Rdza... |
Autor |
Wiadomość |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 18-07-2017, 20:20
|
|
|
sla napisał/a: | I to uważasz za wadę? Kiedyś czymś smarowali 3 dni , śmierdziało 3 miesiące, a efekt był mizerny. |
Tak to uważam za ogromną wadę, rażącą wręcz. Ja mogę taką konserwację zrobić w 1,5h jak ktoś chce, wyjdzie podobnie bo ja prędki jestem. Kiedyś było kiedyś a dzisiaj jest dzisiaj, kiedyś znali tylko bitex i efekty były takie jak podałeś. I czas nie jest wykładnikiem bo ktoś może dziadostwo robić parę dni, wykładnikiem jest technologia czyszczenia i przygotowywania pod zabezpieczenie antykorozyjne, wykładnikiem są godziny włożone w demontaż elementów które przeszkadzają w solidnym pokryciu całej podłogi.
Cytat: | Pewnie, że najlepiej jest rozebrać cały samochód, ale jaki to ma sens? Wszystko kiedyś zeżre rdza, a żywot samochodu jest określony. Ja nigdy nie konserwuję dodatkowo, jeżdżę ok 5 lat i zmieniam na nowy, bo i tak ten zacznie się sypać, a rdza jest tutaj najmniejszym problemem.
|
Masz rację wszystko kiedyś zeżre, w końcu pozostanie tylko wspawywanie nowych kawałków blachy, tylko że ja lubię mojego gruchota i chciałbym żeby staruszek został ze mną na dłużej. Nie mam nic do Ciebie masz swoje spojrzenie na to, podobnie jak na LPG wszystko pewnie spowodowane $$$$ wiadomo
sla napisał/a: | Jest wiele firm, wiele preparatów, każdy najlepszy, a my podejmujemy samodzielną decyzję z jego późniejszymi konsekwencjami. |
Otóż to! Amen a co będzie to będzie. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
lookoff
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.6 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2016 Posty: 12 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-07-2017, 12:22
|
|
|
Ja przeprowadzałem konserwację podwozia środkiem o nazwie: bitgum. Mogę polecić gościa, który się tym zajmuje (w Sandomierzu) i wykonuje robotę bardzo porządnie. Rozebrał nadkola, osłony progów i inne plastiki, dalej oczyszczenie z rdzy, mycie, wyszuszanie, zabezpieczenie jakimś środkiem antykorozyjnym a na koniec położenie bitgumu na to wszystko. Zeszło mu 3-4 dni (nie pamiętam dokładnie). Za wszystko dałem 800zł. Jeżdzę już rok po konserwacji i jestem bardzo zadowolony. Bitgum bardzo dokładnie pokrywa powierzchnie, nie odłazi, a poza tym estetycznie wygląda (całe podwozie jest po prostu czarne ). |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-07-2017, 13:20
|
|
|
. lookoff napisał/a: | Bitgum bardzo dokładnie pokrywa powierzchnie, |
Wadą takich mas, w/g mnie, jest to, że nie bardzo wiadomo, co się pod nimi dzieje. Bardzo często maskują rdzę, która robi spustoszenie. Niektórzy mówią, że Bitgum odpada razem z rdzą, która się pod nim rozwija. Coś w tym musi być po wszyscy ostrzegają przed zakupem samochodów zabezpieczonych środkami bitumicznymi. |
|
|
|
 |
lookoff
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.6 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2016 Posty: 12 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-07-2017, 14:29
|
|
|
Zgadzam się, ale to chyba dotyczy każdej metody konserwacji podwozia. Może problem dotyczy bardziej samej kwestii uprzedniego wyczyszczenia zanim położymy środek? Ja przynajmniej odwiedzałem mojego fachurę codziennie i widziałem, że podwozie było oczyszczone z rdzy bardzo starannie, także nie martwię się zbytnio. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 20-07-2017, 01:25
|
|
|
lookoff napisał/a: | Ja przeprowadzałem konserwację podwozia środkiem o nazwie: bitgum. |
To się nawet nie przyznawaj - najtańszy i najgorszy środek na rynku. |
|
|
|
 |
gurcik
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2017 Posty: 4 Skąd: Jastarnia
|
Wysłany: 21-07-2017, 10:59
|
|
|
Na poczatku witam wszystkich !!!
