Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:52 |
Schemat wymiany rozrządu w OI 2.0 16V ktoś posiada? |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-09-2015, 18:28
|
|
|
Kolego ale naprawdę w menualu wszystko jest. Przecież to co Ci piszę sprawdzam w nim. Nie wiem na co Ty patrzysz, a wszystko o co pytasz tam jest.
Ustawienie otworów w rolce? NIE Po dokręceniu wyciągasz zawleczkę, kręcisz 2 razy rozrządem, czekasz 15 minut (w tym czasie rozrząd i napinacz ma się ułożyć) sprawdzasz zawleczką (ma być najlepiej w górnym położeniu czyli mniej więcej tak jak fabrycznie) czy jest ok. Nie to powtórka.
Co do napięcie paska balansowego. Z menuala wynika, że przykładasz od góry coś prostego (aby mieć odniesienie do mierzenia ugięcia), naciskasz pasek w centralnej części 100Nm i sprawdzasz ugięcie ma być 5-7mm. |
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 01-09-2015, 19:08
|
|
|
krzychu napisał/a: | Kolego ale naprawdę w menualu wszystko jest. Przecież to co Ci piszę sprawdzam w nim. Nie wiem na co Ty patrzysz, a wszystko o co pytasz tam jest.
Ustawienie otworów w rolce? NIE Po dokręceniu wyciągasz zawleczkę, kręcisz 2 razy rozrządem, czekasz 15 minut (w tym czasie rozrząd i napinacz ma się ułożyć) sprawdzasz zawleczką (ma być najlepiej w górnym położeniu czyli mniej więcej tak jak fabrycznie) czy jest ok. Nie to powtórka.
Co do napięcie paska balansowego. Z menuala wynika, że przykładasz od góry coś prostego (aby mieć odniesienie do mierzenia ugięcia), naciskasz pasek w centralnej części 100Nm i sprawdzasz ugięcie ma być 5-7mm. | chodzi mi o wstepne napiecie paska rozrzadu, w tej rolce która się wstępnie napina są dwa otwory którymi się obraca tak jak wrzuciles na zdjęciu i csy mogebpodobnie napiąc jak ori rozrzadzie. Ale dobra napne złoże puszcze zawleczkę i zobaczyky czy po dwóch obrotach wejdzie zawleczka. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 15-09-2015, 13:41
|
|
|
Witam, jestem posiadaczem outka od 4 dni przy każdym zakupie auta wymieniam rozrząd i tak jest i w tym przypadku- części zamówione i mechanik który wymieniał w Carismie 1.8GDI również poinformowany o planowanej wymianie.
Pytanie teraz do was na co go uczulić przy tej wymianie bo widzę po forum że sporo osób ma problemy po wymianie a nie chcę później jeździć do tego mechanika co chwilę bo mam do niego 100km.
Pomijam kwestie manuala bo tego wydrukuję mu i wrzucę do torby z częściami. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 15-09-2015, 14:07
|
|
|
Kochan napisał/a: | Pytanie teraz do was na co go uczulić przy tej wymianie bo widzę po forum że sporo osób ma problemy po wymianie a nie chcę później jeździć do tego mechanika co chwilę bo mam do niego 100km. | Przeczytaj wyżej, DRUGI wałek balansowy. |
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 21-09-2015, 12:41
|
|
|
dzieki wszystkim za wskazówki, rozrząd juz dawno temu sobie ogarnąłem
tak jeszcze dodam od siebie że rolkę napinającą trzeba dosyć mocno napiąć, pzdr |
_________________ Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
kamil.tomasz
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2.0 dohc 136KM AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2016 Posty: 8 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 10-11-2017, 21:21
|
|
|
krzychu napisał/a: | Kolego ale naprawdę w menualu wszystko jest. Przecież to co Ci piszę sprawdzam w nim. Nie wiem na co Ty patrzysz, a wszystko o co pytasz tam jest.
Ustawienie otworów w rolce? NIE Po dokręceniu wyciągasz zawleczkę, kręcisz 2 razy rozrządem, czekasz 15 minut (w tym czasie rozrząd i napinacz ma się ułożyć) sprawdzasz zawleczką (ma być najlepiej w górnym położeniu czyli mniej więcej tak jak fabrycznie) czy jest ok. Nie to powtórka.
Co do napięcie paska balansowego. Z menuala wynika, że przykładasz od góry coś prostego (aby mieć odniesienie do mierzenia ugięcia), naciskasz pasek w centralnej części 100Nm i sprawdzasz ugięcie ma być 5-7mm. |
Kolego co dokładnie masz na myśli mówiąc ma być w górnym położeniu ? obudowy tłumika drgań ?
ustawiałeś sam ten rozrząd ? |
|
|
|
 |
endriu323f
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2010 Posty: 35 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 11-11-2017, 15:03
|
|
|
kamil.tomasz,
Koledze krzychu, chodziło ot ze gdy wyciągniesz zawleczkę z napinacza hydraulicznego ( tłumik drgań ), po kilku minutach i obrotach rozrządu zawleczka wchodzi w swoje miejsce ponownie.
Jeśli nie, za słabo napięty rozrząd rolka.
Zawleczki oczywiście nie zostawisz
Tak ustawiałem sam |
_________________
 |
|
|
|
 |
|