Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
O1 2.0 - Wypadanie zaplonu CD
Autor Wiadomość
Świeży 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 16
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 03-06-2016, 16:32   

Ja też odświeżę, gdyż zmagam sie z bardzo podobnym problemem i zastanawiam się czy sprawa została wyjaśniona.
Sprawa jest o tyle ciekawa że to może nie jest do końca wynik jednej usterki..u mnie wypadanie zapłonu na 3ecim cylindrze występowało i na benz. i gazie, objawy takie same jak opisał kolega heer75 u siebie. Po wymianie świec, cewki i przewodów problem jakby ustąpił i auta jeździ o wiele lepiej jednak cały czas zapłon wypada, chociaż teraz tylko na gazie..dopiero rozmawiałem z gazownikiem przez telefon, polecił mi kilka zabiegów które opisałem w oddzielnym temacie (wypadanie zapłonu/zamiana cewek i przewodów) jednak wszystko wskazuje na wtrysk gazu. Czekam na wizytę ale że jest to instalacja Vialle hahaha najbliższy gazownik jest ponad 100km ode mnie więc poki co mogę tylko domniemać x)
A i czy ktoś może mi powiedzieć czy może to być spowodowane zmianą butli gazowej ???? może to głupie ale butla zostala zmieniona po przyjechaniu do kraju, niby ma 50l pojemnosci jednak tankuję okolo 40l max i wydaje mi się że czym mniej gazu w butli tym gorzej sprawuje się auto, muli/ szarpie z lekka. Słyszałem że jeśli problem dotyczył by cisnienia to problem by wystąpił na wszystkich cylindrach no ale sam nie jestem mechanikiem nie wiem co o tym myslec.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 03-06-2016, 23:09   

U mnie problem wyglądał tak, że przy małej ilości gazu w butli reduktor podnosił ciśnienie i przez to przelewał co jakiś czas na jednym garze. Po zmniejszeniu ciśnienia objawy ustąpiły.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
fajah 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander - 2.0, 04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 128
Skąd: Syberia
Wysłany: 13-08-2017, 22:37   

Podczepię się do tematu.
Mam problem z wypadaniem zapłonu (błąd ogólny P0300).
Żona pod moją nieobecność zaprowadziła turbiaka do mechanika.
Wstawił cewki Janmora (tak wiem słabe) i przewody NGK. Dwa dni było dobrze. Po dwóch dniach to samo... wypadanie zapłonu... szarpie na dwójce jak cholera
Przed wymianą cewek były wymienione świece NGK IGR6A11 bez regulacji elektrod.
Bez LPG.

Chcę dać auto dla jakiegoś konkretnego mechanika. Może ktoś kogoś poleci z podlasia?
Auto potrzebne a tu takie kwiatki...

Pytanie do was jakie są fabrycznie cewki w outkach? Czy to są Diamond FL0162 i przewody Yazaki? Na przewodach 2004r to raczej oryginał.

Może ktoś z was ma oryginalne cewki na sprzedaż?
_________________
1998-2007: Lancer GLX 1.3
2007-2014: Galant GLX 2.0
2015-2017: Outlander 2.0
2017-xxxx: Outlander Turbo 2.0
Ostatnio zmieniony przez fajah 13-08-2017, 22:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 13-08-2017, 22:44   

Raczej problemów nie szukał bym w cewkach. Powiedz mi, jakie świece masz wkręcone i czy regulował mechanior odstęp elektrod? Generalnie katalog zaleca świece NKG IGR6A11, ale należy zmniejszyć odległość elektord na 0.7 - 0,8 mm. Ewentualnie można zamontować świece dedykowane do EVO bodaj IGR7ag, dokładny kod znajdziesz w temacie auta kolegi fragu
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 14-08-2017, 07:19   

Ja bym jednak szukał przyczyny poza świecami. Ja mając oem Igr6a11 mega wypalone odstępy na elektodach około 1,2 mm i auto śmigało dobrze bez wypadania zapłonu, zarówno na Pb i LPG.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 14-08-2017, 10:25   

Świeży napisał/a:
Ja też odświeżę, gdyż zmagam sie z bardzo podobnym problemem i zastanawiam się czy sprawa została wyjaśniona.
Sprawa jest o tyle ciekawa że to może nie jest do końca wynik jednej usterki..u mnie wypadanie zapłonu na 3ecim cylindrze występowało i na benz. i gazie, objawy takie same jak opisał kolega heer75 u siebie. Po wymianie świec, cewki i przewodów problem jakby ustąpił i auta jeździ o wiele lepiej jednak cały czas zapłon wypada, chociaż teraz tylko na gazie..dopiero rozmawiałem z gazownikiem przez telefon, polecił mi kilka zabiegów które opisałem w oddzielnym temacie (wypadanie zapłonu/zamiana cewek i przewodów) jednak wszystko wskazuje na wtrysk gazu. Czekam na wizytę ale że jest to instalacja Vialle hahaha najbliższy gazownik jest ponad 100km ode mnie więc poki co mogę tylko domniemać x)
A i czy ktoś może mi powiedzieć czy może to być spowodowane zmianą butli gazowej ???? może to głupie ale butla zostala zmieniona po przyjechaniu do kraju, niby ma 50l pojemnosci jednak tankuję okolo 40l max i wydaje mi się że czym mniej gazu w butli tym gorzej sprawuje się auto, muli/ szarpie z lekka. Słyszałem że jeśli problem dotyczył by cisnienia to problem by wystąpił na wszystkich cylindrach no ale sam nie jestem mechanikiem nie wiem co o tym myslec.




