Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 1,6 4G18
Autor Wiadomość
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-04-2017, 14:00   

Tu jest Lancer, który ma silnik jak nasz, ale inny kolektor dolotowy, może tu tkwi zagadka mniejszej mocy na Europę.
https://www.pakwheels.com...gine-glx/193105
 
 
GREGOS 
Nowy Forumowicz

Auto: Leon II 200+ & Mini Cooper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-07-2017, 08:02   

herr_flick napisał/a:
Tu jest Lancer, który ma silnik jak nasz, ale inny kolektor dolotowy, może tu tkwi zagadka mniejszej mocy na Europę.
https://www.pakwheels.com...gine-glx/193105


A można gdzieś w pl dostać inny kolektor dolotowy pasujący do tego silnika?

Remap sterownika jest w tym modelu jak najbardziej możliwy, udało mi się już zgrać mapę ze sterownika - mam nadzieję że dziś się uda przetestować zmodyfikowaną mapę ;)
 
 
grzeszek85 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer1,6 VII Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 14
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 20-07-2017, 20:48   

herr_flick, zaintrygowałes mnie swoim postem na temat kolektora i pogrzebałem trochę w sieci. Znalazłem takie cuś w katalogu do wersji Azjatyckiej, Argentyńskiej i innych.
http://mitsubishi-motors....sub_group%3D210

do wersji europejskiej jest takie cuś
http://mitsubishi-motors....sub_group%3D210
 
 
GREGOS 
Nowy Forumowicz

Auto: Leon II 200+ & Mini Cooper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21-07-2017, 13:03   

No dobra, tylko idzie go dostać w Pl? Kolega chciałby kupić i przetestować.

Wczoraj zrobiony remap, seria pokazała 99km 137nm, po modyfikacji 108km i 159nm. Wykres tylko bardzo pofalowany bo kable i swiece do wymiany i lekko szarpal (dziś mam mieć do odbioru nowe swiece i kable to jak kolega zmieni to hamownia jeszcze raz).
 
 
evoIX 
Forumowicz


Auto: Lancer 2006 CS3A 1.6 invite+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 71
Skąd: Gorlice, (okolice)
Wysłany: 21-07-2017, 15:35   

GREGOS, jak z wykresami nie pogorszyły się dół albo góra i gdzie się poprawiło:) i czy czuć tą zmianę podczas jazdy?
 
 
 
GREGOS 
Nowy Forumowicz

Auto: Leon II 200+ & Mini Cooper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21-07-2017, 17:40   

Poprawił się moment szczególnie. Wg kolegi auto zaczęło cokolwiek jechać w przedziale 2000-3000obr gdzie jak jechaliśmy pierwszy raz to ja miałem wrażenie że zapomniał gazu wcisnąć. Wykres wrzucę jak wrócę do domu, tylko tak jak pisałem wcześniej jest dość pofalowany przez nie do końca sprawny układ zapłonowy - a ja mam Dynometa (hamownie drogowa) która bardzo wyraźnie pokazuje takie szarpniecia.
 
 
qbus_b
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2017, 19:29   

A jeszcze niedawno gdzieś na tym forum był wątek w którym pisali, ze tylko w przypadku 2.0 4G63 można tylko coś dłubać w oprogramowaniu. W przypadku 4G18 to miało być zupełnie niemożliwe.
Gregos brawo za robotę i kibicujemy dalej.
 
 
GREGOS 
Nowy Forumowicz

Auto: Leon II 200+ & Mini Cooper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21-07-2017, 21:58   

Więc tak jak pisałem wrzucam fotkę pacjenta i wykres :) Przed chwilą wymienione świece i kable zapłonowe i lancer przestał przerywać, ale już nie chciało mi się robić pomiarów o tej porze, a kolega też musiał jechać. Przy najbliższej okazji powtórzę pomiary żeby były ładne kreski. Po wolnossącej benzynie nie ma co się cudów spodziewać, ale wg kolegi wyraźnie czuć różnicę w jeździe, mogę zdać relację za jakiś czas jeszcze jak więcej pojeździ.

Tak naprawdę to już drugie podejście do modyfikacji tego samochodu, za pierwszym razem sprzęt z którego korzystam na co dzień miał ten model silnika w protokołach, ale po wyjęciu sterownika okazało się że zupełnie inna wtyczka. Dlatego też byłem przekonany tak jak napisane było na forum że tego silnika nie da się modyfikować. Przypadkiem znalazłem ten obsługę tego sterownika w interfejsie który kupiłem typowo do motocykli. Wystarczył jeden telefon do kolegi... chcesz spróbować? :) I oficjalnie można napisać że da się coś zrobić z tym sterownikiem.
Jakby ktoś miał namiary skąd można dorwać inny kolektor ssący to kolega bardzo chętnie kupi, a ja również chętnie zobaczę jakie daje przyrosty :)




 
 
evoIX 
Forumowicz


Auto: Lancer 2006 CS3A 1.6 invite+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 71
Skąd: Gorlice, (okolice)
Wysłany: 21-07-2017, 23:05   

GREGOS, może i ja bym się skusil na taką modyfikacje i wpadł do Ciebie :D żeby ożywić troche miśka :D
 
 
 
GREGOS 
Nowy Forumowicz

Auto: Leon II 200+ & Mini Cooper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21-07-2017, 23:10   

evoIX, nie masz do mnie daleko :)
 
 
evoIX 
Forumowicz


Auto: Lancer 2006 CS3A 1.6 invite+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 71
Skąd: Gorlice, (okolice)
Wysłany: 22-07-2017, 00:26   

GREGOS, no właśnie jak coś to się na pw do Ciebie odezwę. Napisz jeszcze co i jak z autkiem jak kolega chwilę pojezdzi :)
 
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-07-2017, 16:18   

99KM przy niesprawnych świecach? to może fabrycznie miałeś 122 i tylko pogorszyłeś :)
A na poważnie to chciałbym mieć taki moment właśnie w tym przedziale jak na wykresie.
Mam już kolektor wydechowy od carismy ale jest krótszy i muszę coś wymyślić. Jak wrócę to poszukam też dolotowego i jak już pozamieniam to się zgłaszam na remap
 
 
GREGOS 
Nowy Forumowicz

Auto: Leon II 200+ & Mini Cooper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26-07-2017, 23:44   

Jeszcze ten lancer ma wkładkę pipercrossa. Nie mam kiedy się zgadać na ponowny pomiar po zmianie świec i kabli (jakoś każdemu brakuje czasu). Wg opinii po paru dniach jazdy to auto całkiem inne, jednak mimo zwiększonej mocy po remapie to za płynność oddawania mocy odpowiada jednak układ zapłonowy w tym przypadku.

Z jakiego modelu Carismy ten kolektor? Dużo tam jest konieczne przeróbek do dopasowania? I jakby z tym ssącym udało coś się znaleźć to bardzo proszę o info :) oczywiście pomiary z każdej modyfikacji wrzucę :)
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-07-2017, 23:09   

W garażu leży i czeka kolektor krótkie 4-1 bez katalizatora z Carismy 1.6 ale 1,8 ma taki sam. Chyba, że 1,8 GDI tam jest 4-2-1 i najczęściej sprzedają tylko tą część 4-2 a rura 2-1 rzadko się pojawia i nie chciałem ryzykować.

[ Dodano: 10-08-2017, 14:39 ]
No i poległem w swojej pewności, kolektor wydechowy od Carismy nie pasuje, tzn jest szerszy...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.