcie. I konsternacja byłem pierwszy o całą długość MSS a jest to ponad 4,5 metra uwierzyłem w siebie a przedewszystkim w mojego wspaniałego MSS. Kożystając z okazji że byłem na lotnisku zmierzyłem czas przyspieszenia od O-100km/h 11,3sek. MSS bez przeróbek przejechane 16000 km. :lol: [/b]
 
 
Fido__
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2005, 18:37   Re: Słabe przyspieszenie w MSS 1.6

Piotruś Pan napisał/a:

Wiele razy spoglądałem na tą strone i nigdy nie mogłem się wypowiedzieć ale teraz już mogę się podzielić z Tobą moimi wrażeniami ponieważ wczoraj byłem na imprezie 1/4 mili na lotnisku w Skarbimierzu koło Brzegu oczywiście jako kibic, a wogule to pierwszy raz ale nie ostatni i w przerwie postanowiłem zobaczyć i poczuć jak to jest od strony zawodnika ustawiłem się moim MSS na starcie przed światłami po prawej mam opla tigre,niziutka, czarna, sportowa, po lewej multum kibiców, pożałowałem swojej decyzji i myślałem już tylko żeby przejechać w całości ten przeklęty dystans, i żeby mnie nie zeżarła tigra już na starcie. I konsternacja byłem pierwszy o całą długość MSS a jest to ponad 4,5 metra uwierzyłem w siebie a przedewszystkim w mojego wspaniałego MSS. Kożystając z okazji że byłem na lotnisku zmierzyłem czas przyspieszenia od O-100km/h 11,3sek. MSS bez przeróbek przejechane 16000 km. :lol: [/b]


No szczere gratulacje. Ja zawsze twierdziłem, że spejs to zajefajna bryka. Chyba najfajniejsza (jako całokształt) jak dotychczas w moim życiu.
 
 
Stefan
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2005, 11:10   Re: Słabe przyspieszenie w MSS 1.6

Piotruś Pan napisał/a:
Kożystając z okazji że byłem na lotnisku zmierzyłem czas przyspieszenia od O-100km/h 11,3sek. MSS bez przeróbek przejechane 16000 km. :lol: [/b]

Musze potwierdzić... mierzyłem czasy do 100 wielokrotnie
w związku z przykrym incydentem na stacji BP
kiedy to mi smołe wraz z 98 nalali... i tym sposobem
próbowałem sprawdzać czy autko przepaliło to g...
(oczywiście nie przepaliło i był czyszczony bak)
nie mniej po doprowadzeniu układu misia do należytej
czystości udało mi się wieloktornie misia do 100
rozpędzić grubo poniżej katalogowych 12 s...
oczywiście pozostaje mój błąd pomiarowy i przekłamanie
licznika... ale wraz z nabitymi kilometrami misio stał się
wyraźnie żwawszy...
 
 
tomoto
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2005, 22:26   Re: Słabe przyspieszenie w MSS 1.6

Stefan napisał/a:

w związku z przykrym incydentem na stacji BP
kiedy to mi smołe wraz z 98 nalali... i

Z pewnym rozbawieniem poczytałem sobie wyżej o wpływie konstrukcji fotela na odczuwanie przyspieszenia nie widząc jednocześnie ani słowa o wpływie na przyspieszenie jakości paliwa !

Toż na wodzie/rozpuszczalniku/smole/asfalcie/nafcie/etanolu/butanolu czy innym srutanolu, który nam wlewają na niektórych stacjach nawet Spejsik nie pojedzie. Tym bardziej nie pojedzie, że silnik Spejsa ma wbudowane coś takiego, żeby się dostosowywać do liczby oktanowej zatankowanego paliwa i oszukać się nie da.

Można więc wlać sobie paliwo:
- 91 (albo 92, zatankowałem takie w Austrii bo było tańsze :? ) i pogorszyć w stosunku do katalogowych osiągi auta - oj ciężko było przez Alpy przejechać, o wzroście spalania nie wspominając,
- 95 i mieć osiągi w okolicach danych producenta
- 99 V-POWER i śmigać jak torpeda bo radocha z jazdy jest taka, że człowiek zapomina chwilami o cenie :) tego racinga. I choć prawdą, jest że nie warto przepłacać jak nie widać różnicy to w tym przypadku różnica jest wyraźna i warto czasem przepłacić, żeby sobie zrobić radochę. POLECAM.

