Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kompletny wydech z nierdzewki Pajero SWB 2.5
Autor Wiadomość
Garrett 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 2.5 TDI SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 17
Skąd: OPR
Wysłany: 10-10-2017, 17:08   Kompletny wydech z nierdzewki Pajero SWB 2.5

Jak w temacie, na wtorek czyli za tydzień, jestem umówiony na spawanie kompletnego wydechu i w związku z tym mam kilka pytań:

- czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę?
- katalizator wylatuje na pewno, teraz zastanawiam się nad tym czy pozbyć się środkowego i zostawić końcowy (oczywiście nowy przelotowy) i końcówka z tyłu jak oryginalnie? Czy (bardziej przychylam się do tej opcji) nowy przelot w środku i końcówka wydechu przed tylnym kołem z boku.

Druga opcja zaoszczędzi mi ciągnięcia rury przez cały wóz, nie wiem tylko czy delikatnie wystająca końcówka z boku wozu nie przysporzy problemów. Czy może ktoś przerabiał temat?

Rzecz jasna foty wrzucę przed i po robocie, napisze co i jak. Z góry dzięki za sugestie.
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 10-10-2017, 22:47   

Jak już tak robisz i nie chcesz mieć problemów na przeglądzie, chyba że Ci podbiją przegląd bez problemu, to wstaw strumienice imitująca katalizator,

Rura z boku nie przysporzy problemu, tylko musi być wypuszczona według przepisów po stronie kierowcy. Jest jeden problem, będzie głośny. Z boku znacznie bardziej słychać jak chcesz mieć przelotowy. Jak wydech wypuścisz z tyłu to też będzie głośny ale kierowca aż tak tego nie odczuje :) przerabiałem na takie i takie
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
CICHY J.G. 
Forumowicz

Auto: MITSUBISHI PAJERO SPORT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Wrz 2017
Posty: 50
Skąd: JELENIA GÓRA
Wysłany: 10-10-2017, 23:30   

Cytat:

Jak już tak robisz i nie chcesz mieć problemów na przeglądzie, chyba że Ci podbiją przegląd bez problemu


Teraz to z przeglądami się zacznie https://moto.wp.pl/od-13-listopada-zmiany-w-badaniach-technicznych-trudniej-bedzie-zalatwic-pieczatke-6174967435740801a
_________________
Pajero 2500cm,4D56.BŁOTO WIĄŻE.DOPÓKI WALCZYSZ JESTEŚ ZWYCIĘZCĄ!!!!!
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 11-10-2017, 01:10   

Że się tak zapytam - po co wydawać pieniądze na kwasiaki do takiego auta ?? Przecież zwykły wydech w dieslu trzyma tyle lat, że ... w sumie nigdy nie wymianiałem wydechu w dieslu :)
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
Garrett 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 2.5 TDI SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 17
Skąd: OPR
Wysłany: 11-10-2017, 01:15   

Dzięki Michał za wskazówki. Jana sprawa że będzie imitacja katalizatora, zapewne (biorąc pod uwagę wiek tego który jest zamontowany obecnie) o takiej samej sprawności jeśli chodzi o ekologię.

Strona pasażera jest o wiele łatwiejsza bo bardziej po lewej biegnie fabryczna instalacja, od środkowego tłumika jest do progu może 30 cm, tuż przed mocowaniem wachacza. Zobaczę jutro jak czy jakoś sensownie da się poprowadzić wylot nas prawą stronę (mówimy o RHD).

Przeglądy to było pierwsze o co pytałem i co mnie interesowało - tutaj będzie tak jak być powinno. Muszę tylko doczytać czy określona jest strona pojazdu na której ma znajdować się wydech.

Co do głośności, pamiętam kiedyś na trasie - jadąc T4 2.4D - na jednej pauzie wyciągnąłem oderwany już tłumik końcowy, różnica dla ucha była ledwie wyczuwalna. Później tylko skróciłem to co wstawało za tłumik środkowy i tyle w temacie. Nigdy nie miałem problemów.

Zostawię sobie opcję zmiany środkowego na większy może. W razie jakby faktycznie był nieznośny ryk - bo tego nie chcę. Połączenie na flanszowe z obydwu stron powinno zostawić wystarczająco opcji.
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 11-10-2017, 10:04   

Jeśli mówimy o RHD a jeździsz w Polsce tak? bo już nie wiem. Polskie przepisy mówią że wydech nie może wychodzić na prawą stronę, czyli przy RHD, tak samo jak LHD musi być po lewej ( napisałem od strony kierowcy ponieważ myślałem że mówimy LHD).

W 2.5 szczerze to takiego przelotowego nie robiłem ale wiem jak brzmi 2.8 w II i 3.2 w III, tam przelotowy tłumik sprawdza się tylko w rajdach przy normalnej jeździe jest zdecydowanie za głośno
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Garrett 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 2.5 TDI SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 17
Skąd: OPR
Wysłany: 15-10-2017, 23:09   

Dzięki Michał za wskazówki. Nie w Polsce, na wyspach jeżdże. Tutaj z tego co szukałem, czytałem, to nie może być głośniej niż 98dB. Co do strony z której ma znajdować się wydech nic nie znalazłem. Będę jeszcze pytał u źródła, czyli na stacji kontroli pojazdów. Nie upieram się na wylot z boku, ale przyznam że chciałbym spróbować. Zostawię sobie opcję, jak wcześniej pisałem, dołożenia jeszcze jednego tłumika w razie jakby było za głośno.
Prowadziłeś wylot w boku, bo na prawą stronę tyko trochę lipa że zbiornikiem paliwa, trochę zawala dostęp. Czy jest jakaś odległość od karoserii bądź plastików którą powinienem zachować? Wiadomo że nie będzie przylegał koniec, ale też nie chcę żeby wisiał tuż przy ziemi.

Jeszcze raz dzięki za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.