 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Branie oleju 1,6 |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-06-2017, 18:53
|
|
|
Powiem szczerze, że nie był bym tak odważny aby dopuszczać do niższego stanu oleju niż minimum Silnik nie lubi za bardzo pracy na sucho podobnie z resztą jak pompy paliwa. |
|
|
|
 |
przemekm
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.6 CS Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 33 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 23-06-2017, 00:31
|
|
|
Ja też nie jestem na tyle odważny, ale jakoś tak wyszło. Do silnika zaglądam co kilka dni, a w międzyczasie w ciągu 2-3 zdążyło wywalić cały olej przez uszczelniacz wału. Także dowiedziałem się dopiero jak zaświeciła się kontrolka.
Od razu się zatrzymałem i wyłączyłem silnik i innym polecam w takim przypadku zrobić to samo jak najszybciej. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2017, 15:37
|
|
|
Po lekturze lipcowego poradnika "Auto Świata" zaczynam się zastanawiać, czy problem spalania oleju nie leży po stronie oleju. W artykule na temat olejów napisali, aby nie lać olejów lowSAPS i midSAPS (ACEA C1, C2, C3, C4 lub C5) do silników, które tego nie wymagają. W efekcie długotrwałej jazdy na takim oleju może zacząć go spalać. 4G18 wymaga oleju A1, A2 lub A3. Osobiście mam olej C3 (bo taki lał poprzedni właściciel z ASO) no i muszę dolewać tak 0,25l/1000km. Zwracacie uwagę na ACEA, bo osobiście się przyznam, że myślałem że C3 jest lepsze od A3, a poza tym nie było C3 jak 4G18 wchodził do produkcji... |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 07-09-2017, 18:48
|
|
|
ja leję jeżdżąć na LPG od 110 tyś. co 10 tyś Motul X-Cess 5W40 (klasyfikacja ACEA: A3/B4), dolewam ok 100-200ml co 3000km aby uzupełnić stan, maksymalnie dolewam na 10 tyś. w sumie ok 0.5l oleju, mechanik mi mówił że jest w normie |
|
|
|
 |
leoluke
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2017 Posty: 108 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 08-09-2017, 08:59
|
|
|
Podzielę się swoimi doświadczeniami, bo u mnie w Lancerze ostatnio stało się w tym temacie coś dziwnego.
Przed wymianą oleju Lancer spalał mi 100 ml na 1000km, a od wymiany oleju u mechanika zaczął złopać olej jak dwusuw. Obecnie zużywam około 800 ml na 1000km. W związku z tym, że różnica pojawiła się tak gwałtownie, mam nadzieję, że to tylko kwestia jakości oleju. Oby się szybko wypalił. Uzupełnię dolewkami i może branie oleju wróci do normy. Mam nadzieję, że do tej pory nie zużyje nadmiernie silnika.
Panowie - mam tez pytanie. Widzę, że większość z Was leje 5W40. Ja sprawdzałem w trzech miejscach (instukcja, strona motula oraz warsztat), i wszędzie tam jest zalecenie na 5W30 a dalej na liście jest ewentualnie 5W40. Skąd u Was decyzja o wyborze 5W40? |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-09-2017, 12:57
|
|
|
sprawdź korek spustowy czy Ci nie ucieka - jak miałem miedzianą nieoryginalną podkładkę pod korek spustowy to mi kapało i dolewałem co 3000km ok 0.5l |
|
|
|
 |
leoluke
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2017 Posty: 108 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 08-09-2017, 14:50
|
|
|
Dzięki za radę Balon. Akurat mam stałe miejsce parkingowe i sprawdzam czy na asfalcie nie ma żadnych plam, więc to raczej nie to. Jeśli będzie poprawa, po 4L dolewek dobrego oleju to podzielę się spostrzeżeniami. Jak problem ustanie, lub chociaż się zmniejszy, to znaczy, że problem tkwi w jakości obecnego oleju. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-09-2017, 20:50
|
|
|
leoluke napisał/a: | Panowie - mam tez pytanie. Widzę, że większość z Was leje 5W40. Ja sprawdzałem w trzech miejscach (instukcja, strona motula oraz warsztat), i wszędzie tam jest zalecenie na 5W30 a dalej na liście jest ewentualnie 5W40. Skąd u Was decyzja o wyborze 5W40? |
Instrukcja nie precyzuje dokładnie, że 5W30. Olej dobiera się na warunki klimatyczne.
W tym roku zalałem 5W40 zamiast 5W30, bo 5W30 nie wyrabiał w wakacje na autostradzie. Bo dłuższej jeździe i nagłym zatrzymaniu tak klekotał (szklanki), że żal było słuchać. Im cieplej, tym gorzej. Raz to nawet zacząłem słyszeć klekot podczas jazdy (za oknem patelnia). Na 5W40 czegoś takiego póki co nie ma. Może to kwestia samego oleju - nie wiem. W każdym razie do 5W30 już nie wrócę. |
|
|
|
 |
|
|