Potwierdzam podejście ASO do rdzy przy zamku tylnej klapy. Brak perforacji od wewnętrznej strony = naprawa na koszt właściciela. Wczoraj byłem na przeglądzie w Gdyni. Skutek wydanych 47zł - wpis w książce serwisowej o ognisku korozji na klapie. Sam pracownik serwisu stwierdził że w jego karierze miał tylko jeden przypadek kwalifikujący się do działań na koszt ASO. Więc trzeba się wziąć za robotę i rozebrać osłony od wewnątrz (sugestia serwisu ASO) i po usunięciu korozji zakonserwować całe wnetrze klapy. |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-07-2017, 12:08
|
|
|
gurcik napisał/a: | Brak perforacji od wewnętrznej strony = naprawa na koszt właściciela. | Dlatego jak już pisałem jest to fikcja. Mogą dać gwarancję nawet na 100lat, przynajmniej zarobią na obowiązkowym przeglądzie powłoki lakierniczej i łaskawie wskażą co należy samemu zrobić gurcik napisał/a: | . Skutek wydanych 47zł - wpis w książce serwisowej o ognisku korozji na klapie |
No to teraz już im nie wmówisz, że ruda zeżarła klapę w jedną noc |
|
|
|
 |
tmp
Forumowicz
Auto: VW Tiguan II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-07-2017, 23:19
|
|
|
Nie do końca jest to fikcja, pewnie zależy od rocznika i kompletu pieczątek. W tym roku udało mi się wyegzekwować wymianę gwarancyjną w AutoGT w samochodzie z 2010. Kosztowało to trochę czasu i sporo nerwów. Oprócz rdzy na łączeniu blach przy oświetleniu tablicy rejestracyjnej korozja zaczęła pojawiać się również w narożniku przy lampach - brązowy ślad ewidentnie od wewnątrz przy nienaruszonej przezroczystej warstwie lakieru.
Co ciekawe człowiek od blacharni nie robił problemów, za to "doradca" od serwisu mechanicznego (którego rola miała ograniczyć się do otwarcia zlecenia i przekazania sprawy do MMC) stawał na głowie by się mnie pozbyć. Musiałem nawet zadeklarować pokrycie kosztów rozebrania klapy na wypadek gdyby okazało się, że ognisko korozji nie znajduje się wewnątrz.
Ostatecznie MMC autoryzowało wymianę na podstawie przesłanych zdjęć. Nie było potrzeby rozbierania całej klapy, wystarczyło zdjąć przycisk. Przy okazji przypomniałem sobie dlaczego staram się nie korzystać z tego ASO, pech że było najbliżej. |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-07-2017, 09:43
|
|
|
tmp napisał/a: | doradca stawał na głowie by się mnie pozbyć. | I tego nie potrafię zrozumieć, przecież nie będą tego robili za darmo, MMC im zapłaci, pewnie nie tyle co indywidualny klient, ale zawsze. |
|
|
|
 |
PTE
Forumowicz

Auto: był ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2017 Posty: 59 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-09-2017, 23:07
|
|
|
W moim ASX po przeglądzie nadwozia po 4 roku z uwagi na korozję wymieniono klapę bagażnika na nową (ASO Motor Centrum w Gdańsku). |
|
|
|
 |
gurcik
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2017 Posty: 4 Skąd: Jastarnia
|
Wysłany: 01-10-2017, 15:02
|
|
|
U mnie już po problemie z klapą. Na szczęście korozja była tylko punktowa i powierzchowna. Sam się z tym uporałem (od razu zrobiłem odpryski na masce). Chcę jeszcze zrobić konserwację podwozia przed zimą. Może znacie jakiś sprawdzony warsztat w trójmieście lub okolicach który zajmuje się takimi zabiegami? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 01-10-2017, 18:29
|
|
|
Znam gościa w Starogardzie gdańskim co robi porządnie ale koszt ponad 1000 zł raczej |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
gurcik
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2017 Posty: 4 Skąd: Jastarnia
|
Wysłany: 02-10-2017, 13:02
|
|
|
Marcino napisał/a: | Znam gościa w Starogardzie gdańskim co robi porządnie ale koszt ponad 1000 zł raczej |
Poszukam jeszcze gdzieś bliżej ale jak nic nie znajdę to się odezwę. |
|
|
|
 |
rafo13
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2020 Posty: 12 Skąd: JABŁONÓW
|
Wysłany: 03-08-2021, 08:36 Rdza na klapie
|
|
|
Niestety też mam ten problem. Z tego co widzę w używanych klapach to chyba wszystkie mają rdzę na łączeniu. Chcę się tym sam zająć, tylko pytanie. Jak oczyściliście rdzę od środka? Czy problem powrócił?
Ja się zastanawiam nad piaskowaniem połączeń. |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 518 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 04-08-2021, 16:35
|
|
|
gurcik napisał/a: | Marcino napisał/a: | Znam gościa w Starogardzie gdańskim co robi porządnie ale koszt ponad 1000 zł raczej |
Poszukam jeszcze gdzieś bliżej ale jak nic nie znajdę to się odezwę. |
Dodam tylko od siebie, że robiłem to u lakiernika we wrześniu ubiegłego roku. Do chwili obecnej ani grama rdzy. Pewnie was to nie zainteresuje bo za daleko ale ja zapłaciłem 400 zł za czyszczenie, odrdzewianie i malowanie całej tylnej klapy. |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
|