A może by tak jeszcze dolać do baku jakiegoś OKTAN BOOSTERA ?

Próbował ktoś takiego wynalazku ?

P.S.
A tak w ogóle to Spejsik do rajdów raczej projektowany nie był bo ciut za wysoki i za ciężki jest jak na wyścigówkę więc 12 do setki plus 180 V-max to caaałkiem rozsądne osiągi.
:mrgreen:
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 26-10-2005, 00:27   

To już lepiej eter lać do paliwa bo to jest obecnie substytutem "czteroetyku ołowiu ", który bezpośrednio wpływa na ilość oktan w paliwie .
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2005, 00:35   

Podejżewam ze po V-Power twoja prywatna hamownia chiała żebyś miał to odejście i tak to odczuwałeś (chyba że masz dłubniety silnik i po jego modyfikacjach zalecane jest urzywanie paliwa o wiekszej LO). Już wiele razy było pisane o wzroście LO na osiągi silnika (chyba Krzyżak o tym pisał). Ale żeby ktoś nie musiał klepać jeszcze raz to prosze:

Liczba oktanowa - liczba określająca jakość paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym. Parametr ten określa odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon i spalanie detonacyjne podczas sprężania mieszanki oraz podczas rozpoczętego już procesu spalania mieszanki w cylindrze silnika.

Paliwo napędza silnik poprzez spalanie się mieszanki paliwowo-powietrznej w jego cylindrach w wyniku iskry elektrycznej. Spalanie to przebiega w bardzo krótkich cyklach. W trakcie każdego cyklu zmieszana wcześniej z powietrzem benzyna musi ulec możliwie jak najbardziej całkowitemu spaleniu z określoną (dużą) szybkością. Gdy spalanie przebiega zbyt gwałtownie silnik zaczyna "stukać". Stukanie jest spowodowane zbyt gwałtownym (detonacyjnym) spalaniem paliwa i może prowadzić do uszkodzenia silnika szczególnie zaworów, tłoków, korbowodów. Proces spalania zależy od jego warunków, które zależą od konstrukcji silnika, ale jest też także zależny od składu chemicznego paliwa. Paliwo składa się zasadniczo z alifatycznych węglowodorów o liczbie atomów węgla od 7 do 10-12. Analizując spalanie poszczególnych węglowodorów z tego zakresu odkryto, że najlepiej spala się tzw. izooktan (2,2,4-trimetylopentan) a najgorzej n-heptan. Mieszając tylko te dwa węglowodory można "symulować" zachowanie prawie wszystkich rodzajów benzyn.

Liczbę oktanową benzyn ustala się poprzez porównanie parametrów pracy specjalnego, testowego silnika zasilanego analizowaną benzyną i paliwem uzyskanym przez zmieszanie izooktanu i heptanu. Gdy analizowana benzyna działa tak jak czysty izooktan, przyjmuje się, że ma ona liczbę oktanową równą 100, gdy działa tak jak n-heptan, przyjmuje się, że ma ona tę liczbę równą 0. W pośrednich zakresach analizowana benzyna ma taką liczbę oktanową jak procentowa ilość izooktanu w paliwie składającym się tylko z izooktanu i n-heptanu o takich samych własnościach.

W praktyce pomiar taki wykonuje się przy pomocy wykalibrowanego silnika testowego, dla którego robi się raz wykres zależności liczby "stuków" na sekundę w funkcji składu mieszanki izooktan-heptan, a następnie wyznacza się liczbę oktanową testowanego pliwa. Na świecie istnieją dwie normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) - obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu. Uważa się, że MON lepiej oddaje to co się dzieje w silniku pracującym pod dużym obciążeniem, a RON lepiej dla silnika pracującego pod średnim i małym obciążeniem. MON jest średnio o ok. 10 punktów niższe od RON dla tej samej benzyny. W Polsce, podobnie jak w całej Europie obowiązuje norma oznaczania liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach podawana na stacjach liczba oktanowa odpowiada bardziej normie MON. Powoduje to, że amerykańska benzyna 87 odpowiada europejskiej 95.

