Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
Schemat wymiany rozrządu w OI 2.0 16V ktoś posiada?
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-09-2015, 18:28   

Kolego ale naprawdę w menualu wszystko jest. Przecież to co Ci piszę sprawdzam w nim. Nie wiem na co Ty patrzysz, a wszystko o co pytasz tam jest.

Ustawienie otworów w rolce? NIE Po dokręceniu wyciągasz zawleczkę, kręcisz 2 razy rozrządem, czekasz 15 minut (w tym czasie rozrząd i napinacz ma się ułożyć) sprawdzasz zawleczką (ma być najlepiej w górnym położeniu czyli mniej więcej tak jak fabrycznie) czy jest ok. Nie to powtórka.

Co do napięcie paska balansowego. Z menuala wynika, że przykładasz od góry coś prostego (aby mieć odniesienie do mierzenia ugięcia), naciskasz pasek w centralnej części 100Nm i sprawdzasz ugięcie ma być 5-7mm.
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 01-09-2015, 19:08   

krzychu napisał/a:
Kolego ale naprawdę w menualu wszystko jest. Przecież to co Ci piszę sprawdzam w nim. Nie wiem na co Ty patrzysz, a wszystko o co pytasz tam jest.

Ustawienie otworów w rolce? NIE Po dokręceniu wyciągasz zawleczkę, kręcisz 2 razy rozrządem, czekasz 15 minut (w tym czasie rozrząd i napinacz ma się ułożyć) sprawdzasz zawleczką (ma być najlepiej w górnym położeniu czyli mniej więcej tak jak fabrycznie) czy jest ok. Nie to powtórka.

Co do napięcie paska balansowego. Z menuala wynika, że przykładasz od góry coś prostego (aby mieć odniesienie do mierzenia ugięcia), naciskasz pasek w centralnej części 100Nm i sprawdzasz ugięcie ma być 5-7mm.
chodzi mi o wstepne napiecie paska rozrzadu, w tej rolce która się wstępnie napina są dwa otwory którymi się obraca tak jak wrzuciles na zdjęciu i csy mogebpodobnie napiąc jak ori rozrzadzie. Ale dobra napne złoże puszcze zawleczkę i zobaczyky czy po dwóch obrotach wejdzie zawleczka. Pozdrawiam
 
 
Kochan 
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 197
Skąd: Kostrzyn / Szczecin
Wysłany: 15-09-2015, 13:41   

Witam, jestem posiadaczem outka od 4 dni :) przy każdym zakupie auta wymieniam rozrząd i tak jest i w tym przypadku- części zamówione i mechanik który wymieniał w Carismie 1.8GDI również poinformowany o planowanej wymianie.
Pytanie teraz do was na co go uczulić przy tej wymianie bo widzę po forum że sporo osób ma problemy po wymianie a nie chcę później jeździć do tego mechanika co chwilę bo mam do niego 100km.
Pomijam kwestie manuala bo tego wydrukuję mu i wrzucę do torby z częściami.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 15-09-2015, 14:07   

Kochan napisał/a:
Pytanie teraz do was na co go uczulić przy tej wymianie bo widzę po forum że sporo osób ma problemy po wymianie a nie chcę później jeździć do tego mechanika co chwilę bo mam do niego 100km.
Przeczytaj wyżej, DRUGI wałek balansowy.
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 21-09-2015, 12:41   

dzieki wszystkim za wskazówki, rozrząd juz dawno temu sobie ogarnąłem :D

tak jeszcze dodam od siebie że rolkę napinającą trzeba dosyć mocno napiąć, pzdr
_________________
Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 06-10-2015, 23:09   

Paput, ile czasu Ci to zajęło? Bo i ja się będę przymierzał w niedługim czasie do wymiany.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
kamil.tomasz 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.0 dohc 136KM AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 8
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 10-11-2017, 21:21   

krzychu napisał/a:
Kolego ale naprawdę w menualu wszystko jest. Przecież to co Ci piszę sprawdzam w nim. Nie wiem na co Ty patrzysz, a wszystko o co pytasz tam jest.

Ustawienie otworów w rolce? NIE Po dokręceniu wyciągasz zawleczkę, kręcisz 2 razy rozrządem, czekasz 15 minut (w tym czasie rozrząd i napinacz ma się ułożyć) sprawdzasz zawleczką (ma być najlepiej w górnym położeniu czyli mniej więcej tak jak fabrycznie) czy jest ok. Nie to powtórka.

Co do napięcie paska balansowego. Z menuala wynika, że przykładasz od góry coś prostego (aby mieć odniesienie do mierzenia ugięcia), naciskasz pasek w centralnej części 100Nm i sprawdzasz ugięcie ma być 5-7mm.


Kolego co dokładnie masz na myśli mówiąc ma być w górnym położeniu ? obudowy tłumika drgań ?

ustawiałeś sam ten rozrząd ?
 
 
endriu323f 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 35
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 11-11-2017, 15:03   

kamil.tomasz,
Koledze krzychu, chodziło ot ze gdy wyciągniesz zawleczkę z napinacza hydraulicznego ( tłumik drgań ), po kilku minutach i obrotach rozrządu zawleczka wchodzi w swoje miejsce ponownie.
Jeśli nie, za słabo napięty rozrząd rolka.
Zawleczki oczywiście nie zostawisz :D
Tak ustawiałem sam :)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.