w butlach jest zawsze iles tam litrow "pustki" dla bezpieczenstwa, ja tez wbijam do swojej max 42litry. Masz Vialle- wspolczuje:) Tez mialem z nia problemy, na szczecie juz zalatwione (wymiana pompy). Co do wypadania- sprawdz szczelnosc silnika, to z grubszych rzeczy, z prozaiczynyc a tez mogacych byc powodem: weze gumowe odchodzace od kolektora.. moga byc popekane i zasysac lewe powietrze. Sciagnij kazdy i dobrze poogladaj wyginajac.
_________________

 
 
 
fajah 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander - 2.0, 04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 128
Skąd: Syberia
Wysłany: 05-09-2017, 20:57   

Dzięki za info.
Zaprowadziłem do trzeciego mechanika i czekam na rezultaty. Jak nie uda się to zaprowadzę do serwisu Mitsubishi.
Jeden coś mówił o klinie na wałku że niby ścięty albo może czujnik położenia wałka. ehh
_________________
1998-2007: Lancer GLX 1.3
2007-2014: Galant GLX 2.0
2015-2017: Outlander 2.0
2017-xxxx: Outlander Turbo 2.0
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 06-09-2017, 12:54   

fajah napisał/a:
Jeden coś mówił o klinie na wałku że niby ścięty albo może czujnik położenia wałka. ehh

Jak by to było to byś w ogóle auta nie uruchomił.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
fajah 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander - 2.0, 04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 128
Skąd: Syberia
Wysłany: 17-09-2017, 10:45   

W końcu zaprowadziłem auto do serwisu Mitsubishi w Białymstoku.
Zrobili w szybkim tempie. Okazało się, że przepływomierz był zapchany...
Teraz tylko tam będę jeździć.
_________________
1998-2007: Lancer GLX 1.3
2007-2014: Galant GLX 2.0
2015-2017: Outlander 2.0
2017-xxxx: Outlander Turbo 2.0
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 17-09-2017, 11:43   

A tak z ciekawości ile skasowało Cię ASO za wyczyszczenie tej przepustnicy?
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Pawel1988 
Mitsumaniak


Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 316
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 12-11-2017, 20:02   

Cześć może pytanie proste ale proszę o odpowiedź . W outlanderze turbo 4g63t jeżeli mamy wypadanie zapłonu załóżmy na pierwszym cylindrze to jest to cylinder od strony rozrządu czy skrzyni ? Dzięki
_________________
TURBOLOT-O1T 262KM/370Nm http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99471
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 12-11-2017, 20:30   

OBD zawsze liczy od rozrządu :-)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Pawel1988 
Mitsumaniak


Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 316
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 12-11-2017, 20:36   

W@sio napisał/a:
OBD zawsze liczy od rozrządu :-)

Dzięki :D
_________________
TURBOLOT-O1T 262KM/370Nm http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99471
 
 
pavulon666 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 136 KM 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2019
Posty: 6
Skąd: Rumia
Wysłany: 10-10-2019, 20:35   

witam!
Nieco odświeżę wątek
Posiadam Outlandera 1 silnik 2.0 136 KM z roku 2007 LPG Vialle
Mam niestety taki sam problem CHECK ENGINE - i wyświetla błąd wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.

Objawy są takie - Check Engine pali się na stałe.
Na zimnym silniku praca jest bardzo nierówna , po kilku minutach jazdy silnik jakby się stabilizuje. Nadal jednak czuć, że odbiega od ideału.

Po dojechaniu do mechanika i wykasowaniu błędu -silnik już rozgrzany (około 15 km) mogę jeździć cały dzień i o ile nie dam mu ostygnąć to CHECK nie wraca.
Wraca natomiast następnego dnia rano ( ze względu na to że ciągle pada ) zaczynam kojarzyć to w jakiś sposób z wilgocią.

Check po wykasowaniu następnego dnia załącza się po około 2 sekundach od przekręcenia stacyjki, a więc instalacja LPG zdaje się niema nic tu do rzeczy ponieważ jeszcze nie załącza gazu.

Auto kupiłem tydzień temu :roll: , gdzie ikona Check paliła się przy oględzinach auta (podobno ostatnie 7 dni przed zakupem auto nie było odpalane). Właściciel był zdziwiony twierdząc że owszem kiedyś check się zapalił , ale potem zgasł ...., pewnie jakaś pierdoła.
Pojechałem więc na stację diagnostyczną, skorzystać z wiedzy specjalisty :) gdzie diagnosta stwierdzili że to na pewno świece lub przewody :roll:
Wyszło na to że kupiłem auto, a teraz zamiast jeździć mam problem

Do tej pory:
- wymieniłem świece
- wymieniłem przewody
- zamieniałem cewki - cały czas ten sam błąd (wypadanie zapłonu na 1 cylindrze)

Macie jakiś pomysł ? czy to coś z elektryką ?

Czy autorze wątku heer75 znalazłeś już rozwiązanie ? ( wygląda na to, że mamy identyczny problem, identyczne auta i identyczne LPG )
_________________
Outlander 2.0 136 KM 2007r.
Instalacja LPG Vialle
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 10-10-2019, 21:12   

pavulon666,

Kod błędu to P0301? Czy tylko taki?
Jakie cewki/świece/kable kupiłeś?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.