Źródło google ;) a dokładnie ta stronka.

Tak więc reklamowane paliwo przez Shella jakoby większa LO miała wpływ na osiągi auta można raczej miedzy bajki włożyc co potwierdziły przeprowadzone już najrózniejsze testy jak chociażby ten (dotyczy diesla) lub ten (Pb - ale nie na hamowni).
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
Ostatnio zmieniony przez piotras 26-10-2005, 01:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 26-10-2005, 00:44   

Oj takie Ctrj+C , Ctrl+V bez podania źródła - nieładnie !! Może się czepiam ale nie lubię .
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2005, 01:04   

Poprawił :wink:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2005, 01:06   

Oj tam kurcze czepiacie się o 1 w nocy chcecie żebym wam źródła podawał :)
Tak swoją drogą to czy forumowy zegar już się przestawil na zimowy ?? Bo u mnie jest 1 a na forum 12 ?? No chyba że cos sie zmieniło w przyrodzie a ja o tym nic nie wiem
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
Stefan
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2005, 07:33   

Na stronce Chojnackiego można znaleść
porównanie na hamowni autka zalanego
jakimś barachłem 95 z marniutkiej stacji
na katowickiej i jakimś sztandarowym (w tamtych czasach)
paliwkiem Shela... powiedzmy różnice (pomijając cene)
były mało widoczne :wink:
 
 
Fido__
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2005, 07:40   

Stefan napisał/a:
Na stronce Chojnackiego można znaleść
porównanie na hamowni autka zalanego
jakimś barachłem 95 z marniutkiej stacji
na katowickiej i jakimś sztandarowym (w tamtych czasach)
paliwkiem Shela... powiedzmy różnice (pomijając cene)
były mało widoczne :wink:


No dokładnie. To właśnie chodzi o to, żebyś czuł niesamowity power kiedy nalejesz. Marketing, marketing, marketing....
 
 
Piotruś Pan
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2005, 08:32   Re: Słabe przyspieszenie w MSS 1.6

Cytat:
A tak w ogóle to Spejsik do rajdów raczej projektowany nie był bo ciut za wysoki i za ciężki jest jak na wyścigówkę więc 12 do setki plus 180 V-max to caaałkiem rozsądne osiągi. :mrgreen:


I właśnie z tym się zgadzam całkowicie i oto tu chodzi że bolida z niego nie zrobimy zresztą nie z taką myślą go kupowałem ma mi służyć zupełnie do innych celów i tego czego się po nim spodziewałem to otrzymałem a nawet wiecej a na 1/4 mili i tak byłem lepszy od opla
Ostatnio zmieniony przez Piotruś Pan 26-10-2005, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-10-2005, 08:59   

No - już chciałem po raz kolejny napisać, że im więcej okatanów tym paliwo spala się wolniej - bardziej równomiernie. Czyli teoretycznie moc jest mniejsza. Nie istnieje chyba coś takiego jak miernik oktanów przy silniku a mapy wtrysku i zapłon ustalane są z reguły na 91 oktanów w starszych autach (w USA nawet jeszcze mniej) do 94 w nowszych - stąd zalecenia o stosowaniu minimum (odpowiednio:) 95 i 98.
Ja kiedyś (pierwsze 20 tkm) jeździłem TYLKO na VPover - przestałem przepłacać, kiedy na baku ze Statoil (zwykła 95) przejechałem 70 km więcej (czyli jakieś 10%).
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-10-2005, 10:02   

Ja mam w papierach LO 91 to po co mam wlewać 98 skoro nie ma żadnej istotnej różnicy oprócz finansów? Sprawdzałem kiedyś na 98 i nie było żadnej różnicy wkęcał się jak na 95 zostawiając wszystkie dreswageny z tyłu. :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.