Filtr powietrza - układ dolotowy. |
Autor |
Wiadomość |
Sushi
Mitsumaniak
Auto: Lancer CX_A 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2017 Posty: 91 Skąd: 22
|
Wysłany: 18-08-2017, 22:55
|
|
|
W przyszłym tyg. będę wymieniał kilka rzeczy eksploatacyjnych - używa ktoś w 1.6 K&N 33-2392 ? |
|
|
|
 |
sk0ras
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lut 2016 Posty: 29 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 22-08-2017, 13:39
|
|
|
Sushi napisał/a: | W przyszłym tyg. będę wymieniał kilka rzeczy eksploatacyjnych - używa ktoś w 1.6 K&N 33-2392 ? |
W 1.6 to raczej 33-3015. Ja taki zamontowałem. Mruczy delikatnie ładniej, innych różnic nie zauważyłem. 3 - 4 konie na plus to raczej i tak ciężko wyczuć. |
|
|
|
 |
Sushi
Mitsumaniak
Auto: Lancer CX_A 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2017 Posty: 91 Skąd: 22
|
Wysłany: 26-08-2017, 12:01
|
|
|
Zależy, który rocznik. 2007-2012: K&N 33-2392. Jednak póki co wybrałem Purflux, którego jeszcze nigdy nie miałem. K&N może następnym razem, chociaż nie wiem czy to w ogóle ma sens w takich silnikach.
EDIT:
Okazało się, że nie mają na stanie Purfluxa więc wziąłem Manna C27003/1 (identyczny miałem przed wymianą). I zupełnie szczerze napiszę, że z pod maski wydobywa się kompletnie inny dźwięk - zdecydowanie głębszy i czuję różnicę podczas przyspieszania (zamontowałem prawidłowo). Jestem po prostu w szoku, bo nie spodziewałem się aż takiej zmiany, tym bardziej, że mam 1.6L. W takim razie zastanawia mnie to czy wkładka K&N robi jakąkolwiek różnicę pod tym względem (prócz takiej, że nie trzeba wymieniać na nową), bo jeśli tak to chyba mój misiek musiałby brzmieć jak bolid F1
Mógłby ktoś to sprawdzić gdyby miał dwa nowe filtry: K&N i jakiś standardowy.
Stożek na pewno robi różnicę, tylko ciekawy jestem w jakim stopniu. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 26-08-2017, 12:36
|
|
|
Sushi napisał/a: | Stożek na pewno robi różnicę, tylko ciekawy jestem w jakim stopniu. | Pod względem mocy niewiele zmienia, ale za to pięknie mruczy.
Sushi napisał/a: | Mógłby ktoś to sprawdzić gdyby miał dwa nowe filtry: K&N i jakiś standardowy. | Po co Przecież w tym temacie wrażenia z wymiany były opisywane. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Beny_s
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 96 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-08-2017, 14:32
|
|
|
Sushi napisał/a: | zdecydowanie głębszy i czuję różnicę podczas przyspieszania (zamontowałem prawidłowo). Jestem po prostu w szoku |
A dobrze został zapięty, nie łapie powietrza od dołu? |
|
|
|
 |
Iluzjonist4
Mitsumaniak

Auto: Lancer 09 SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 119 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
 |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
Wysłany: 31-10-2017, 10:04
|
|
|
czy ktoś po montażu wkładki KN do 1.8 odczuł znaczne zwiększenie głośności podczas jazdy tak od 3 tyś obr w góre?
wiem że Lancer nie jest super wytłumiony ale jak na zwykłym filtrze nie było tak źle to po zmianie na KN to jest fatalnie
dodam że pierścień za kolektorem wymieniony a stary i tak był w dobrym stanie, uszczelka na łączeniu przed katalizatorem też, stojąc w kanale pod autem hałas dochodzi z komory silnika
Problem zaczął się zaraz po zmianie filtra. dlatego właśnie pytam czy ktoś też tak ma/miał po założeniu wkładki KN czy pokusić się sprawdzenie kolektora wydechowego i uszczelki - tak wiem że jest temat odnośnie układu wydechowego ale chce tylko wiedzieć czy wkładka jest przyczyną czy to zbieg okoliczności
A nie mogę założyć starego filtra żeby sprawdzić czy będzie ciszej bo mnie "poniosło" i go przedwcześnie wywaliłem |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 31-10-2017, 13:16
|
|
|
muka997, Na 100 % źle zapięta obudowa filtra. Sprawdź to dokładnie. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Venom86
Forumowicz

Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 199 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-10-2017, 15:58
|
|
|
Zwłaszcza na dole/od spodu. 2 zaczepy jak na filmiku ponizej:
https://youtu.be/BJJ20leX7Y8?t=50s |
_________________ Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 31-10-2017, 19:57
|
|
|
muka997,
Niedawno wymieniałem, to jedynie zmieniła się delikatnie "barwa" dźwięku. Poziom głośności jest taki sam jak na "stock-owym" filtrze (przynajmniej w moim odczuciu).
Z wkładką KN obudowy filtra trzeba zapiąć trochę na siłę, więc jeśli zapięła Ci się lekko, to najpewniej powodem głośnej pracy jest to, co zostało napisane wyżej |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
Wysłany: 31-10-2017, 23:16
|
|
|
jutro zaatakuje temat i przyjże się tym dolnym mocowaniom |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 01-11-2017, 21:25
|
|
|
@muka997 - na bank masz źle spiętą obudowę filtra. Ja miałem tak samo |
|
|
|
 |
Yorii
Forumowicz Metalurg
Auto: LancerX sedan 1.6 117KM invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 53 Skąd: Skopanie/Kraków
|
Wysłany: 12-11-2017, 10:37
|
|
|
Sushi napisał/a: | W przyszłym tyg. będę wymieniał kilka rzeczy eksploatacyjnych - używa ktoś w 1.6 K&N 33-2392 ? |
Ja posiadam już chyba 2,5 roku. Dół się poprawia to na pewno. Czyszczenie upierdliwe trochę ale z 2 strony widać ile syfu się tam zbiera. Mój myłem chyba 1,5 godziny, a potem nasączanie.
Następnym razem na czas mycia i suszenia myślę kupić sobie zastępczy PP1762 i przetestować.
Co do KN mogę polecić. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-11-2017, 11:51
|
|
|
Co się w tym dole poprawia? Jakieś pomiary? Ja mam też filtr K&N i barwa faktycznie jest trooszkę inna, ale żeby koni dawało - jak się nie dopnie filtra to mruczy jak wściekłą krowa i faktycznie odczuwalnie ma wiekszy moment obrotowy.
Szukałem długo i długo i żadnych rzetelnych pomiarów w internecie nie znalazłem. |
|
|
|
 |
Yorii
Forumowicz Metalurg
Auto: LancerX sedan 1.6 117KM invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 53 Skąd: Skopanie/Kraków
|
Wysłany: 12-11-2017, 22:04
|
|
|
Nie mam rzetelnych pomiarów.
Jedyne co to na tym samym odcinku drogi rozpędzałem go na świeżym filtrze z salonu nie przekraczając 3 tys obrotów i do 3 biegu. i to samo wykonałem na KN. Czas zmierzyłem tabletem podłączonym do obd.
Wiadomym jest że nie uda się w takich warunkach zrobić rzetelnego testu ale po 3 próbach na każdym filtrze deko było lepiej na KN w moim wypadku.
Przydał by się podobny teścik jak tu:
https://www.youtube.com/watch?v=8QFsBMUeyUU |
|
|
|
 |
|